Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Geen respons: HUAWEI B315 LTE CPE
Geplaatst op 10 februari 2017 om 20:46 door Bugac

Geachte heer mevrouw:
Beleefd vraag ik om uw hulp.
Ben in het bezit van een router HUAWEI B315 LTE CPE, echter krijg ik hem niet meer aan de praat. Bij de 1e keer aansluiten geen probleem alles ingevuld zoals gevraagd.
Nu, na 2 weken geen verbinding meer met mijn smart tv. en ook niet meer met de laptop. Alleen als ik de router verbind met de laptop via vaste aansluiting wel respons, echter nog niet met de tv.
Ik heb al div. keren een reset uitgevoerd, ook alle stroom uitgeschakeld van router en laptop, echter geen verandering.
Ben nu ten einde raad, graag indien mogelijk uw hulp in deze, bedankt voor uw eventuele hulp.
Groet Bert.
PS.
Ik krijg geen contact met de site van Huawei om alle gegevens nogmaals in te voeren.

9 reacties
Niekie zegt:

Ten eerste zou ik de wifi key en de WPS pin hier even verwijderen, want straks zit de hele wijk op uw netwerk te internetten. (Een bericht aanpassen kan via het potloodje rechts boven het bericht)

De router werkt nog wel want bedraad heeft u nog verbinding.

1) Voer eens een echte reset uit door het verzonken knopje naast de power aansluiting met bijvoorbeeld een paperclip 3 seconden ingedrukt te houden, terwijl de router aan staat.
Dan worden de standaard fabrieks waarden weer hersteld.

2) Heeft u de externe antennes aangebracht. ?

3) Als u bedraad bent verbonden met de router dan brengt 192.168.8.1 - volgens de handleiding die ik hier op beeld heb staan is het ip adres van de router 192.168.1.254 ?? - u naar de interface van de router. Dat zou moeten werken.

4) Brand de wifi indicator. (zie hier voor de plaatjes en de handlwiding).
U laptop heeft eerder verbinding gehad met de router.
5) Welke Windows draait er op uw laptop?

6) Ziet u op de laptop bij de draadloze netwerken wel de Huawei-B315-68CD staan.?

Gaarne antwoord op deze vragen.

En u hoeft helemaal geen gegevens in te voeren. Het ding moet na een echte reset werken met de gegevens van de sticker op de onderzijde. Overigens is het wel zinvol om in de web interface wel het wachtwoord van uw admin account (om in te loggen op de router) te wijzigen.

Ik hoop toch niet dat u in die web interface wifi op "disable" heeft gezet, want dan werkt wifi inderdaad niet meer.

Niek

10 februari 2017 om 22:06.
Bugac zegt:

Beste NieK:
Bedankt voor uw reactie, hier de antwoorden op uw vragen.
A--Ja, router werkt nog.
B---Echte reset 3 sec. ingedrukt houden helpt jammer genoeg niet. (3 maal geprobeerd)
C---Er zijn 2 externe antennes aangebracht.
D---Laptop heeft verbinding met router, alleen als de verbindingskabel is aangesloten, het lampje knippert dan. Bij verwijderde verbindingskabel geen internet!! Het LAN WAN lampje brand dan niet.
E---Voorheen ook draadloos verbinding mat smart tv.
F---Ik gebruik WD. 10.
G---Aan-uit lampje brand, wit.
H---Indicatielampje voor netwerkmodus brand, blauw.
I----Indicatielampje voor WIFI brand, wit
J----LAN WAN lampje knippert, of is uit.( zie D. )
K---Indicatielampje voor signaalsterkte brand voluit.

Ik kom op geen enkele manier in de web interface!!

Klik op het symbool voor het netwerk, rechts op de taakbalk dan zie ik staan
NETWERK verbonden en onder de dunne streep staat Huawei-B315-68CD beveiligd.

Hopelijk heb ik al uw vragen goed beantwoord, verblijf met vriendelijke groet en de meeste hoogachting
Bert--Bugac.
PS.
Bedankt voor uw geweldige hulp.

11 februari 2017 om 10:49.
Niekie zegt:

Het resetten gaat wel over 3 hele seconden, dus even langzaam tellen een en twintig, twee en twintig etc. en het mogen ook 4 seconden zijn.
Ik mis nog het antwoord hierop:
6) Ziet u op de laptop bij de draadloze netwerken wel de Huawei-B315-68CD staan.? (als de kabel niet is aangesloten).
en
Welke Windows versie gebruikt u?

De webinterface is alleen bereikbaar als de laptop met de kabel is aan gesloten.

Niek

11 februari 2017 om 11:42.
Bugac zegt:

Beste Niek:

Bedankt voor uw antwoord>
Ik heb 2 maal gereset echter geen respons.
Windows 10 gebruik ik.
De router word niet vermeld bij draadloze netwerken als de kabel niet is aangesloten.

Ik wacht met spanning op uw tegenbericht.
Groet
Bert Bugac

PS.
Is hulp op afstand geen optie?

11 februari 2017 om 16:00.
Niekie zegt:

Jawel ik heb teamviewer en een e-mailadres.

Niek

11 februari 2017 om 17:00.
Bugac zegt:

Hallo Niek:
Bedankt alweer!!
Heeft u hier eventueel zin in, of neemt dat te veel van uw kostbare tijd in beslag?
Ik hoor het wel, nog een prettige avond gewenst.
Groet
Bert Bugac.

11 februari 2017 om 19:24.
Niekie zegt:

Ik wil altijd wel mensen helpen. Klik eens op m'n foto. Dan zie je mijn e-mail adres.

Niek

11 februari 2017 om 20:01.
Niekie zegt:

Lukt het niet Bert?

Niek

13 februari 2017 om 09:40.
Niekie zegt:

Ook dit probleem is intussen opgelost. Via Skype en teamviewer. Er zat nauwelijks vertraging op de lijn naar Hongarije.

Overigens geheel buiten SW om. Ik werd gemaild. Dus voor de duidelijkheid op eigen verantwoordelijkheid. (anders mag ik zo geen ouderen helpen van SW)

Niek

19 februari 2017 om 21:50.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club