Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Windows Update werkt niet meer
Geplaatst op 4 december 2017 om 21:32 door Klaartje

werk met windows7, IE11 en eM Client

Zo af en toe kijk ik weleens bij Windows Update welke Updates er zijn geïnstalleerd. Nu krijg ik een scherm waar opstaat "Windows Update-service niet actief".
Kan iemand mij vertellen hoe ik die weer actief kan maken? Op Internet heb ik daar al naar gezocht, maar dat is wel erg ingewikkeld.
Klaartje

70 reacties
kareltje zegt:

Zoek eens op Services (lokaal), scroll naar beneden naar Windows Update en zet dat op Automatisch.

4 december 2017 om 21:51.
Klaartje zegt:

Ik weet niet wat je bedoeld met Service (lokaal). Waar kan ik dat vinden? Ik heb het schermpje mee gestuurd zoals Windows Update bij mij staat ingesteld. Volgens mij is dat wel goed.

WindowsUdate2.JPG
4 december 2017 om 23:58.
kareltje zegt:

In het zoekvak "Services" typen, dan krijg je dit scherm.
Door er op te klikken kun je het op automatisch instellen.

.JPG
5 december 2017 om 09:00.
Klaartje zegt:

Ik heb gedaan wat jij mij liet zien, en vertelde. Maar nog steeds werkt het e.e.a. niet.
Misschien dat ik het niet goed heb uitgelegd?

Als ik op de Startknop klik/alle programma's, zie ik Windows Update staan. Als ik daar op klik krijg ik de schermpjes die ik eerder heb gestuurd. Dat was voorheen niet het geval. Dan zag ik de updates die waren geïnstalleerd óf kon ze eventueel verwijderen etc. Met "service" moet ik nu meerdere handelingen doen, bovendien is het lastig zoeken omdat je niet precies weet op welke regel je moet klikken.
Mijn vraag dus: waarom werkt die Windows Update knop in het startprogramma niet meer?
Fijne dag.

 

5 december 2017 om 11:49.
BenWuring zegt:

U kunt eens kijken of u via deze mogelijkheid het probleem kunt oplossen.

Nabrander: zie net dit bericht voorbijkomen op Tweakers:
https://tweakers.net/nieuws/132567/windows-7-gebruikers-ervaren-problemen-met-windows.html

5 december 2017 om 12:13.
Klaartje zegt:

Dat zal dus het probleem zijn wat je hebt gevonden op tweakers.net. Maar of het mij lukt dit te verhelpen? Ik ga beide mogelijkheden proberen. Ik heb ook het forum gelezen maar dat gaat hoofdzakelijk over Windows10 en......met veel technische termen. Ik ben maar een leek op dit gebied;)).
Hartelijk dank voor het meedenken.

5 december 2017 om 13:50.
Klaartje zegt:

Gisteren heb ik "systeemherstel" gedaan. Het heeft niet geholpen. Als ik nu naar start ga en op Windows Update klik, krijg ik een scherm zonder inhoud. Dit scherm is niet weg te krijgen en moet daarom de PC uitschakelen. Het blijkt inderdaad dat meerdere personen hier last van hebben. Ik weet ook niet of dit gevolgen kan hebben voor mijn PC. Weet iemand dat?

6 december 2017 om 11:19.
asteri zegt:

Hoi Klaartje,
het schijnt een algeheel probleem te zijn, ik krijg dezelfde meldingen.
Ik wacht maar gewoon een paar dagen af.............. ( 2 bijlages)
groet Asteri

Knipsel.PNG
6 december 2017 om 11:51.
asteri zegt:

bijlage 2

Knipsel2.PNG
6 december 2017 om 11:52.
Klaartje zegt:

Dag Asteri en ieder die dit leest

Zojuist vond ik op internet de bijgaande bijlage. Ik blij maar..............er is helemaal niets veranderd. Het is nog net zo zoals het was! Het is wél vervelend omdat er toch wordt gewaarschuwd dat, als je die updates niet kan krijgen, er problemen kunnen ontstaan. Onveilig dus. Het is misschien een domme vraag maar kunnen wij daar ook iemand op aanspreken?

