SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Scannen/foto's importeren in Windows 10
Geplaatst op 22 februari 2017 om 11:39 door pablito

Ik heb mij al bij een leercentrum aangemeld voor een cursus Windows 10, want ik begrijp dit programma voor geen meter. Vroeger ging het scannen van foto's gladjes.
Begrijp ik het goed, dat ik daarvoor een app moet installeren? En waar haal ik die dan vandaan?
Foto's vanaf mijn tablet en smartphone lukt ook al niet, want het programma herkent ze niet. Is daar soms ook een app voor nodig?

23 reacties
Dirk Boom zegt:

Scannen gebeurt via een scanapparaat. De fabrikant daarvan levert software mee om te scannen en anders is die op internet te vinden. Dat is met Windows 10 niet veranderd.
Windows 10 heeft er ook een scan-app voor meegeleverd. Kijk eens in de lijst met apps, hij heet 'Scanner' (het staat op alfabet).
Foto's openen gebeurt met de app 'Foto's'.
Een snelkoppeling naar een app uit de applijst maken: cursor op de app zetten, rechter muisknop indrukken, kies in het menu voor 'aan startscherm vastmaken' of via 'Meer' voor 'Aan taakbalk vastmaken'.
Opent de foto niet vanzelf met de app: als de cursor op de foto staat, rechter muisknop indrukken, dan in het menu kiezen voor 'Openen met' en een keuze maken. Zet een vinkje als de computer altijd met dat programma/die app moet openen.
Deze apps staan standaard op de computer. Andere apps komen uit de Store (het winkelmandje, dit is ook een app).
Ik kan het gedetailleerder uitleggen maar het lijkt mij handiger om even die cursus te volgen.

22 februari 2017 om 12:24.
pablito zegt:

Dank voor de vlotte reactie. Ga in eerste instantie zelf aan de slag.

22 februari 2017 om 12:27.
Niekie zegt:

Mag ik het merk en exacte type van de scanner. Het kan zijn, dat W10 deze niet ondersteunt.

Niek

22 februari 2017 om 14:43.
pablito zegt:

Het scannen is me inmiddels gelukt. Dus dank voor je reactie, Niek.
Het verbinden van mijn smartphone (GTN8010) en tablet (GT19305), beide van Samsung, met de PC nog niet. Ik kom de tablet onder instellingen/apparaten wel tegen, maar krijg ze niet met elkaar verbonden om foto's over te zetten. Grijze haren .........

22 februari 2017 om 17:30.
Dirk Boom zegt:

Zowel de Galaxy Note 10.1 als de Galaxy S3 zijn gedateerd, dan kan een oorzaak zijn.
Als de apparaten via een kabeltje met de computer worden verbonden, zijn de apparaten dan in de verkenner te zien? Bij ja verwacht ik dat je in het apparaat kan kijken.
Echter gezien de leeftijd is waarschijnlijk het programma 'Kies' nodig.
Het is vanaf deze plek te downloaden.

22 februari 2017 om 18:00.
Zegert zegt:

Om die 2 Samsung apparaten met elkaar te verbinden zal waarschijnlijk niet lukken via USB.

Foto's overzetten - 2 mogelijkheden:
Via een USB-kabel van de telefoon naar een PC en dan via diezelfde kabel van de PC naar de tablet.
Of via Bluetooth: op beide apparaten inschakelen, verbinding maken en dan op de telefoon foto's selecteren en 'delen' - daarna kiezen voor Bluetooth.

22 februari 2017 om 22:17.
fred612 zegt:

In de cloud zetten dan kun je alles wifi overal bekijken

23 februari 2017 om 12:59.
pablito zegt:

Dirk: de beide Samsungs zijn in de Verkenner niet waar te nemen, ook niet met het (al eerder)
gedownloade Kies.
Zegert: het was niet de bedoeling om tablet en smartphone te laten communiceren, maar de
beide apparaten met de pc. En contact via Bluetooth lukt me ook al niet. (zal wel aan
deze nitwits liggen)
Fred: ik heb de foto's/video's in mijn wanhoop maar met bijlagen via e-mails in Google
Drive gezet, maar het is nog steeds de bedoeling om alles ook op de pc te hebben
(eigenwijs, hè)
Heren: reuze bedankt voor jullie meedenken.

23 februari 2017 om 16:01.
fred612 zegt:

Als ze van de 2 apparaten te uploaden zijn in de cloud kun je ze daaruit toch ook downloaden op de pc.

23 februari 2017 om 16:11.
pablito zegt:

Dat doe ik via G-mail, rechtstreeks vanaf tablet of smartphone via wifi.

23 februari 2017 om 16:21.
fred612 zegt:

ja uploaden , maar als je met je pc naar de cloud gaat gaan de fotos op naar de pc down/terug via wifi of kabel in een gekozen map

23 februari 2017 om 16:27.
Dirk Boom zegt:

Via gmail verzenden is in ieder geval een oplossing.
Via de webbrowser op tablet en smartphone in Googledrive zetten kan ook. En dan vanaf de PC daar weer ophalen.

24 februari 2017 om 01:55.
pablito zegt:

Niet aan gedacht. Dank.
Is er een mogelijkheid om de "voer"taal in Google Drive van Engels om te zetten in Nederlands.?

25 februari 2017 om 09:27.
Dirk Boom zegt:

Ja hoor dat kan.
Rechtsbovenin staat het instellingenwieltje.
Klik daar eens op en kies 'instellingen'.

Knipsel.JPG
25 februari 2017 om 13:47.
pablito zegt:

Bedankt, Dirk. Het is gelukt. Je hebt het maar druk met me.
Kun je me nu ook nog laten weten hoe ik de foto's terug op de pc krijg, want ik kom nergens het woord "uploaden"tegen.

25 februari 2017 om 18:03.
fred612 zegt:

het is ook downloaden van cloud naar pc en teken; pijltje naar beneden op horizontaal laag streepje .

27 februari 2017 om 10:34.
Dirk Boom zegt:

Het kan via downloaden zoals Fred aangeeft, of via de verkenner en dan de fotobestanden kopiëren/plakken (dan staan ze én in de cloud én op de computer) of verplaatsen (dan zijn ze weg uit de cloud).

27 februari 2017 om 16:37.
fred612 zegt:

het probleem was toch juist dat hij de twee samsungs op de pc niet zag en dus ook de foto's niet. dan valt er ook niet te bewerken

27 februari 2017 om 17:27.
Dirk Boom zegt:

Fred, net als jij bedoel ik downloaden vanuit de cloud, dat kan ook m.b.v. de verkenner.

27 februari 2017 om 17:39.
fred612 zegt:

Mogelijk, als je eerst de drive link daarin gezet hebt, maar dat doet hij via gmail dus dan denk ik dat hij geen drive link in verkenner heeft . one is standaard omdat dat van MS is en bij w10 zit.

27 februari 2017 om 17:56.
Dirk Boom zegt:

Fred je hebt gelijk. Ik gebruik dan de rechter muisknop (= menu), dan kun je kopiëren/plakken/verplaatsen.

27 februari 2017 om 18:17.
pablito zegt:

Heren, dank voor het meedenken. Jullie gegevensuitwisseling gaat mij iets "boven de pet". Niettemin, dank zij jullie ben ik er uit.

27 februari 2017 om 19:02.
Dirk Boom zegt:

Graag gedaan Pablito, prima dat het nu lukt.

27 februari 2017 om 19:04.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club