Berichtdetails
Heb het mailprogramma Mailbird geinstalleerd en 4 accounts zonder problemen toegevoegd.
Nu wil ik een Gmail account toevoegen en krijg een pop-up melding dat Imap niet staat aangevinkt.
Ben op de website van Gmail geweest en bij de instellingen staat Imap wel aangevinkt.
Wat zou de pop-up melding nog meer betekenen?
Naar de verwijzing is HIER de link.
Zie bijlagen
Groetjes, Nard.
Mijn ervaring is dat Mailbird moeiteloos een Gmail account oppakt. Misschien nog een keer proberen? Mocht het nog steeds niet lukken, waar brengt de getoonde link je naartoe?
Heb geen idee Nard, maar ik zou even beginnen met een nieuw voorbeeld te plaatsen zonder je naam.
Verder niet geschoten altijd mis, maar staan de andere accounts ook op imap?
Leo
Maakt niet uit. Zinvolle opmerking toch om iets te plaatsen zonder naam en/of adres.
Leo, wat bedoel je met: een nieuw voorbeeld plaatsen zonder je naam?
3 van de 4 accounts staan op imap.
Ben, heb een aantal keren opnieuw gedaan maar steeds hetzelfde probleem.
Bij je vraag had je een voorbeeld staan van de instellingen bij gmail. Daar had je ook je gebruikersnaam instaan. Dat is niet handig, want we zijn geen gesloten club meer. Vandaar.
Denk eigenlijk dat je dat voorbeeld nu wel kunt verwijderen.
Leo
Heb het voorbeeld aangepast en nu nog zoeken voor het probleem dat ik heb met Mailbird.
Hoop dat iemand een oplossing heeft voor me svp
Nard
Waarom maar 3 van de 4 op imap Nard?
Heb geen idee, maar kan het niet zijn dat
Gmail daar over struikelt?
Leo
Bij de 4de account wil dat niet lukken om op imap te plaatsen.
Het programma Mailbird zoek dat allemaal zelf op door je naam, email adres en het wachtwoord in te vullen.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de instellingen bij Google, maar welke?
Nard
Account 1, 2 en 3 staan in imap
De 4de account is van http://www.hostfx.eu/ waar ik ruimte heb en deze account werk goed, staat niet in imap.
Maar het invoegen van 5de account gmail wil niet, dat is het probleem.
Mailbird Pro kan meerdere accounts aan dus dat is het niet.
Het lijkt nog steeds op een verkeerde instelling, in Google of in Mailbird.
Is Mailbird wel up to date?
Heb het probleem bij Mailbird neer gelegd en dit is het antwoord in het engels wat voor mij acrababa is, ik weet niet wat ze precies schrijft.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hello Nard!
My name is Dasha, I am a customer happiness agent at Mailbird. It's great to hear from you, and I'd love to personally thank you for choosing Mailbird :)
This most often happens because of the wrong login/password.
-Make sure user name/password are correct: try to log in to your webmail with these credentials
-Make sure your antivirus/firewall software does not block Mailbird: disable it and try again
-Gmail users: try to switch from oAuth authentication to Username & Password and enable less secure apps. If you use 2-step authentication this should be the other way around, switch from user name and password to ouath
-Non Gmail users, make sure that 2 steps authenticatiom is turned off, or if it’s on, generate an app specific password
Please let me know if all the above fails!
Looking forward to hearing from you . Have a wonderful day!
All the best,
Dasha Zolotko
Zij zegt dat de oorzaak meestal een foutief wachtwoord is. Dit is te controleren door via webmail in te loggen.
Verder: de antivirus kan Mailbird blokkeren. Zet die eens uit.
En: stel in gmail (op het web) eens in dat minder veilige apps zijn toegestaan.
En wat gebeurt er als 2-traps verificatie wordt uitgezet?
Wachtwoord 'E-mail op mijn Windows-computer' is gemaakt
Beste Nard,
U heeft op zaterdag 27 januari 2018 16:02 (GMT) een app-wachtwoord met de naam E-mail op mijn Windows-computer gemaakt voor uw Google-account ..................@gmail.com.
Met dit app-wachtwoord heeft u toegang tot uw Google-account vanaf een apparaat dat of een app die alleen met een gebruikersnaam en wachtwoord kan worden geconfigureerd, in plaats van met een gebruikersnaam, wachtwoord en een verificatiecode.
----------------------------------------------------------------------------------------
Hiep Hiep Hoera,
Heb het voor elkaar gekregen (zie bovenstaande bericht van Google)
Vriendelijk bedankt voor de helpers.
Groetjes. Nard.
Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club