probleemwindowsupdate.JPG
6 december 2017 om 12:08.
BenWuring zegt:

@Klaartje; Je zegt dat je op internet een bijlage hebt gevonden waarin wordt aangegeven dat het probleem is opgelost. De afbeelding geeft aan dat e.e.a. door een probleemoplosser is hersteld, ofwel er is hier een programmaatje/tool gebruikt.
Mijn vraag is: geeft het betreffende artikel een link naar deze tool en zo ja, heb je deze gedownload en uitgevoerd?
NB: Indien mogelijk graag de betreffende link toevoegen.

6 december 2017 om 12:22.
Klaartje zegt:

@Ben; Ik heb het e.e.a. uitgeprobeerd voor wat je aan mij vroeg.
Wat heb ik gedaan:
1) Op Google gezocht naar "Windows Update werkt niet meer". (In getijpt)
2) naar "Beschrijving van de probleemoplosser voor Windows Update van Microsoft".
3) Die probleemoplosser heb ik geactiveerd, en kreeg het bovenstaande scherm wat ik aan Asteri heb gestuurd.

Helaas weet ik niet hoe ik een link moet toevoegen. Wel geprobeerd. Hoop dat je hier iets mee kan. Bedankt voor je hulp.

6 december 2017 om 14:56.
BenWuring zegt:

Het zou in principe, zoals de afbeelding aangeeft, nu goed moeten zijn. Maar, helaas nog steeds niet het gewenste effect.
Onderin de afbeelding zie ik een mogelijkheid 'Meer opties weergeven'. Zou je dit tooltje nog een keer kunnen uitvoeren, daarna deze 'Meer opties weergeven' willen aanklikken en hiervan weer een afbeelding willen plaatsen? Mogelijk dat er wat onder zit dat het probleem kan oplossen.

6 december 2017 om 17:04.
Klaartje zegt:

Het wordt wel allemaal erg ingewikkeld voor mij. Ik kom er dan ook niet uit. Hoop wel dat ik de goede bijlage heb meegestuurd. Ik hoor dan wel. Misschien dat Asteri ook mee kan doen? Zij zit met het zelfde probleem en heeft ook een paar keer gereageerd.
Vr.gr. Klaartje

probleem3.JPG
6 december 2017 om 20:30.
BenWuring zegt:

Die bijlage ziet er goed uit, maar helaas worden we daar ook niet veel wijzer van.
Eigenlijk maar twee opties, hulp aan een bekende vragen (met de handen aan het apparaat is het toch wat gemakkelijker problemen oplossen) of onlineondersteuning.

6 december 2017 om 20:41.
Klaartje zegt:

Ik denk ook niet dat wij dit kunnen oplossen. Helaas ben ik afhankelijk van PC-bedrijven en die zijn nou niet zo erg voordelig. Ik had je een schermpje gestuurd dat 2 problemen waren opgelost. Nu krijg ik een scherm waar maar één probleem is opgelost. Onder aan het scherm (zie boven) kan ik klikken op Gedetailleerde informatie opgeven. Daar staan erg veel mogelijkheden, maar dat is voor mij veel te technisch.
Laten we het hier maar bij laten, en dank voor je hulp.

6 december 2017 om 20:50.
BenWuring zegt:

Jammer, maar het hoeft nog niet het einde van de oplossingen te zijn. De goedkoopste (hoogstwaarschijnlijk gratis) en wat mij betreft de beste oplossing is om te upgraden naar Windows 10. Grote kans dat daarmee de problemen de wereld uit zijn. Wanneer je daarin geïnteresseerd bent, dan gaan we daarop verder.

