SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Update
Geplaatst op 20 maart 2017 om 23:02 door finmoro

Beste clubgenoten, mijn laptop waar Windows 10 op draait doet niet meer updaten sinds februari. Na de update kreeg ik dit bericht:

Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1607 - Fout 0x80070020
Ik heb toen Systeemherstel uitgevoerd met als resultaat het volgende bericht :

We kunnen bepaalde updates niet installeren omdat er andere updates worden uitgevoerd. Het opnieuw opstarten van uw computer kan helpen en wij blijven proberen de updates te installeren.


Hierna opnieuw update geprobeerd nu dit bericht :

Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1607 - Fout 0x80248007


Weer Systeemherstel geprobeerd maar dit lukt niet en ik krijg weer het bericht :

We kunnen bepaalde updates niet installeren omdat er andere updates worden uitgevoerd. Het opnieuw opstarten van uw computer kan helpen en wij blijven proberen de updates te installeren.


Hierna heb ik bij Microsoft de update handmatig gedownload en dan gaat het "Zelfstandig installatieprogramma voor Windows Update" aan de slag en krijg ik de melding:
update geldt niet voor uw computer.

Dit alles heb ik voorgelegd aan" PC hulp via internet" maar daar heeft men geen oplossing voor het probleem, dus ik probeer het via deze weg.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen om dit weer in orde te krijgen, bij voorbaat dank.

19 reacties
Niekie zegt:

Op deze site wordt een aantal oplossingen genoemd. Helaas is de site wel Engels.
Van belang is dat je het antivirus programma uitschakelt op eraf haalt.
Verder lees ik dat je via deze weg:
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Probleemoplossing\Systeem en beveiliging de tool Windows update problemen kunt laten opsporen en oplossen.

Niek

21 maart 2017 om 00:09.
finmoro zegt:

Bedankt Niekie voor je reactie, ik ga het proberen, ben alleen bang dat het specifiek de oplossing is voor de foutcode die in het artikel genoemd wordt namelijk "0x80240017" terwijl de foutcode die ik kreeg 0x80070020 en 0x80248007 niet in het artikel genoemd worden.

21 maart 2017 om 10:44.
Niekie zegt:

Had ik ook gezien. Maar bijna bij elke foutcode tijdens updates, geven ze deze aanwijzingen, dus baat het niet dan schaadt het ook niet.

Niek

21 maart 2017 om 17:59.
finmoro zegt:

Beste Niek, ik heb step 1 geprobeerd en daarna Systeemherstel gedaan wat leek te helpen maar niet dus weer hetzelfde probleem, daarna heb ik weer handmatig de updates binnen gehaald beginnend met de oudste (1511) en dan gaat het "Zelfstandig installatieprogramma voor Windows Update" aan de slag en krijg ik weer de melding:
update geldt niet voor uw computer.
Ik vraag mij af wat aan de ene kant het mislukken van de update veroorzaakt en aan de andere kant die update niet geldt voor mijn pc.
Step 2 ga ik nog proberen en dan meldt ik mij weer.

21 maart 2017 om 20:43.
Niekie zegt:

1511 is de update die eind 2016 uit kwam voor Windows 10.
Ik bedoel, hoever ben je wel niet terug gegaan met Systeemherstel?

Niek

21 maart 2017 om 22:01.
finmoro zegt:

Beste Niek,
sinds de overstap naar Windows 10 heb ik al problemen met updaten! Gisteren nog step 2 gedaan, je moet de hele riedel van commando's zoals wordt omschreven via copy en paste na command prompt ingeven, maar dit lukt niet, ik had alles in Word getypt en toen via knippen en plakken willen ingeven maar dit lukt niet, in die Dos-box werkt dat niet.
Heb toen nog maar eens geprobeerd of ik via Systeemherstel kon terugzette naar de fabrieksinstellingen, nadat ik alles doorlopen heb krijg ik aan het einde het bericht dat het niet mogelijk is om deze pc naar de Fabrieksinstellingen terug te zetten.Hopenlijk heb jij nog een andere optie, alvast bedankt.

