SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Laptop opstart / aanmeld (account) probleem
Geplaatst op 29 maart 2017 om 21:32 door andrzej

Wie helpt mij?
Het opstarten van mijn Laptop duurde erg lang, daarom ben ik naar taakbeheer gegaan en zag dat de Servicehost Unistack-servicegroep (5) veel ruimte van mijn CPU (95%) in beslag nam.
Daarom heb ik deze groep laten beeindigen (wat misschien een foute aktie van mij was).
Toen ik daarna de laptop weer op wilde starten kreeg ik de melding "Er kan niet worden aangemeld bij
uw account" en kreeg ik de keus om mij af te melden of te sluiten. Ik heb mij toen afgemeld.
Daarna weer proberen op te starten, maar kreeg ik steeds weer deze melding. Ook diverse buroblad iconen waren verdwenen. Heb daarna een eerder herstelpunt van Windows proberen te gebruiken maar kreeg de melding dat een bepaald bestand niet kon worden gevonden.c.q. kon niet worden uitgepakt.
Ook deze foutmelding kreeg ik: 0x8007025d
Wat moet ik doen zodat ik mijn laptop weer normaal kan opstarten?

14 reacties
Dirk Boom zegt:

Even via google gezocht .... het komt vaker voor, ziehier.
Ik denk dat het een schone installatie wordt van Windows 10. Dus uithuilen en opnieuw beginnen. Hopelijk is de backup in orde.
Of leeft er een beter idee?

29 maart 2017 om 22:01.
Niekie zegt:

Houdt bij het afsluiten de SHIFT toets eens ingedrukt.
Als het goed is komt de pc dan na een herstart in een herstel modus en kunt u "Opstart herstel" of naar keuze "Systeem Herstel" laten uitvoeren.

Niek

29 maart 2017 om 22:35.
fred612 zegt:

Hij start dus wel op maar niet ''normaal""?? eenmaal opgestart zou u kunnen proberen die beëindigde groep weer in te schakelen of te zoeken en te downladen. Beëindigen is niet verwijderen toch? Bij mij doet hij niets 4,2MB maar geen 0% CPUgebruik. Misschien help de windows C: extra foutcontrole draaien ?

30 maart 2017 om 10:49.
andrzej zegt:

Uw allen, dank voor de reacties. We gaan kijken of er een goede tip bij zit.
Andre

30 maart 2017 om 11:31.
andrzej zegt:

Heren, helaas hebben alle tips niets opgeleverd. Heb tenslotte maar via systeemherstel en nieuwe installatie met behoud van data aangeklikt maar ook dit gaf niet het resultaat dat W10 opnieuw werd geïnstalleerd. Misschien dat alleen de opdracht formateren en W10 opnieuw installeren weer een werkende PC geeft.
Allen dank voor het meedenken.
Andre

1 april 2017 om 10:45.
Dirk Boom zegt:

Eerst formatteren is niet nodig. Als de laptop wordt opgestart m.b.v. Windows 10 op USB-stick of CDRom, dan wordt automatisch alles gewist voordat Windows 10 vers wordt geïnstalleerd.
Daarna de laptop opnieuw inrichten, te beginnen met het microsoft account.
Hij zal al snel updates gaan binnenhalen, geef dat zijn tijd want in die periode zal de laptop niet 100% prettig werken en zo nu en dan herstarten waarna weer nieuwe updates binnenkomen.

1 april 2017 om 11:16.
Niekie zegt:

Als u W10 vanaf een dvd of USB stick geheel opnieuw installeert, wordt de harde schijf vanzelf geformatteerd.
Maar gezien de problemen denk ik dat de harde schijf iets mankeert.

Maar als u niet kon inloggen/aanmelden, hoe heeft u dan systeemherstel gedaan eigenlijk?

Niek

1 april 2017 om 11:17.
andrzej zegt:

Bedankt Dirk !

1 april 2017 om 11:17.
andrzej zegt:

Beste mensen,
Het probleem is opgelost. (duurde wel 1 uur)
Ik ben naar computerzaak MyCom gegaan en die hebben software technisch
alles kunnen herstellen. HD is oké, en W10 hoefde niet opnieuw te worden
geïnstalleerd. Een tip voor een ieder: verwijder of be-eindig nooit iets onder de
streep in de taakbalk (software links etc.) alleen de bekende eigen programma's.
Allen bedankt, Andre

2 april 2017 om 18:15.
Dirk Boom zegt:

Bedankt voor de terugmelding. Ik ben benieuwd wat de computerzaak heeft gedaan om het op te lossen.

2 april 2017 om 20:00.
Niekie zegt:

Ik vermoed gewoon een usb stick met W10 erin gestopt en daar vanaf herstel gepleegd.

Niek

2 april 2017 om 21:34.
fred612 zegt:

Ik vind dat we ook op het verkeerde been zijn gezet; de vraag ging over beëindigen van een programma en 18.15 lijkt het verwijderen?

3 april 2017 om 10:08.
elgee zegt:

fred612, je reactie begrijp ik niet..
Hoezo op het verkeerde been gezet? Het probleem van Andrzej is inderdaad opgelost, maar er stond nog een vraag open van Dirk en Niekie.
Vandaar hun reacties.

LG

3 april 2017 om 11:13.
Niekie zegt:

Vreemde opmerking Fred612.
Een proces van ServiceHost kan je alleen beëindigen. Het is geen programma wat verwijderd wordt.
Op het moment dat je zo'n proces beëindigd verdwijnt het ook uit de lijst met processen, dus zou je kunnen stellen dat het verwijderd is.
Zo simpel is de spraakverwarring.

Niek

3 april 2017 om 14:50.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club