6 december 2017 om 20:57.
asteri zegt:

Hoi Klaartje en anderen,
Bij mij blijft de update pagine nu blanco en het blauwe wieltje blijft draaien. Ik denk dat het een algemeen probleem betrdft en kk wacht wel een paar dagen af. Je hoort van mij , als er zich wat nieuws voordoet.
trusten
asteri

6 december 2017 om 22:11.
BenWuring zegt:

@asteri en alle andere Windows 7 meelezers, waarom niet upgraden naar Windows 10 zolang het nog kan. Nu is het nagenoeg zeker nog gratis te doen, vanaf 1 januari niet meer. Ben je gelijk van het updateprobleem af. Bovendien is Windows 10 zeker niet slechter dan Windows 7. Even wennen, maar dan ga je het waarderen.

6 december 2017 om 22:23.
Klaartje zegt:

Wat een bemoedigend antwoord! Ik denk er al een tijdje over na om Windows10 te installeren. Maar......................omdat ik niet zo veel begrijp van al dat PC-gebeuren, ben ik wat bang dat ik er in verstrikt raak. Wel om er gewoon mee te werken. Ik ben afhankelijk van mijn PC omdat ik bijna doof ben. Telefoon kan ik niet verstaan, en groepsgesprekken gaat ook zéér moeizaam. De PC gebruik ik dus voor sociale-contacten. Bovendien heb ik geen mensen die mij daarmee kunnen helpen. Er is wel iemand van thuishulp geweest, maar die keek wat bedenkelijk toen ik dat voorstel deed v.w.b. Windows10. Ik zal er toch aan moeten geloven. Komt tijd komt raad!

6 december 2017 om 23:22.
BenWuring zegt:

Dank u wel. Misschien dat één van de medeleden van SeniorWeb c.q. iemand kennen die in staat is en er niet voor terug deinst om Windows 10 met behulp van de Media Creation Tool te installeren u kan helpen? Mogelijk zelfs iemand bij u in de woonplaats? Vragen staat tenslotte vrij.

6 december 2017 om 23:39.
Klaartje zegt:

Ik zal dat gaan proberen. Dan toch dus thuishulp. Want dat installeren duurt nog al lang. Ik ga navraag doen.
Hartelijke groet Klaartje

6 december 2017 om 23:54.
Dirk Boom zegt:

Ondertussen meldt Tweakers een kans op een oplossing, kijk eens via deze link.
Overstappen naar Windows 10 lijkt mij overigens een goede gedachte.

7 december 2017 om 08:09.
BenWuring zegt:

Bekijk de bijdrage van 5 december 2017 om 12:13 eens Dirk.

7 december 2017 om 08:40.
BenWuring zegt:

@Klaartje; met thuishulp bedoel je dus de Hulp aan huis dienst van SeniorWeb?
Hoe dan ook, je kunt de tijdsduur van dit bezoek aanzienlijk bekorten door een aantal zaken voor te bereiden. Zorg dat vooraf alle belangrijke bestanden zijn veiliggesteld (backup of kopiëren naar een extern middels als USB-stick e.d.), idem v.w.b. mail (als dit IMAP-accounts betreft is dat niet nodig), zorg ook dat alle relevante inloggegevens, licenties e.d. voorhanden zijn en geef expliciet aan bij de hulpvraag dat Windows 10 geïnstalleerd moet worden met behulp van een extern middel. Als het goed is, zal dan de hulpverlener vooraf al een USB-stick hebben voorbereid met behulp van de Media Creation Tool.
Wanneer dit allemaal gedaan is, zal de tijdsduur die benodigd is voor de installatie ca. 1 uur bedragen.

7 december 2017 om 08:51.
kareltje zegt:

Toen Windows 7 gratis Windows 10 kon worden, waren er voorbereidende updates.
Sommigen hebben die geweigerd te installeren.
Ik vraag me af, of het dan nog werkt met die Media Creation Tool.

7 december 2017 om 09:41.
BenWuring zegt:

Ja, het lukt nog steeds. Doe het regelmatig.

