SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Langzaam opstarten na de laatste update
Geplaatst op 12 december 2017 om 20:37 door Henk N B Fer

Na de laatste update was er van alles aan de hand.Het bekende probleem van de verdwenen Apps, Maar ook dat het heeeeel lang duurt voor de PC reageert en wakker wordt om aan de slag te gaan, soms wel 4 minuten.wie wet toevallig hier iets op?
H N B Fer

17 reacties
Niekie zegt:

Controleer de harde schijf eens met HDTune.
Download en installeer het. De pro versie mag je 1 keer 15 dagen gratis gebruiken.
Klik in het programma even op het tabbald "Health" of daar "warnings"staan en doe daarna een volledige "Error controle" De scan kan 1 tot 2 uur duren en alle blokjes moeten na afloop groen zijn.
Het gaat dan over de schijf waar Windows op staat.
Echter ook een in slechte staat verkerende D: of E: schijf kan traagheid veroorzaken. Controleer die dus ook (indien aanwezig).
Daarna kunnen we verder kijken wat de oorzaak kan zijn.

Niek

12 december 2017 om 23:48.
elgee zegt:

Al iets wijzer geworden H N B Fer ?
LG

14 december 2017 om 13:09.
Henk N B Fer zegt:

Helaas niet. het duurde vandaag iets langer dan10 minuten voor ik kon beginnen. BALEN!!
H N B Fer

14 december 2017 om 14:28.
elgee zegt:

HDTune ook niets opgeleverd? Das dan inderdaad balen. :-((
Zelf weet ik hier niets van, maar Niek komt hier vast op terug.
LG

14 december 2017 om 15:16.
kareltje zegt:

Probeer eens via Start- Systeem-Energiebeheheer en slaapstand- Extra energie-instellingen- Gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen, om het vinkje weg te halen bij de afbeelding hier. Als je eerst geklikt hebt op: Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn.

.JPG
14 december 2017 om 15:41.
Henk N B Fer zegt:

H D Tune nog niet geprobeerd, wel geprint, kan altijd nog even.
gr henk.

14 december 2017 om 20:29.
elgee zegt:

Het voorstel van kareltje wel uitgevoerd?
LG

15 december 2017 om 00:00.
fred612 zegt:

welke pc is het? Ik zou eerst nog een keer schijfopruiming draaien Bij taakbeheer kun je die prestatie van de pc zien; zit die tegen het maximum van 100% en zijn er veel processen bezig bv updaten van foto's in de cloud. Hier zijn ook de opstart programma's in te stellen

15 december 2017 om 11:21.
Henk N B Fer zegt:

Hallo allemaal.
Iedereen bedankt, maar ik heb voor volgende week een afspraak bij een PC reperateur gemaakt
Ik had schoon genoeg van dat geknoei. Hij was toch een keer aan een goeie beurt toe
H N B Fer

16 december 2017 om 13:26.
Henk N B Fer zegt:

Beste Hulpverleners. Zo van deze ergernis ben ik af. Mooie snelle PC en alles weer O K.Het kost wel iets maar ik ben tevreden .Heeeeh (zucht)
Beste Wensen Henk

30 december 2017 om 18:23.
Niekie zegt:

Ik neem aan dat ze er een ssd in hebben gezet?

Niek

30 december 2017 om 22:50.
Henk N B Fer zegt:

Ook zonder ssd. doet hij het weer prima.
Gr Henk

31 december 2017 om 12:16.
Niekie zegt:

Oke. Bedankt voor het terugmelden en fijne dagen!!

Niek

31 december 2017 om 14:21.
Niekie zegt:

Nou kom ik net het zelfde probleem tegen elders. Maar kunt u ook vertellen hoe het is opgelost?

Niek

31 december 2017 om 16:17.
Henk N B Fer zegt:

Ik heb de laptop afgegeven, verteld wat er aan de hand was en een paar dagen later weer op gehaald. De outlook is met een juist wachtwoord weer recht gebreid en verder weet ik het niet,helaas.
Henk

1 januari 2018 om 16:18.
Niekie zegt:

Oke toch bedankt.
Ik las later dat het opgelost zou kunnen worden, door de laptop echt uit te schakelen door de aan/uit knop 5 hele seconden ingedrukt te houden.

Niek

1 januari 2018 om 17:30.
Henk N B Fer zegt:

Wie weet, maar ik hoef het nu niet meer te proberen.
Tot schrijfs
Henk

2 januari 2018 om 12:38.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club