Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Website wordt niet meer geopend
Geplaatst op 15 februari 2018 om 16:12 door Jelle-46

Gisteravond stond ineens avast weer op mijn laptop en werkte alles heel traag.
Verwijderd met Qbit Uninstaller en daarna werkte hij weer als voorheen.
Vandaag weer op de laptop en mijn mails waar een plaatje moet staan staat nu een rood kruisje.
Als ik een Website open is hij wel aan het zoeken maar wordt niet geopend of is niet vinden.
Windows Defender laten scannen en er is niet te vinden.
Voorheen gebruikte ik Normann die is overgenomen door Avast daar was ik niet blij mee en heb dat verwijderd en nu gebruik ik Windows Defender.
Wie heeft een oplossing.

51 reacties
kareltje zegt:

Ga eens naar Instellingen- Bijwerken en beveiliging- Probleem oplossen en voer de probleemoplosser eens uit bij Binnenkomende verbindingen.

.JPG
15 februari 2018 om 16:30.
advp zegt:

verwijder AVAST met Revo uninstaller
Deze re installatie haalt ook de resten weg

15 februari 2018 om 16:31.
Niekie zegt:

Jelle: Norman is overgenomen door AVG, dus welk antivirus programma gebruik je nu?
Dat de plaatjes niet verschijnen in e-mail berichten ligt aan de instellingen van het programma wat je gebruikt om de e-mail op te halen.

En heb je al eens gescanned op Malware?

Niek

15 februari 2018 om 22:07.
Jelle-46 zegt:

Heren bedankt voor jullie reactie.
Kareltje ik heb de probleem oplosser gedaan zie bijlage en daar heb ik deze computer in het net werk zoeken geprobeerd en alles werkte weer.
Nu start ik hem weer op en heb weer het zelfde probleem, weer de oplosser gebruikt en weer is het probleem opgelost, maar volgens mij is dit niet de oplossing.
Niek ik gebruik nu Windows Defender en Avast heb ik verwijderd met Qbit Uninstaller dat heb ik paar maanden geleden al verwijderd, maar ineens stond Avast weer op mijn bureaublad, zonder dat ik iets gedaan heeft.
Ik gebruik Windows Mail.
Ik heb nog niet gescanned op Malware.

Knipsel.PNG
16 februari 2018 om 14:46.
Jelle-46 zegt:

Niek ik heb gescand op Malware en dit krijg ik te zien ( zie bijlage ) Qbit Uninstaller is mijn verwijder programma.

Knipsel01.PNG
16 februari 2018 om 15:07.
Barnie zegt:

Dag.
Het rode kruis is normaal gesproken een beveiliging in de mail tegen ongewild tonen van plaatjes.
Dit moet apart aangezet worden en de website waarvan het plaatje is moet als "vertrouwd" worden aangemerkt.

Kijk eens bij services of er nog verwijzingen staan naar Avast of andere "verwijderde" programma's
Open daarvoor het startmenu en type services.msc.
Rechtsklikken op services en kies voor uitvoeren als administrator.
Klik vervolgens op "status" in de balk en zorg dat "wordt uitgevoerd" boven in de kolom staan.
Scroll daarna door de services en kijk eens of bv Avast er tussen staat.
Door te dubbelklikken kan de status worden veranderd van automatisch naar "uitgeschakeld".
Hiermee wordt voorkomen dat bepaalde services die bij "verwijderde" programma's horen toch aanwezig blijven en verstorend kunnen werken op de werking van bv Windows.
Daarna opschonen met CCleaner, zowel bestanden als Register.
De meeste zichzelf respecterende anti-virus bakkers hebben op hun website een tooltje staan om de eigen software te verwijderen.
Deze is te verkiezen boven de "gevestigde" software verwijderaars alhoewel ik bijzonder goede ervaringen heb met Revo Uninstaller.

Kijk ook even in de opstart file.
Open startmenu en type msconfig, rechtsklikken en uitvoeren als administrator.
Kies tabblad Services en kijk wat hier aangevinkt staat.
Eventueel reeds "verwijderde" software uitvinken en OK klikken.
Dan de computer opnieuw starten.

Succes, Barnie

16 februari 2018 om 16:07.
Niekie zegt:

Ik neem aan dat je iObit bedoelt. Qbit ken ik niet.
Van iObit ben ik trouwens niet echt een fan.

Ik zou dat gevonden bestand toch maar subiet verwijderen. Bestanden met de dubbele extensie .exe.exe lijken me niet betrouwbaar.
Doe daarna deze scans eens:

Begin met een scan met ADWcleaner : Link .Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en u op "Verwijderen" kunt klikken en start daarna opnieuw op.