7 december 2017 om 10:20.
Klaartje zegt:

@Ben Wuring
Toch maar weer eens gekeken op internet, en wat blijkt........bij Windows10 werken de Windows Updates óók niet goed!
Ja, dat bedoel ik met de hulp aan huisdienst, dat heet toch thuishulp?
De adviezen die jij mij geeft begrijp ik niet zo goed. Ik heb een externe hardeschijf, waar al een back-up op staat maar wel verouderd. Als alles redelijk goed draait dan heb ik geen probleem met mijn PC. Maar als er technische problemen ontstaan, dan wordt dat wel anders. Ik weet niet eens of ik Pop3 óf IMAP-accounts heb en weet ook niet waar ik dat kan vinden.
Dat het installeren van Windows10 lang duurt, is voor mij geen probleem maar wel voor de thuishulp. Ik ga een PC-bedrijf inschakelen, helaas.
Ieder bedankt voor het meedenken en de adviezen.

 

7 december 2017 om 11:08.
Dirk Boom zegt:

Klaartje, ik zou de ontwikkelingen betr. Windows 7 even afwachten (zie ook opmerking Asteri op 6 dec) als het tijdelijk bijstellen van de datum in W7 geen oplossing is.
Normaliter werkt het updaten wel, ook in Windows 10. Wat niet wegneemt dat sommigen problemen hebben.
Het in gang zetten van wat onderhoud aan de computer lijkt mij een goed idee. Dit is niet acuut tenzij de overgang naar Windows 10 wenselijk is.
Ook Seniorweb geeft hulp, zowel thuis als op afstand. Dit is te vinden op www.seniorweb.nl bij het kopje PC-hulp.

7 december 2017 om 11:33.
BenWuring zegt:

@Klaartje; Elk besturingssysteem heeft van tijd tot tijd last van 'problemen'. Updates lossen dit doorgaans op. Feit is dat Microsoft alle kaarten inzet op Windows 10. Oudere systemen worden nog wel ondersteund, maar hebben niet de hoogste prioriteit. Windows 10 heeft ten opzichte van voorgaande versies tenminste één groot voordeel: het systeem houdt zich (normaliter) zelf bij. Het controleert zelf op beschikbare updates en is niet perse afhankelijk van de gebruiker. Het is bovendien sneller en veiliger.
Updaten na 31 december blijft uiteraard mogelijk, echter zal hier een prijskaartje aan hangen.
In uw geval, en dit geldt voor alle andere gebruikers van Windows 7 of 8.1, zou ik nu nog de gelegenheid pakken om in elk geval een kans te hebben op een gratis update.
Ten aanzien van de tijd die de hulp aan huis nodig heeft om alles voor u uit te voeren, moet u rekenen op 2-3 uur.

7 december 2017 om 12:20.
Klaartje zegt:

@Dirk Boom

Misschien wel zo verstandig om maar even af te wachten zoals Asteri ook al liet weten. Of ik betalen moet of niet voor het installeren van Windows10, is voor mij geen probleem. Wel jammer natuurlijk. Dus geen haast. Zoals ik al eerder meldde, vindt ik het nogal wat om iemand van PC-Hulp thuis hier 3 uur mee bezig te laten zijn. Ook heb ik mijn twijfels of de Windows update in Windows10 wél goed zou werken, gezien de berichten die ik lees op internet.
Voorlopig maar even rust om er eens goed over na te denken.

7 december 2017 om 13:26.
Klaartje zegt:

Toch nog weer even een vraag. Zojuist kreeg ik een persoonlijke mail (Postvak In)van een persoon die ik niet ken. En dit over het onderwerp "Windows Update werkt niet meer". Ik zou, op zijn advies bitswin7 moeten downloaden, en dan zou alles weer goed werken.
Als deze meneer van Seniorweb is, dan zou hij mij ook hier kunnen antwoorden. Ik weet ook niet hoe hij aan mijn e-mailadres komt. Geeft deze club e-mailadressen door? Ik ben altijd dan wat huiverig. Maar misschien is het ook wel goed bedoeld.
Graag een reactie of ik hier op in kan gaan en, of iemand dat programma bitswin7 kent.

