Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Stopcode unexpected store exeption
Geplaatst op 7 april 2017 om 21:12 door gvrd
Sinds ruim een week he ik een nieuwe laptop, Medion Akoya E7415-13-256.

plotseling vaolgens mij na een grote update van windows 10 wil hij af en toe niet gelijk opstarten als ik hem aanzet. Ik heb een herstel beurt verricht waardoor ik hem weer opnieuw moest inrichten maaar dat heeft dus niet geholpen. ik krijg na een poosje een lichtblauw scherm met de mededeling dat er een; stopcode unexpected storeexeption is. Wat moet ik hiermee. Telkens start de laptop een keer of 5 goed en dan is die storing er weer. als hij aangaat werkt hij prima en als ik hem in de slaapstand zet kan ik weer gewoon starten, maar als ik hem uitzet heb ik dus regelmatig die storing wat kan ik hier aan doen ??
groet van Goverd
9 reacties
Niekie zegt:

Hoi Goverd

Ik zou hem onmiddellijk terug brengen en m'n geld terug vragen, of om een nieuwe vragen. Een laptop die nieuw uit de doos komt mag niet zulke foutmeldingen geven.

Als je dat niet wilt:
Heb je dan code van die foutmelding? (graag exact)

Niek

7 april 2017 om 23:09.
gvrd zegt:

Dag Niek onderstaan bericht heb ik zojuist naar Medion getsuurd.
Ik wacht even af hoe ze reageren. Zodra ik wat van hen hoor laat ik het weten
Groet van Goverd
=============================

Geachte heer /mevrouw

Sinds ruim een week heb ik nu deze nieuwe laptop, Medion Akoya E7415-13-256.
Plotseling, volgens mij na een grote update van windows 10 wil hij af en toe
niet gelijk opstarten als ik hem aanzet. Ik heb een herstel beurt verricht
waardoor ik hem weer opnieuw moest inrichten maar dat heeft dus niet geholpen.
ik krijg na een poosje een lichtblauw scherm met de mededeling dat er een;
stopcode unexpected storeexeption is. Wat moet ik hiermee. Telkens start de
laptop een keer of 5 goed en dan is die storing er weer. als hij aangaat werkt
hij prima en als ik hem in de slaapstand zet kan ik weer gewoon starten, maar
als ik hem uitzet heb ik dus regelmatig die storing.
Omdat ik deze laptop nog geen twee weken heb en nog niet veel verder dan
installeren en aan het apparaat wennen ben ik dus zeer ontevreden hierover en
verzoek u om een goede oplossing.. het liefst ruill ik hem om vooe een nieuwe.
Een nieuwe laptop met 24 maanden garantie mag toch na twee weken niet zulke
kuren vertonen.
Graag verneem van u hoe u dit voor mij gaat oplossen

groet van Goverd

8 april 2017 om 13:39.
Niekie zegt:

Oke we wachten het af. En je mag er gerust hard ingaan, want volgens mij heb je als consument ook nog zoiets omruil of terug breng garantie.

Van Aldi (die Medion o.a. verkoopt) lees ik dit:
"" Alle producten die wij als ALDI ACTUEEL tijdelijk aanbieden, kunt u binnen één maand na aankoop in ieder ALDI-filiaal terugbrengen, zonder opgaaf van reden en op vertoon van uw kassabon. U krijgt dan het aankoopbedrag terug.""

Over de MediaMarkt die hem ook verkoopt dit:
"" Tot 14 dagen na het ontvangen van een bestelling heb je recht op bedenktijd.
Tijdens deze periode heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kan een overeenkomst ontbinden door binnen 14 dagen na ontvangst van het laatst geleverde product op de order schriftelijk of telefonisch aan Media Markt kenbaar te maken dat je een of meerdere producten uit de betreffende order wilt retourneren.
Binnen 14 dagen na dit telefonische of schriftelijk contact met Media Markt, dien je het/de betreffende product(en) retour te zenden naar Media Markt
"".

Niek

8 april 2017 om 14:36.
gvrd zegt:

ik heb hem bij Alternate gekocht, voor alle zekerheid heb ik de rekening even op mijn scanner gekopieerd als ze soms om een afschrift daarvan vragen effe afwachten wat ze doen
groet van Goverd

8 april 2017 om 15:20.
Niekie zegt:

Op deze site lees je de omruil garantie van Alternate. Ik vrees dat die niet geldt, want dan moet het product ongeopend zijn.
Ik zou ze maandag gewoon bellen. Ze bekend om hun goede service.
Nou weet ik niet of je hem in de winkel hebt gekocht of online, maar hier wordt uitleg gegeven over de Wet Koop op Afstand.

Niek

8 april 2017 om 19:05.
gvrd zegt:

inmiddels ben ik erachter dat het een windows fout moet zijn.bij het repareren wordt er om de windows licenti code gevraagd ik heb geen idee waar die te vinden is behalve in de bios maar daar kom ik niet in dat laat ik aan ijn deskundige zoon over maar die zit tot volgende week op Aruba dus even wachten maar
Groet van Goverd

9 april 2017 om 12:32.
Niekie zegt:

Een unexpected stopcode kan eigenlijk niet door een licentie code komen.
Meestal is het een fout in de hardware, dus een onderdeel van de laptop.
Ik zou de code eens opschrijven en Alternate bellen, voordat uw rechten als consument verlopen zijn.

Niek

9 april 2017 om 14:47.
gvrd zegt:

Dag Niek het heeft een poos geduurd maar ik heb de laptop op moetensturen want de terugbrengperiode was ruimschoots verlopen. Alternate deed moeilijk want ik hed hem volhens hen niet voldoende verpakt. mijn zoon heeft de afhandeling van mij overgenomen want ik heb toch moeite om het goed te volgen ik heb nu van een andere zoon een laptop te leen een wacht maar de laptop is doorgestuurt naar medion en dat kan wl even duren. het wordt duhier weer even stil totdat ik meer weet

groet van Goverd

21 april 2017 om 12:31.
Niekie zegt:

Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Hopend op een goede afloop dan maar.

Niek

21 april 2017 om 16:21.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club