22 maart 2017 om 13:30.
Niekie zegt:

Als het goed is, moet je via Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Systeemherstel de pc opnieuw kunnen instellen.
Wel van tevoren voor de zekerheid alles backuppen.
Bij dat systeemherstel kan je kiezen om alle bestanden te behouden. Alle Apps/programma's moet je na dit herstel opnieuw installeren.
Als dan zou W10 opnieuw moeten geïnstalleerd worden.

Kan je vertellen of je deze actie geprobeerd hebt. (Er zijn nl 2 manieren van Systeemherstel).

Niek

22 maart 2017 om 15:18.
finmoro zegt:

Beste Niek,
heb al zeker 3 keer Systeemherstel (terugzetten naar Fabrieksinstellingen met behoud van bestanden) zoals ik eerder al heb vermeld, ik krijg dan de melding:
"Er is een probleem met het opnieuw instellen van de pc. Er zijn geen wijzigingen aangebracht."
En de eerste keer dat ik Systeemherstel wou doen werkte het helemaal niet.

22 maart 2017 om 21:14.
Niekie zegt:

Behoorlijk probleem lijkt het te worden.
Als je met de rechtermuisknop op de startknop drukt kan je een "opdrachtprompt (met admin rechten) " openen.
Doe dat eens.
Tik in het zwarte schermpje dan de opdracht:
sfc /scannow (let op de spatie voor de slash).

De systeembestanden worden daarna gecontroleerd op integriteit. Dit kan een uurtje duren.
Als je dat wilt mag je de uitslag hier plaatsen. (onder het kleine icoontje in de linkerbovenhoek van dat kleine schermpje zitten de copy en paste functies verstopt).

Daarna kunnen we nog een schijfcontrole doen, maar dat leg ik daarna wel uit indien nodig.

Niek

22 maart 2017 om 21:58.
finmoro zegt:

Beste Niek,
heb je commando sfc /scannow uitgevoerd -waarvoor staat dat trouwens- en na een tijdje kreeg ik de melding:
Windows Resource Protocol found corrupt files and succesfully repaired them. Detais are included in the CBS.log .......... Windir\logs\CBS\CBS.log. For example C:\windows\logs\CBS\CBS.log. Note that logging is currently not supporting in offline servicing scenarios.
Ik heb dit over moeten schrijven, want copy en paste kon ik niet vinden, dus er kan wel een foutje instaan en het woord (stippellijn) tussen CBS.log en Windir\enz. kon ik niet meer lezen.
Conclusie er zijn dus corrupte files gevonden en gerepareerd, is er verder nog iets te doen dan hoor ik het graag van jou, alvast bedankt.

23 maart 2017 om 10:13.
Niekie zegt:

Download HDTune en installeer het.
De pro versie mag je 15 dagen gebruiken.
Kijk in het programma eerst op het tabblad "Health" en kijk of daar gele of rode regels staan (warnings).
Daar voer je via het tabblad "errorscan" een volledige errorscan uit op alle schijven. Dat kan per schijf 1 to 2 uur duren.
Alle blokjes moeten na afloop groen zijn.

Niek

23 maart 2017 om 11:18.
RuudM zegt:
Finmoro:

Even een tip. Kopiëren en plakken ging niet maar wat wel altijd gaat is een knipsel maken met het Knipprogramma ( zit in Windows !)
Dat plaatje is dan als bijlage bij een bericht te plaatsen.
Hoeft er niets overgeschreven te worden en de info komt foutloos over.
Ruud
23 maart 2017 om 11:34.
finmoro zegt:

Beste Niek,
ik heb HDtune gedraaid op mijn laptop en het resultaat zit in de bijlage.
De Errorscan alles is groen en bij Health een gele regel en een blauwe.
Wat kan ik nog meer doen.
Nog bedankt RuudM voor de tip.