Daarna doet u een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: Link en verwijder alles wat gevonden wordt, of plaats het in quarantaine.


Niek

16 februari 2018 om 16:17.
Jelle-46 zegt:

Niek hoe lang duur ADWCleaner ben nu twee uur bezig met opschonen maar hij is nog steeds bezig maar zie geen vooruitgang.
Ik heb iObit verwijderd.

16 februari 2018 om 18:43.
Niekie zegt:

Normaal is dat binnen maximaal 15 minuten klaar. Beetje afhankelijk van wat het programma aantreft en de hoeveelheid data.
Ik zou de pc even afsluiten en dan een nieuwe scan aanzetten..
Je hebt na het installeren toch wel op "Scannen" links onder in het schermpje geklikt?
De scan met Malwarebytes kan wel 1 tot 2 uur duren.
Maar vooruitgang moet je wel zien.

Niek

16 februari 2018 om 19:07.
Jelle-46 zegt:

Niek ADWCleaner stopt en dan krijg ik deze pop up te zien.

Knipsel02.PNG
16 februari 2018 om 21:12.
Niekie zegt:

Op het forum van Toolslib (ooit de maker/verspreider van het programma) lees ik het volgende:
"" We are aware of this issue and it will be resolved with the next major release of AdwCleaner (7.1).
In the meantime, you can try to use AdwCleaner in safe mode.
Sorry for the inconvenience.
Regards
.""

En dat werd daar 4 maanden geleden geplaatst.
Dus wil ik even weten welke versie van adw.cl. je gebruikt?

Niek

16 februari 2018 om 21:53.
Jelle-46 zegt:

Ik heb hem via de link die jij heb gegeven.

Knipsel03.PNG
16 februari 2018 om 22:12.
Niekie zegt:

Yep dat is inderdaad de nieuwste zie ik. Dan is dat probleem kennelijk nog niet opgelost.
Hoe verliep de scan met Malwarebytes en wat werd er gevonden?
Als die wel goed werkte, zou je daarna opnieuw kunnen opstarten en Adwcl nogmaals laten draaien.

Niek

16 februari 2018 om 22:23.
Jelle-46 zegt:

Niek om 15.07 heb ik gemeld wat er gevonden is Malwarebytes heb het in quarantaine geplaatst.
iObit heb ik verwijderd maar of alles verwijderd is weet ik niet.
Malwarebytes op nieuw gedraaid en niets meer gevonden.

16 februari 2018 om 22:59.
Niekie zegt:

Als de klacht nu nog steeds traagheid is, doe eens een scan met HDtune. De pro versie mag je 1 keer 15 dagen gebruiken.
Kies de juiste harde schijf na het openen van het programma en klik op het tabblad "health" om te kijken of er warnings staan.
Daarna kies je het tabblad errorscan aan en doe je een volledige schijfcontrole. Na afloop moeten alle blokjes groen zijn.
Let ook een beetje op de scan snelheid. Die zegt iets over de snelheid van de harde schijf.

Welke leeftijd heeft de laptop?

Niek

16 februari 2018 om 23:06.
Jelle-46 zegt:

Mijn Laptop is vier jaar oud.
Hoe zet ik hem op de c schijf kan het niet vinden.
En wat zijn warnings.

17 februari 2018 om 00:13.
Niekie zegt:

Bovenin het programma kan je kiezen welke schijf je wilt scannen. In de meeste laptops zit maar 1 schijf. "warnings" zijn waarschuwingen over de bedrijfszekerheid en status van de schijf.

Niek

17 februari 2018 om 00:26.
Jelle-46 zegt:

Niek ik heb alle programma's doorlopen en geen probleem gevonden.
De snelheid van de HDtune was rond de 113.0 MB/s op het eind teruglopend naar ongeveer 70/0 MB/s.

Wil ik goed kunnen werken dan moet ik eerst via probleem oplossing zie bijlage om verder te kunnen anders worden er geen website's geopend .

Knipsel04.PNG
17 februari 2018 om 11:19.
Niekie zegt:

Zelf gebruik ik die probl. opl.niet maar ik zou hier "anders" kiezen.

Niek

17 februari 2018 om 11:52.
Jelle-46 zegt:

Anders geprobeerd en dat heeft vanmiddag een paar uur gewerkt, nu ik mijn laptop weer open hetzelfde probleem, weer via probleem oplossing ander zie bijlage en het werkt weer maar het probleem is niet opgelost.
Ik moet een exe bestand gebruiken en dat heb ik gedaan maar is dat de goede ik weet het niet .

