Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Probleem heropenen apps.
Geplaatst op 1 mei 2017 om 17:44 door Marco

Op mijn Asus Notebook T100 serie gebruik ik W10 . Start ik hem op is er geen probleem , kan ik elke app openen . Ben ik echter enige tijd actief geweest , bijv. met Edge , gebeurd het regelmatig dat ik een volgende app niet kan openen en dat geld voor vrijwel alle apps . Er verschijnt dan een berichtje in beeld van explorer .exe met de tekst , Kan het element niet vinden . Sluit ik mijn Notebook af en start hem dan opnieuw op dan functioneert alles weer en kan ik al de apps gewoon openen . Wie weet de oplossing ?
Bij voorbaat mijn dank ,
Marco

8 reacties
Niekie zegt:

Laten we beginnen met een scan om de systeem bestanden van Windows te verifiëren.
Open een "command promt" met administrator rechten. (rechtsklik op START)
Mocht u de creators update al binnen hebben gehaald, dat heet het nu "Power shell"

Tik in het zwarte schermpje SFC /scannow. (let op de spatie na de slash). Herstel: de spatie hoort voor de slash -aanvulling 23.06 uur

Na de scan komt er een bericht over eventuele gevonden problemen.

Het kan overigens ook te maken hebben met een niet van Microsoft afkomstig antivirus programma.

Microsoft zelf adviseert bij deze foutmelding vaak een nieuwe installatie te uit te voeren van Windows 10.

Niek

1 mei 2017 om 22:19.
Marixius zegt:

SFC /scannow
tussen SFC en de slash hoort de spatie, na de slash geen spatie maar direct
/scannow

1 mei 2017 om 22:43.
Niekie zegt:

Helemaal gelijk. Ik word oud..... :-)
De spatie hoort hoort voor de slash.
Heb het bericht aangepast.

Niek

1 mei 2017 om 23:04.
Marco zegt:

Niek bedankt voor je reactie , ik heb inmiddels de scan uitgevoerd , volgens Windows zijn er geen problemen . Ik zal dus verder moeten zoeken .
Nogmaals bedankt ,
Grt. Marco

2 mei 2017 om 11:17.
Marixius zegt:

Vraagjes:
Doet het probleem zich voor als de Asus Transformer als tablet wordt gebruikt (dus toetsenbord losgekoppeld), of als notebook gebruikt wordt?
Zijn er naast Edge nog andere apps actief?
Heb je de browser (Edge) geschiedenis al eens gewist?

2 mei 2017 om 11:31.
Marixius zegt:

Doe eens de volgende scan.
Open een command prompt als Administrator zoals Niek al eerder beschreef.

Voer dan het volgende commando in:
DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
(let goed op de spaties die vóór elke slash staan).

laat even weten of deze scan fouten vindt.

2 mei 2017 om 11:50.
Marco zegt:

Marixius bedankt voor je reactie . Het apparaat is alleen gebruikt als notebook .Naast Edge zijn er ook nog andere apps actief. De geschiedenis is nog nooit gewist . Op dit moment is er een update voorbereid en W10 is zojuist bijgewerkt . Er worden updates binnengehaald , maar dat kan wel even duren . Ik wacht nu af . Mocht het fout gaan , dan zal ik alsnog jouw raad opvolgen en die scan laten draaien . Ik zal zeker laten weten hoe het verder gaat .
Grt. Marco

2 mei 2017 om 17:25.
Marco zegt:

Niekie en Marixius het is gelukt . Het heeft behoorlijk wat tijd gekost , maar de aanhouder wint .
Het probleem was dat ik te weinig ruimte had voor de benodigde updates , nadat ik dan ook mijn schijf opgeruimd had waren de problemen verholpen . Ik wil jullie nogmaals bedanken voor het meedenken .
Mvg. Marco

2 mei 2017 om 23:59.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club