Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Laptop stopt met zoeken
Geplaatst op 26 oktober 2017 om 10:12 door A.Bal

Goedemorgen,
Ik loop tegen het volgende probleem aan bij mijn Asus laptop van 22 maanden oud.
Wanneer ik op een link klik gaat regelmatig het wieltje bovenin draaien ten teken dat er gezocht wordt,maar er gebeurt niets.Wanneer ik dan het venster afsluit en opnieuw open gaat het weer wel.
Evenzo gebeurt het wanneer ik op de pijl druk om terug te gaan.
Iemand een idee ?
Even voor de duidelijkheid ,gezien de leeftijd van de laptop zou ik naar de winkel moeten gaan,echter deze ging 4 weken na aankoop failliet,ik had speciaal niet bij de bekende grote winkel gekocht!
Graag hoor ik reactie's
Bij voorbaat dank.

met vriendelijke groet,

Arie Bal

9 reacties
Dirk Boom zegt:

Als de zoekopdracht direct na het opstarten van de computer wordt gegeven, dan kan het zijn dat deze op de achtergrond nog aan het werk is om het opstarten compleet te maken.
Als dat niet zo is, dan kan er iets aan de hand zijn. Trouwens: welke webbrowser wordt gebruikt?

26 oktober 2017 om 13:23.
fred612 zegt:

onder ''taakbeheer'' is te zien wat de pc allemaal doet

26 oktober 2017 om 13:49.
Niekie zegt:

Het is een Asus. U kunt bij elke pc winkel die Asus verkoopt terecht voor uw garantie. En anders bij Asus zelf via deze link.

Maar ik zou eerst een scan op Malware doen, want volgens mij is het iets softwarematigs en daar doet Asus weinig mee.

Begin met een scan met ADWcleaner : link. Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link. en verwijder alles wat gevonden wordt.

Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. link.

Kijken of het dan beter gaat.

Test verder uw down en upload snelheid via deze site.

Niek

26 oktober 2017 om 15:06.
fred612 zegt:

lastig lijkt mij als je geen verbinding hebt, hoe vaak is regelmatig?

26 oktober 2017 om 15:40.
A.Bal zegt:

Goedenavond,
Ik gebruik webbrowser Edge,ik heb alle raadgevingen van Niekie opgevolgd ,en daaruit kwamen geen problemen.
Zojuist realiseerde ik me ineens dat ik enige dagen geleden een Ad block heb geinstalleerd.
Deze heb ik gedeinstalleerd ,en ik heb nu de indruk dat het probleem weg is.
IK ga een paar dagen proberen en hou jullie op de hoogte hoe dit uitpakt.
Allen bedankt voor de adviezen.
Groet,
Arie Bal

26 oktober 2017 om 21:44.
Niekie zegt:

Bedankt voor het terug melden. Mag ik weten welke adblocker dat is geweest?

En fred12 er is wel verbinding:
Citaat a.bal ""Wanneer ik dan het venster afsluit en opnieuw open gaat het weer wel. ""

Niek

26 oktober 2017 om 22:22.
Dirk Boom zegt:

Dat is goed bedacht, en zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.
Misschien is niet de juiste adblocker geïnstalleerd.
Ik gebruik er geen, omdat dan sommige sites niet werken.

26 oktober 2017 om 22:23.
A.Bal zegt:

Goedemorgen,
Even een update ,na het verwijderen van de adblock geen last meer gehad.
Ik dacht dat het de Adblockplus was,helemaal zeker ben ik er niet van.
Hoe jullie op de hoogte
mvg
Arie Bal

27 oktober 2017 om 11:29.
A.Bal zegt:

Goedemorgen allemaal,
Na goed 2 weken zonder adblock heb ik geen problemen meer gehad.
Ik ga er dus van uit dat het probleem inderdaad door dit programma werd veroorzaakt.
Bedankt allemaal voor het meedenken
mvg
Arie Bal

15 november 2017 om 09:51.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club