Knipsel05.PNG
17 februari 2018 om 22:01.
Niekie zegt:

Wab is vermoedelijk een oud adresboek van Outlook Express, dat bij Windows XP behoorde.
Kan je een afdruk plaatsen, van wat er allemaal mee opstart.
Dat kan je vinden in Taalbeheer bij "Opstarten".

Niek

17 februari 2018 om 23:27.
Jelle-46 zegt:

zie bijlage.

Knipsel06.PNG
17 februari 2018 om 23:53.
Niekie zegt:

Is dat alles?
Maar Ccleaner kan uitgeschakeld worden.Zo ook OneDrive als je het niet gebruikt.
En de Tom Tom kan ook uitgeschakeld worden.

Niek

18 februari 2018 om 03:25.
kareltje zegt:

Heb je bij de probleemoplosser ook de onderste geprobeerd?

.JPG
18 februari 2018 om 09:11.
Jelle-46 zegt:

Sorry voor de late reactie.
Niek is dat een probleem dat bij taakbeheer - opstarten weinig programma's mee opstarten.
Ik heb mijn router twee minuten stroomloos gemaakt en nu werkt mijn laptop weer naar behoren.
Kan ik nog iets doen om te kijken of er nog problemen zijn of moet ik het zo laten.
Kareltje ik heb jou tip niet opgevolgd omdat het alle webpagina's waren, maar mijn laptop werkt nu na behoren en dat wil ik nu even zo laten.

19 februari 2018 om 22:31.
Niekie zegt:

Taakbeheer: Nee dat is geen probleem.
Goed idee om die router (en eventueel het modem) van de 220 af te halen.
Maar dan lag het probleem niet aan de laptop, maar aan de verbinding.

Niek

19 februari 2018 om 23:09.
Jelle-46 zegt:

Weer het zelfde probleem bij het opstarten kan ik geen website openen.
En de mail is ook niet helemaal leesbaar de plaatjes zijn rode kruisjes.
Als ik naar probleem oplosser gaat, en bij deze de computer in het netwerk opzoeken aanklik krijg ik zie bijlage te zien.
En alles werkt weer totdat ik mijn laptop op nieuw open en dan moet ik weer via de probleem oplosser om te kunnen werken met mijn laptop.

Knipsel09.PNG
21 februari 2018 om 13:15.
Jelle-46 zegt:

Is dit ook een probleem.

Knipsel10.PNG
21 februari 2018 om 14:22.
Jelle-46 zegt:

Nog maar een, hoop op een oplossing.

Knipsel11.PNG
21 februari 2018 om 14:23.
kareltje zegt:

Ik zie 2x iets staan over die proxyinstellingen. Kijk eens bij Instellingen- Netwerk en internet- Proxy. Staat automatisch detecteren aan?

.JPG
21 februari 2018 om 14:50.
Niekie zegt:

De harde schijf is dus niet de oorzaak.
Jelle: Met welke browser ga je naar internet?
Want daarin kan je ook de proxy moeten uitschakelen.

Niek

21 februari 2018 om 15:37.
Jelle-46 zegt:

Kareltje die staat aan bedankt voor je reactie.
Niek mijn browser is Edge bedankt voor je reactie.

21 februari 2018 om 17:02.
Niekie zegt:

Op deze site kan je lezen, hoe je Edge terug kan herstellen naar standaard instellingen. (voor de Proxy instellingen)
En anders een kijken bij Start > Instellingen > Netwerk en Internet > Proxy

En als je even doorleest op de gegeven link, staat er hoe je Edge herstelt.

Niek

21 februari 2018 om 17:11.
Jelle-46 zegt:

Niek heb Edge helemaal opnieuw op mijn laptop geplaatst en alles weer opnieuw geinstaleerd.
En het werkte weer goed, maar als ik hem weer afsluit en later weer opnieuw opstart weer het zelfde probleem.
Ik zag op een gegeven moment een geel driehoekje op mijn wiffi teken in de taakbalk, wiffi aangeklikt maar zie niets bijzonder toch verbinding onderbroken en opnieuw verbinding gemaakt en het werkt weer prima.
Dit heb ik al meerdere keren meegemaakt, maar zou het graag opgelost zien.

