Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Update windows 10 en Epson printer
Geplaatst op 30 december 2017 om 15:43 door literator

Onlangs is (automatisch) de Fall Creators update (versie 1709 bij mij geplaatst. Ik werkte tot vorige week nog met versie 1607. Nu blijk ik geen scans meer vanaf de computer te kunnen maken. Ik heb een Epson Stylus Office BX300F. Over het algemeen scan ik veel documenten om deze op meerdere plaatsen (fysiek en digitaal) te bewaren. Lastig dus. Heeft iemand een oplossing. Opnieuw installeren lukt niet omdat ik de installatieschijf niet meer kan vinden.

7 reacties
HenkW zegt:

Zelfde heb ik ook gehad met mijn HP printer. Ik heb hem ontkoppeld, daarna in W10 verwijderd en daarna weer aangekoppeld. Dan installeert hij de driver zelf of je moet hem even helpen dus opzoeken op internet en dan installeren.

30 december 2017 om 16:12.
elz599 zegt:

http://members.driverguide.com/driver_search.php?q=Epson+Stylus+office+1607&si=129e802ab597452580c765828a256f17&st=1514651230&ref=h2&gqm0=Epson+Stylus+office+1607
Probeer deze website hier staat de driver voor uw printer bij.

30 december 2017 om 17:30.
Niekie zegt:

Ik zou dan toch niet naar "driverguide "gaan, maar gewoon naar de officiële Epson website.

De website is wat traag overigens.

Niek

30 december 2017 om 17:51.
literator zegt:

Dank voor de suggesties tot nu toe. Ik heb de software van Epson verwijderd en via de website van Epson de drivers opnieuw geïnstalleerd. Dal loste het probleem niet op. Dezelfde actie ondernomen met de suggestie van elz599, met een negatief resultaat. Het icoon van de scanner is in het geïnstalleerde programma niet te vinden. Ik denk komende tijd maar contact te zoeken met Microsoft omdat ik ook in de Verkenner in het linker rijtje ineens de aangesloten apparaten en bijbehorende poorten niet meer zien. Vanwege de naderende jaarwisseling ga ik een poosje offline, maar laat mijn vraag nog staan. Ik wens u allen een gezond en succesvol (digitaal) 2018.

31 december 2017 om 13:44.
Dirk Boom zegt:

Betr aangesloten apparaten: kijk eens in de Instellingen, bij Printers.
Ook te vinden via het vergrootglas links onderin.

31 december 2017 om 14:05.
Niekie zegt:

Wel even opnieuw opgestart na het installeren van de nieuwe drivers?
Verder zie ik 4 drivers staan bij Epson.
Bij "Netwerkhulp programma's" staan er ook 4, maar daar heb je denk ik alleen de nieuwste 2 van nodig.
Allemaal geïnstalleerd?
Nu kan het ook zo zijn dat Epson nog gen drivers aanbiedt (of nog niet de juiste) voor de Fall Creators update van W10.
En ik zou bij Epson te rade gaan.
U ook een gezond 2018.

Niek

31 december 2017 om 14:30.
literator zegt:

Binnenkort ga ik contact zoeken met Epson en/of Microsoft om hen het probleem voor te leggen. Eerst een poosje timeout om op adem te komen na een drukke periode. De stress om andere oorzaak dan de computerproblemen, ga ik kwijtraken.
Daarom sluit ik nu deze vraag af en hoop er binnenkort een oplossing voor te hebben. Ik zal t.z.t melden als het is opgelost. Ik dank jullie hartelijk voor de hulp.

1 januari 2018 om 15:17.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club