SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Laatste update Windows 10
Geplaatst op 18 maart 2017 om 11:48 door HJesterhoudt

In de berichten zie ik dat er weer een update is voor Windows 10 en dat die (soms?) voor problemen zorgt.
Mijn vraag is, hebben jullie deze update ook al geïnstalleerd en heeft iedereen hier problemen mee?
Er was, eerder deze maand ook het bericht dat systeemherstel niet meer werkt.
De vermelde loggegevens heb ik ook op beide Windows 10 laptops hier in huis staan, hoewel ik wel herstelpunten zie.
Systeemherstel heb ik zelf niet geprobeerd.
Maar ik ben wel erg nieuwsgierig of met deze laatste update de fout nog steeds bestaat of dat die nu hersteld is?
Is het misschien verstandig deze laatste update nog niet te installeren?
Henny

10 reacties
kareltje zegt:

De aankondiging dat hij onderweg is staat er bij mij. Ik maak me geen zorgen.

18 maart 2017 om 12:51.
HenkW zegt:

Ik zelf heb tot op heden nog geen problemen ondervonden in W10 na de update die afgelopen donderdag binnen gekregen heb. Het was een vrij grote en die heeft wel meer dan 20min. geduurd. Of het systeemherstel nog werkt moet ik uitproberen maar bij Windows heb je niets te kiezen. Je moet de updates accepteren. Ik zal dit nog uit gaan testen maar in de hoofdzaak zit ik op een andere OS.
Henk

18 maart 2017 om 12:55.
HJesterhoudt zegt:

Onze laptops zijn ingesteld op 'installeren tussen 17.00u en 08.00u'.
Ik denk als zij niet aanstaan, dat de updates dan ook niet geinstalleerd worden, of zie ik dat verkeerd?
Henny

18 maart 2017 om 14:36.
kareltje zegt:

Dat denk ik wel. Opnieuw opstarten, als dat vereist is, doen ze niet automatisch binnen die tijd.

.JPG
18 maart 2017 om 14:52.
Niekie zegt:

Dat is juist Henny.
Alleen als je de laptop afsluit op een dag, dan zal hij gewoon gaan updaten.
En niets om bang voor te zijn.
Bij ver uit de meeste gebruikers gaat dat perfect.

Niek

18 maart 2017 om 14:53.
Dirk Boom zegt:

Ik heb de update geïnstalleerd. Het was snel gebeurd en ik merk niet het verschil.
Soms komt een update automatisch, je ziet hem dan bij afsluiten, maar meestal ben ik hem voor omdat ik zo nu en dan handmatig kijk of er updates zijn. Voordeel: de update vindt plaats op een moment dat het mij uitkomt.
Hij kwam trouwens ook op de smartphone met W10.

18 maart 2017 om 17:22.
hette zegt:

Het installeren van de automatische update was niet gelukt en toen ben ik een paar dagen erna handmatig bezig geweest. Na ong. 20 min weer mislukt en dus opnieuw geprobeerd. Dit werkte goed maar het duurde wel ongeveer 45 minuten.

18 maart 2017 om 18:41.
HJesterhoudt zegt:

Ik heb gisteren op beide laptops de updates geïnstalleerd.
Op laptop nr.1 ging alles prima; op laptop 2 ook, behalve dat deze laptop al tijden na een Windows update en een nieuwe start, niet meer wil doorstarten.
Ik laat hem dan een hele tijd doorlopen en sluit hem vervolgens handmatig af.
Bij het opnieuw opstarten blijkt altijd dat de updates gewoon netjes zijn geïnstalleerd.
Geen heel groot probleem dus, want ik weet hoe ik ermee moet omgaan, maar hinderlijk vind ik het wel.
Bij een gewone herstart, dus zonder nieuwe updates, is er niets aan de hand.
Henny

20 maart 2017 om 13:28.
Niekie zegt:

Ik zou de oorzaak willen weten van dat probleem met laptop 2. Zo'n ding hoort gewoon goed te werken eigenlijk.

Niek

20 maart 2017 om 14:43.
HJesterhoudt zegt:

Ja Niek, ik eigenlijk ook, maar ik heb er niets over kunnen vinden.
En ik heb geen zin om hem weer opnieuw te gaan installeren, zolang ik hem op deze manier weer aan de praat kan krijgen.
Ik heb hem wel eens een hele nacht laten draaien, maar zonder resultaat.
Henny

20 maart 2017 om 16:16.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club