7 december 2017 om 21:00.
kareltje zegt:

De beheerders van de Windowsclub geven geen e-mailadressen door!
Kijk eens bij je profiel of je aangevinkt hebt:"SeniorWeb-leden mogen mij een e-mail sturen".
kareltje (beheerder)

7 december 2017 om 21:07.
Klaartje zegt:

Er staat inderdaad een vinkje. Ik heb dat weggehaald, maar zal de desbetreffende persoon wel antwoorden. Groet Klaartje

7 december 2017 om 21:30.
wilha zegt:

In dit artikel staat dat het probleem bij Microsoft bekend is en dat er aan wordt gewerkt.
http://webwereld.nl/software/102333-windows-7-update-breekt-windows-update/pagina-2
wilha

8 december 2017 om 11:25.
Alma zegt:

Het artikel van webwereld.nl gelezen.
757llidx5fcfj.jpg
Dat heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet omdat die optie
bij mij niet te vinden is en dus ook het vinkje niet weg te halen is.
Zie bijlage (groene kader)
Wat in het rode kader staat zie ik bij mij helaas niet staan.

 

update.png
8 december 2017 om 19:23.
Klaartje zegt:

Eerder heb ik dat gedaan op jouw advies. Kreeg de nodige regels maar wist niet welke ik daarvoor moest gebruiken. Ik heb het nu weer gedaan, en dacht de juiste regel te hebben gevonden, waar ik kon Windows Update op automatisch heb gezet. Helaas heeft dat niet geholpen. Ik krijg geen updates.

Knipsel.JPG
8 december 2017 om 21:15.
Klaartje zegt:

Het ziet er nu toch wel vreemd uit. Dus toch niet zo goed als je er weinig verstand van hebt het nodige te veranderen. 2x het zelfde bericht, terwijl dat eerst niet was te zien. Vandaar nog maar eens uitleg gegeven, wat niet de bedoeling was. Ik weet het niet meer en laat alles maar voor wat het was. Hoop dat een budy van mijn provider langs wil komen.

8 december 2017 om 21:25.
asteri zegt:

Hoi Klaartje,
ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik wacht even af. Er zijn er zoveel die dit probleem ondervinden en ik denk dat er wel een algemene oplossing komt. Geen paniek voetbal dus.

8 december 2017 om 22:08.
Klaartje zegt:

Hallo Asteri,
Dat zeg ik ook steeds, maar als er dan toch weer een hulpvaardige reactie komt.......................zwicht ik weer:)).
Groetjes Klaartje

8 december 2017 om 22:22.
Klaartje zegt:

Goede morgen.

Windows Update doet het weer!!!
Bedankt voor de hulp. Prettig weekend.

9 december 2017 om 10:50.
BenWuring zegt:

Goedemorgen Klaartje, fijn dat het is opgelost.
Kun je aangeven welke handeling die je hebt gedaan het probleem heeft opgelost? Kunnen anderen dan hun voordeel mee doen.
Prettig weekend.

9 december 2017 om 11:06.
Alma zegt:

BenWuring zegt:
[citaat]
Kun je aangeven welke handeling die je hebt gedaan het probleem heeft opgelost?

Dat zou ik ook graag willen weten.
Want bij mij werkt het nog niet.
Groetjes, Alma.

9 december 2017 om 11:57.
asteri zegt:

Klaartje,
Hoe hebt je dat gedaan, hier is er nog niks veranderd, met andere woorden het werkt nog niet!!
groet Asteri

9 december 2017 om 12:02.
Klaartje zegt:

Wist ik dat nou maar. Ik heb zoveel handelingen gedaan. Windows Update staat in ieder geval nú op automatisch. Ik ben in Windows Update alle mogelijke handeling na gegaan, ondanks dat ik bang was alles te verknoeien. Wat zou ik jullie graag willen helpen!!!!! Ik heb wél "herstelsysteem" gedaan, en terug gezet naar 9 November. (bij mij). Bij onderhoudscentrum kreeg ik 2 berichten dat er problemen waren. Die heb ik uitgevoerd. Mogelijk dat dit tóch een klein aanknopingspunt is?

