SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Systeemherstel
Geplaatst op 5 maart 2017 om 09:14 door thejos

Waarschijnlijk heb ik iets soms gedaan...mijn computer opgeruimd. Nu werken div programma's niet meer en dacht oke....SYSTEEMHERSTEL.....Helemaal mis, dus dat werkt niet. Hij heeft uren staan draaien en stopt er dan mee. Krijg ook nog een berichtje, dat zal ik meesturen. Heb het met en zonder virusscanner geprobeerd, heb zelfs de virusscanner er helemaal afgegooid via het configuratiescherm, maar geen systeemherstel. Ben hier al 2 dagen mee bezig en word er moedeloos van. Mijn hoop op jullie gevestigd.

systeemfout.JPG
20 reacties
thejos zegt:

wil er nog even bijvermelden dat ik W 10 heb.

5 maart 2017 om 11:31.
Dirk Boom zegt:

Is fabrieksherstel geprobeerd? Dat kan met behoud van de bestanden.
Bij voortgaande problemen kan er aan de hand zijn:
- Windows 10 beschadigd, helemaal opnieuw op de computer zetten.
- Er is iets aan de hand met de harde schijf.

Ik ben ook wel benieuwd wat er zoal is opgeruimd.

5 maart 2017 om 11:37.
thejos zegt:

Hoe werkt fabrieksherstel Dirk?

5 maart 2017 om 13:24.
kareltje zegt:

Ga naar Instellingen- Bijwerken en beveiliging- Systeemherstel- Deze pc opnieuw instellen.
De bovenste optie is met behoud van bestanden.
Programma's die je er zelf opgezet hebt moeten opnieuw geïnstalleerd worden.

.jpg
5 maart 2017 om 14:43.
Niekie zegt:

Maak anders een systeemherstelschijf zoals hier in een link in het antwoord van Microsoft wordt gegeven.
Maar wat ook nog kan is eerst wat scans op Malware doen:

Begin met een scan met ADWcleaner link.

Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link en verwijder alles wat gevonden wordt.

Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. link.

Open voorts een opdrachtprompt met administrator bevoegdheden. (rechts klik op het start menu) en tik in het verschenen verster: CHKDSK /r (let op de spatie voor de slash) . De schijf wordt dan gecontroleerd.

Daarna geef je in dat zelfde schermpje het commando SFC /scannow . Dan worden de systeembestanden van Windows op integriteit gecontroleerd.

Probeer dan opnieuw systeemherstel.

Niek
5 maart 2017 om 15:19.
thejos zegt:

Ga het morgen uitproberen, ben nu een backup van mijn bestanden aan het maken...voor de voorzichtigheid. Ben ook al alles op mijn telefoon kwijt, die afgelopen vrijdag het loodje heeft gelegd. Ben dus beetje bang.
Dank julie wel en jullie horen nog van mij.

5 maart 2017 om 16:17.
Dirk Boom zegt:

Thejos, zo komt de vraag op of en hoe een backup wordt gemaakt, en wat er kwijt is.
- Mail als het IMAP is: er raakt helemaal niets kwijt.
- Contacten, mits gekoppeld aan het microsoft account of opgeslagen bij Google: deze raken niet kwijt. Alles komt terug op een nieuwe pc of smartphone, of na fabrieksherstel.
- Foto's van de smartphone: als is ingesteld dat ze automatisch naar de cloud worden geupload, dan zijn de foto's er nog (misschien niet schermopnames of whatsappfoto's).
- Apps bij de smartphone komen terug als er een nieuwe is (mits de oude goed was ingesteld).
- Bestanden op de computer: óf regelmatig een backup maken op externe harde schijf, óf standaard in de cloud zetten. Er behoeft dan niets kwijt te zijn.
- Instellingen computer en apps: bij een micr.account blijven de hoofdzaken bewaard en komen de apps terug.
- Het enige dat kwijtraakt zijn de bureaubladtoepassingen, zoals Office. Dit is het werk bij opnieuw installeren (zoals Kareltje al aangeeft).
- Bij zowel smartphone als pc moet het persoonlijke scherm (waarop je de apps organiseert) weer worden ingericht.
- Div. wachtwoorden en mailadressen moeten er ook weer in. Bij de sociale media moeten de mailadressen/wachtwoorden weer worden ingevuld.
- Whatsappdiscussies raken kwijt maar de contacten en groepen blijven bestaan.