23 maart 2017 om 21:39.
Niekie zegt:

Dat ziet er niet goed uit.
Een warning op Calibration Retry Count .
Dat houdt technisch gezien het volgende in: "" Deze eigenschap geeft het aantal dat herijking werd gevraagd (onder de voorwaarde dat de eerste poging is mislukt). Een toename van deze attribuut waarde is een teken van problemen in het harde schijf mechanische systeem. ""

Die "Attention" kan een probleem zijn in de verbinding tussen harde schijf en moederbord, of de sata controller van de schijf.

Kortom de schijf is aan het slijten en aan vervanging toe.
Het wil nog niet zeggen dat dit perse de oorzaak is van het mislukken van updates en systeemherstel, maar het kan heel goed wel de oorzaak zijn.

Ik zou in elk geval zorgen voor een goede backup en de schijf (laten) vervangen.

Niek

23 maart 2017 om 22:49.
finmoro zegt:

Beste Niek,
al met al zijn we dus niks opgeschoten, ik blijf met de vraag zitten waarom werkt update niet en waarom krijg ik Systeemherstel niet naar de fabrieksinstellingen terug gezet. Mijn laptop een Lenovo G 50 met i7 processor is nog geen drie jaar oud en heeft na de overstap naar WINDOWS 10, veel problemen gegeven. Zou dat trouwens niet de oorzaak kunnen zij van het niet terug kunnen naar de fabrieksinstellingen? Niettemin bedankt voor je kundig advies en als er soms nog iets is wat ik kan proberen hoor ik het graag.

25 maart 2017 om 16:55.
Niekie zegt:

Of je het laatste bericht van mij niet hebt gelezen.

En nee W10 is niet de oorzaak, die moet op een laptop van 3 jaar oud, gewoon goed kunnen draaien.
Maar wat ik probeer te vertellen is dat de harde schijf in de laptop einde oefening is.

De leeftijd van de laptop maakt dat niet uit. Ik krijg soms nieuwe harde schijven binnen die niet goed zijn.
Dus vervang de harde schijf en je zult zien het werkt.
En ik weet niet hoeveel data erop staat, maar als je die schijf vervangt voor een ssd (zeer snelle harde schijf) dan heb je een hele snelle laptop. ( SSD 250 GB = ongeveer 100 euro)

Niek

25 maart 2017 om 17:09.
Dirk Boom zegt:

Als de laptop bijna 3 jaar oud is, kan er misschien nog verhaal worden gehaald bij de winkel maar de slaagkans is beperkt. Verder:
Bij de meeste laptops is de harde schijf bereikbaar.
Ik heb destijds simpelweg de oude verwijderd en er een nieuwe (SSD) schijf ingezet. Daarna Windows 10 op de harde schijf gezet en de laptop draaide weer.
Aangezien mijn mail IMAP is, mijn bestanden in de cloud staan, en ik een Microsoft Account gebruik, was het andere werk:
- nog wat bureaubladprogramma's installeren (Office 365, Acrobat Reader DC, veel meer is het niet)
- de mailadressen in Outlook zetten (en in de mailapp maar deels komen ze daarin vanzelf terug).
- het startscherm inrichten en wat apps aan de taakbalk vastmaken.
- aanmelden in enkele apps, zoals Facebook
Als de mailinstelling geen IMAP is maar POP, dan is het wat meer werk.
En als de bestanden op een backup staan, dan moeten die worden teruggezet op de pc.

25 maart 2017 om 17:17.
finmoro zegt:
Beste Niek en Dirk,
Ik ga naar de klantenservice van Mycom bellen (daar heb ik mijn laptop aangeschaft) en hoop dat er nog iets te regelen is, bedankt in ieder geval voor jullie advies.
26 maart 2017 om 13:28.
Dirk Boom zegt:

Succes, en ik ben benieuwd naar het vervolg.

26 maart 2017 om 13:47.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club