9 december 2017 om 12:27.
asteri zegt:

Kun je dan misschien ongeveer aangeven wat je in windows update hebt gedaan, welke handelingen. In het onderhoudscentrum kom ik niet verder hoor. Ik heb 1 bericht, zie bijlage en dat brengt mij niet verder.
Als ik op de geschiedenis van de updates klik, blijft het scherm akelig leeg.

Knipsel1.PNG
9 december 2017 om 12:33.
asteri zegt:

knipsel 2

Knipsel.2.PNG
9 december 2017 om 12:34.
Klaartje zegt:

Moet nu weg. Zal morgen deze schermafdrukken beter bekijken. Probeer veel uit! vooral wat beveiliging betreft. Succes.

9 december 2017 om 12:43.
asteri zegt:

Ik heb probleem oplosser voor windows gedraaid, met als volgend resultaat zie bijlage 2

Naamloos.png
9 december 2017 om 12:53.
asteri zegt:

2

Knipsel4.PNG
9 december 2017 om 12:56.
asteri zegt:

ik heb het volgende gevonden, maar k heb geen ide hoe je de datum kunt aanpassen en of dit aan te raden is???

Computerworld herleidt het probleem tot een verlopen datum voor de update, die op 3 december stond en die niet was bijgewerkt door Microsoft. Niet bekend is wanneer het bedrijf met een fix komt. In de tussentijd kunnen gebruikers tijdelijk de datum van hun besturingssysteem aanpassen naar een moment vóór 3 december. Als alternatief kunnen ze bij de update-instellingen de optie "Updates voor Microsoft-producten ontvangen en zoeken of nieuwe optionele Microsoft-software beschikbaar is tijdens het uitvoeren van een update van Windows" uitschakelen.
Vorig nieuwsartikel Volgend nieuwsartikel
Door Olaf van Miltenburg
Nieuwscoördinator
Feedback
05-12-2017 • 11:32
119 Facebook Linkedin Twitter
Submitter: erikmvh
Advertentie
Lees meer

9 december 2017 om 13:00.
Klaartje zegt:

Ik had Windows Update gestart en kreeg dat foutscherm. Toen zag ik een roodvlaggetje bij de probleemoplosser, die aangaf dat er 2 fouten waren bij Windows Update. Die heb ik beiden hersteld. Misschien dat je dus éérst Windows Update moet opstarten?
De schermpjes die je geeft zijn voor mij niet te lezen, ondanks dat ik ze vergroot. Lastig.
Maar nu moet ik echt weg.

9 december 2017 om 13:01.
asteri zegt:

geen idee wat je bedoelt met: Windows Update opstarten??

9 december 2017 om 13:02.
Alma zegt:

Hoera,het werkt weer.
Stappenplan.
1-start
2-configuratiescherm
3-systeem en beveiliging
4-onderhoudscentrum
zie bijlage.

onderhoudscentrum.JPG
9 december 2017 om 15:09.
asteri zegt:

Hoi Alma,
welke versie van Windows 7 heb jij?? Want bij ziet het er anders uit. Ik zie nergens de eerste klik, veelvoorkomende computer problemen oplossen. Ik kom wel via configuratiescherm bij problemen met windows update oplossen en daar heb ik op geklikt, maar dan geeft hij bij mi helaas aan: het probleem kan niet met probleem oplossing worden vastgesteld. Hoe krijg jij eigenlijk je bijlage zo groot, die van mij zijn bijna of niet te lezen volgens Klaartje
Ik begin een beetje paniekerig te worden nu.