5 maart 2017 om 17:06.
thejos zegt:

op mijn telefoon heb ik veel kunnen houden, behalve inderdaad de oude watchapps en alles wat in mijn agenda stond behalve de herhalingsdata die stonden er nog in. Diverse apps heb ik inderdaad wachtwoorden opnieuw in moeten voeren. Schade was beperkt.

5 maart 2017 om 18:42.
thejos zegt:
Niekie ik vond het wel een uitdaging. Heb de systeemherselschijf overgeslagen, wist ik geen goede raad mee. Volgende 3 links uitgevoerd, maar toen. De opdrachtprompt geeft een foutmelding, zou het kunnen dat het komt omdat ik geen 32 maar een 64 systeem heb? Ik stuur de foutmelding mee.
CHKDSK.JPG
5 maart 2017 om 21:02.
Niekie zegt:

Dat is geen foutmelding.
Het commando meldt dat de schijf nu in gebruik is (door Windows) en wil graag bij de volgende opstart het commando uitvoeren.
Druk dus op Y en start opnieuw op.

Niek

5 maart 2017 om 23:22.
thejos zegt:

Heb ik gedaan, toen ik hem vanmorgen aanzetten begon hij met scannen en blijft bij 12 % steken.....

6 maart 2017 om 11:21.
Niekie zegt:

Het kan wel een uurtje duren, afhankelijk van de grootte van de schijf. Maar ik vermoed dat de harde schijf toch aan het eind is.
De getallen die je ziet moeten ook oplopen. Ik zou het even afwachten.

Niek

6 maart 2017 om 12:47.
thejos zegt:

Snap nu dat ik een herstelschijf had moeten maken. Met een uurtje is het echt niet bekeken....er zijn al zeker 10 uur voorbij. Ben een paar keer opnieuw moeten beginnen omdat ik weg moest. Op dit moment vordert het even, Cschijf herstellen is voorbij en nu zegt hij: Windows starten, het kan een paar keer opnieuw herstarten. Ik wacht maar weer af. Mijn laptop is pas 2 jaar oud, de garantie is net 2 maanden verlopen.

7 maart 2017 om 09:12.
Dirk Boom zegt:

Het lijkt de goede kant op te gaan.

7 maart 2017 om 09:41.
Niekie zegt:

Je hoeft niet opnieuw te beginnen, als je weg moet. Laat dat ding gewoon z'n werk doen en haal hem af en toe (als je weer thuis komt) uit de slaapstand.
En let vooral op het bericht wat hij geeft als de controle klaar is.
Dat bericht vindt je ook terug in het logboek Windows Toepassingen op het tijdstip einde controle.

Niek

7 maart 2017 om 12:07.
thejos zegt:

Wat geweldig....hij doet ut weer...dacht zondag ik even dat ik met een doscursus bezig was.
Alles is goed gekomen...
BEDANKT, BEDANKT, BEDANKT.....

7 maart 2017 om 13:59.
asteri zegt:

wat ontzettend fijn voor je!!!

7 maart 2017 om 14:09.
Dirk Boom zegt:

Mooi dat het is gelukt! Dank voor het melden.

7 maart 2017 om 14:10.
Niekie zegt:

@thejos: Geweldig dat het is gelukt.
Zelf zou ik dan willen weten wat de oorzaak was.
Nou las ik ook deze meddeling over systeemherstel.

Omdat de pc nog al lang bleef hangen bij de schijfcontrole zou ik daarvan het log even controleren.
Dat kan je vinden op de volgende manier.
Klik met rechts op "Deze PC" en kies "Beheren".
Klik het > open voor logboeken.
Klik het pijltje open voor Windows logboeken
Klik op het logboek "Toepassing"
Kijk in dat laatste logboek naar de dag en tijd dat de schijfcontrole klaar was.
Zoek NIET naar een foutmelding, maar naar een melding met iets van 'Logon"of "Wininit"
Daar moet ergens een verslag staan van de schijfcontrole.
Kan je dat hier plaatsen?

Niek

7 maart 2017 om 15:02.
thejos zegt:

Niek ik weet niet of je dit bedoelt. Staat zoveel.....dat ik het anders niet weet.

deze.JPG
8 maart 2017 om 14:37.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club