Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Windows 10
Geplaatst op 22 april 2017 om 13:26 door HenkZ

Ik heb ook nog een laptop
Daar staat Windows 10 op
Krijg spontaan als ik met de PC bezig ben er is een fout opgetreden ze vertellen niet wat voor een fout
De PC begint dan weer helemaal opnieuw waar ik bezig was ben ik kwijt.
Mijn laptop is een Acer is ongeveer 4 laar

9 reacties
Niekie zegt:

Normaal geeft de laptop dan een blauw scherm met een reden (In het Engels).
Maar misschien kan je eens in de logboeken kijken?

Niek

22 april 2017 om 14:58.
HenkZ zegt:

Hij geeft wel een blauwscherm maar geen melding

22 april 2017 om 20:00.
Niekie zegt:

En wat vertellen de logboeken op de datum en tijdstippen dat de laptop er mee stopt?

(Vergrootglas, type " logboeken " en lees in de Windows logboeken het logboek "Toepassingen" uit.)

Niek

22 april 2017 om 22:41.
HenkZ zegt:

Sorry Niek
Maar ik ben niet zo technisch als jij.
Fijn dat je heb geantwoord.
HenkZ

23 april 2017 om 09:42.
Niekie zegt:

Sorry Henk, maar wil je het probleem niet proberen op te lossen? Ik neem aan dat je de vraag daarom hier stelt.
Welnu:
Klik op het vergrootglas links onder op de balk en type : logboeken
Klik daarna op het woord logboeken wat bovenin het venster is verschenen.
Dubbelklik in het nieuwe scherm linksboven op Windows Logboeken.
Kies dan het logboek "toepassing"
Daarna verschijnen alle gebeurtenissen, met een datum en tijd erbij.
Zoek dan door te scrollen naar de dagen en tijden dat de laptop er mee stopte naar een foutmelding (rood uitroepteken).
Dubbelklik daarop zodat het verhaal zichtbaar wordt en plaats dat hier in de club.
Kunnen we kijken of we daar iets mee kunnen.

Niek

23 april 2017 om 13:24.
HenkZ zegt:

Dit heb ik gevonden
Zo staat deze er 5 keer in
Logboeknaam: Application
Bron: Application Error
Datum: 21-4-2017 14:39:31
Gebeurtenis-id:1000
Taakcategorie: (100)
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: Elly-PC
Beschrijving:
Naam van toepassing met fout: MicrosoftEdgeCP.exe, versie: 11.0.15063.0, tijdstempel: 0x58ccbae4
Naam van module met fout: unknown, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x00000000
Uitzonderingscode: 0xc0000604
Foutmarge: 0x0000000000000000
Id van proces met fout: 0x11b4
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d2ba9c4aa616ea
Pad naar toepassing met fout: C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdgeCP.exe
Pad naar module met fout: unknown
Rapport-id: ed667a07-b9e5-4a25-9d28-113eb92cd646
Volledige pakketnaam met fout: Microsoft.MicrosoftEdge_40.15063.0.0_neutral__8wekyb3d8bbwe
Relatieve toepassings-id van pakket met fout: ContentProcess
Gebeurtenis-XML:



1000
2
100
0x80000000000000

149
Application
Elly-PC



MicrosoftEdgeCP.exe
11.0.15063.0
58ccbae4
unknown
0.0.0.0
00000000
c0000604
0000000000000000
11b4
01d2ba9c4aa616ea
C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdgeCP.exe
unknown
ed667a07-b9e5-4a25-9d28-113eb92cd646
Microsoft.MicrosoftEdge_40.15063.0.0_neutral__8wekyb3d8bbwe
ContentProcess

23 april 2017 om 14:13.
Niekie zegt:

Microsoft Edge veroorzaakt kennelijk de foutmelding.
Hier kan je lezen hoe je Edge kunt resetten naar standaard instellingen.

Dus als je via een rechtsklik op START een command prompt opent (met admin rechten) danwel als je de Creators update al hebt de WindowsPowerchell (admin) opent en je geeft dit commado:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}

Dan reset je Edge naar standaard instellingen en zou het mogelijk opgelost zijn.

Niek

23 april 2017 om 16:39.
HenkZ zegt:

Hallo Niek
Heb gedaan wat heb voorgesteld en uitgevoerd.
Hopelijk is het hiermee verholpen.
we wachten het af ik laat nog wel weten
Bedankt

23 april 2017 om 18:50.
Niekie zegt:

Prachtig dat je het hebt aangedurfd. We wachten het af en bedankt voor het terug melden.

Niek

23 april 2017 om 22:06.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club