9 december 2017 om 18:54.
asteri zegt:

Ik ga nu systemherstel proberen, net zoals Klaartje naar 9 november,ik bid dat dit helpt.
grrrr
anna/ asteri

Helaas, het heeft niet geholpen!!!! Ik heb systeemherstel naar 9 november gedaan, maar het probleem is gebleven en ik begin nu toch redelijk paniekerig te worden!!! Ergens wordt aanbevolen om het probleem op te lossen door de klok terug te zetten, maar hoe werkt dat dan???
Windows 7 update breekt Windows update
Gebruikers kunnen systeem niet meer bijwerken en krijgen error 80248015.
Windows 7-eigenaren kunnen niet langer hun systeem updaten na het uitvoeren van de laatste update. Gelukkig is het probleem makkelijk op te lossen en zijn er verschillende workarounds beschikbaar.
Donovan Kerssenberg
Nieuws
5 december 2017

Delen
19

2

8


5 Reacties
Bewaren
Workarounds
Er zijn gelukkig verschillende manieren waarop dit probleem kan worden opgelost. Wijzig de instellingen van je klok en zet deze terug op een tijdstip voor 3 december en voer Windows Update opnieuw uit.

9 december 2017 om 19:14.
asteri zegt:

beste allemaal,
Ik heb de datum terug gezet naar 2 december en toen kon ik de updates binnenhalen. Daarna de datum weer teruggezet naar vandaag 9 december, en jazeker de updates staan weer op groen. Echter nu werkt mijn Chrome browser niet meer. Reageert totaal niet meer, hoe kan ik dit oplossen?? en mijn volgende vraag is, Ik had een update van Firefox met een nieuwe look maar die krijg ik niet meer terug hoe kan ik die vinden???

9 december 2017 om 20:42.
Alma zegt:

Na een systeemherstel in het verleden was bij mij Chrome verdwenen.
Ik heb toen Chrome opnieuw gedownload.

9 december 2017 om 21:13.
kareltje zegt:

Firefox Version 57.0.2, first offered to Release channel users on December 7, 2017
Als je de updates op Automatisch hebt staan, zal hij nog wel komen.
Anders kun je het zelf controleren via Extra- Opties en typ daar in het zoekvak "Updates".

9 december 2017 om 21:28.
asteri zegt:

Hoi Kareltje en Alma,
Dank voor al het meedenken hoor.
@ Alma ik heb de oude Chrome verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ik keek er wel van op dat al mijn instellingen alsmede mijn favoriten er gewoon weer staan een beetje geluk na deze ellende.
@Kareltje Firefox update is ook weer binnen!! En zelfs de updates staat weer gewoon op groen, ik heb alle updates binnen kunnen halen toen de datum op 2 december stond. Er staat er nu nog 1 in de rij, maar binnenhalen lukt niet, het blauwe wieltje blijft maar draaien. Ik hoop dat dit geen kwaad kan, nog zo een operatie als vandaag is genoeg voor even, daar kan mijn hart niet tegen.
Heb ik nog 1 brandende vraag, kan het kwaad aan het systeem als je de datum veranderd naar een week terug, met andere woorden heb ik schade doen ontstaan door het advies op te volgen??
Nogmaals mijn hartelijke dank en een fijne avond hoor
Anna/ asteri

9 december 2017 om 21:38.
asteri zegt:

Kan iemand mij a.u.b. antwoord geven op de volgende vraag??:
Heb ik nog 1 brandende vraag, kan het kwaad aan het systeem als je de datum veranderd naar een week terug, met andere woorden heb ik schade doen ontstaan door het advies op te volgen??

10 december 2017 om 13:22.
kareltje zegt:

Schade niet, wat ongemak met dingen dingen die je tussen 2 en 9 december hebt gedaan.

10 december 2017 om 13:26.
asteri zegt:

pffff gelukkig maar. Dank voor je antwoord Kareltje !!
fijne dag
Anna /asteri

10 december 2017 om 13:28.
asteri zegt:

goede morgen @ Klaartje en @Alma,
zouden jullie mij op de hoogte willen houden als jullie nieuwe updates hebben ontvangen? Ik heb namelijk het idee dat het nog niet naar behoren werkt.
Voorheen bij het afsluiten van de PC kreeg ik een melding dat de updates automatisch werden gedownload en geïnstalleerd, nu echter staat er een melding in het groene update centrum dat er update beschikbaar is, het gaat dus nu niet automatisch.
Alvast dank
Asteri

11 december 2017 om 10:15.
Klaartje zegt:

Goede morgen,

Je krijgt natuurlijk niet iedere dag nieuwe Updates. Dat wordt, als er nieuwe updates zijn, bij het afsluiten van de PC aangegeven. Soms kunnen daar wel een paar weken over heen gaan. Je zou eens kunnen kijken bij Geschiedenis van Updates weergeven. Als je daar op klikt zie je alle updates die zijn geïnstalleerd.
Zou iemand ons kunnen vertellen wanneer de laatste Updates zijn geïnstalleerd? Dan kan ik dat controleren. Als ik die niet heb, betekent dat voor mij dat Windows Update nog steeds niet goed werkt. Graag reactie.

11 december 2017 om 10:42.
wilha zegt:

Op deze pagina https://support.microsoft.com/en-us/help/4009469/windows-7-sp1-windows-server-2008-r2-sp1-update-history
staan in het blauw (links) de updates van de laatste jaren. Het kan zijn, dat het per pc verschilt,welke er nodig zijn.
wilha

13 december 2017 om 09:51.
asteri zegt:

Goede morgen Wilha,
dank je wel voor de info. Toen ik vanmorgen bij de updates keek stonden er 3 te wachten, waaronder de maandelijkse KB4054518, dus das mooi. Vreemd is echter dat ze niet meer automatisch worden geïnstalleerd bij het afsluiten van de PC, ik moet dus echt zelf gaan checken of ze er zijn.
Overigens mis ik de update 2017-12 security only KB4054521. die staat niet in mijn update geschiedenis, maar zoals je reeds opmerkte misschien scheelt dat per computer???
fijne dag verder
ASteri

13 december 2017 om 11:40.
Klaartje zegt:

Hallo Asteri
Toen ik mijn PC vanmorgen wilde afsluiten kreeg ik automatisch een bericht dat er updates waren. Kennelijk staat er bij jouw iets tóch niet goed ingesteld. Bij mij zijn de problemen dus wél verholpen. Ik ben niet technisch genoeg om je te kunnen vertellen hoe je dat dan wel moet doen.
Ik had de zelfde problemen, maar met de hulp van de club, heeft het zich hersteld. Waarvoor mijn dank.

Wél vind ik het vreemd dat er plotseling, bij de berichtgeving van de club, het e.e.a. is veranderd.
De nieuwe berichten staan plotseling bovenaan. Kan wel de vraag lezen, maar als ik daar op reageer, is het bericht weg. Best wel lastig.

Fijne dag! Klaartje

13 december 2017 om 12:22.
asteri zegt:
Hoi KLaartje,
als je naar mijn clubprofiel gaat , dan naar instellingen kun je instellen dat je de oudste berichten het eerst wil zien.
Ik heb geen idee hoe ik moet instellen dat de updates automatisch geïnstalleerd moeten worden, volgens mij staat dat zo ingesteld, ik weet niet wat ik nog meer kan doen.
Knipsel.PNG
13 december 2017 om 12:29.
Klaartje zegt:

Hallo Aseri,

Helaas heeft het niet geholpen. Ik laat het maar zo.

Ik heb nog even gekeken hoe de Windows Update instellingen bij mij staan aangevinkt. Ik vind het vreemd dat dit schermpje anders is dan ik heb laten zien in het aller eerste begin (4 December) Bij dit scherm heb je meerdere mogelijkheden om aan te vinken, en moet je meerdere vinkjes zetten. Kijk dus nog eens naar de instellingen van W.U.
Succes!

W.U123.JPG
13 december 2017 om 20:44.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club