23 februari 2018 om 23:15.
Niekie zegt:

Zit je ver bij de router vandaan met de laptop? Dan zou het signaal aan de zwakke kant kunnen zijn.
Wat is bijvoorbeeld de up en download snelheid bij een test via deze site.

Niek

23 februari 2018 om 23:21.
Jelle-46 zegt:

Bij de eerste keer dat ik de test gedaan heeft ging wiffi teken naar een geel driehoekje daarna rood en een wit sterretje en geen wiffi meer gelijk daarna was de wiffi weer terug.
Opnieuw een test gedaan zie bijlage.
Ps: afstand ongeveer vier meter.

Knipsel12.PNG
23 februari 2018 om 23:50.
Niekie zegt:

Heel vreemd dat de download snelheid lager is dan de upload snelheid. Normaal is dat andersom.
Hoeveel streepjes branden er op het wifiteken, als je weer verbinding hebt?
En hoever zit je bij de router vandaan? Zitten daar muren of vloeren tussen?
Welke provider heb je? En komt dat binnen via telefoonlijn, coaxkabel of glasvezel?

Niek

24 februari 2018 om 11:32.
Jelle-46 zegt:

Volgens mij heb ik altijd een lastig probleem.
Ik start nu in een keer op en het werkt goed, wiffiteken is helemaal vol.
Ik zit ongeveer vier meter bij de router vandaan.
Er zit een wandje tussen van gipsplaten en in de meterkast.
Mijn provider is Caiway en ik heb glasvezel.

24 februari 2018 om 13:02.
Jelle-46 zegt:

Ben nu een half uurtje bezig en de mailtjes staan weer vol met rode kruisjes.
En de website van Seniorweb was ook niet te open.
Ongeveer dertig seconden later was alles weer perfect en ik heb niets gedaan verder.

24 februari 2018 om 13:31.
Niekie zegt:

We hebben dezelfde provider, maar via de kabel of via glasvezel?
Er is natuurlijk een verschil, tussen " geen verbinding hebben" (dat kan je rechtsonder zien) en een website die niet opent. (check dan of je wel verbinding hebt)
Tenslotte: Een wifi kaartje kan stuk gaan en ook een router kan dat.
Ik ga even uit van W10: Kan je alle bekende wifi netwerken verwijderen bij "Instellingen" > Netwerk en Internet > Wifi > Bekende netwerken beheren.
Dan heb je geen verbinding meer.
Daarna start je opnieuw op, maakt via wifi verbinding met de router en zet het vinkje bij "dit netwerk onthouden".

Niek

24 februari 2018 om 17:30.
Jelle-46 zegt:

Hallo Niek het werkt nog niet naar behoren, heb net alles nogmaals gedaan wat jij hierboven heb aangegeven.

Alleen dit heb ik niet kunnen vinden dit netwerk onthouden en daar een vinkje bij te plaatsen, ik heb inderdaad windows 10. Ik heb nog twee keer een speedtest gemaakt en daar en daar gaat het ook niet helemaal goed. De eerste gaat goed en de tweede is foutgegaan en het wiffi teken was op dat moment een streepje minder.

Knipsel13.PNG
27 februari 2018 om 17:34.
Jelle-46 zegt:

De tweede.

Knipsel14.PNG
27 februari 2018 om 17:35.
Niekie zegt:

De mogelijk van dat vinkje moet er staan, in het zelfde schermpje als waar je de sleutel (wachtwoord) van het wifi netwerk ingeeft.
Er staat: "dit wachtwoord onthouden" Of er staat iets van: "voortaan automatisch verbinding maken"...

Niek

27 februari 2018 om 18:39.
Jelle-46 zegt:

Het heeft nog niet geholpen nu bij het opstarten weer het zelfde probleem.
Heeft er iemand nog een tip wil dit graag opgelost zien.
Niek mijn tablet en telefoon en ook Toon werken goed daar zijn geen problemen mee.

28 februari 2018 om 16:24.
Niekie zegt:

Ik zou het niet meer weten. Heb je dat vinkje voor wachtwoord onthouden nog gevonden en aangevinkt?

Niek

28 februari 2018 om 18:02.
Dirk Boom zegt:

Tja, bevindt zich iets tussen laptop en modem/router dat het signaal kan verstoren?
Dat is deels uit te proberen door de laptop op een ander plek te proberen.
Ook zijn er apps voor de smartphone waarmee de signaalsterkte in huis is te meten.

28 februari 2018 om 18:03.
Jelle-46 zegt:

Heren bedankt voor jullie reactie's en hulp bij het oplossen van het probleem op mijn laptop helaas is het nog niet opgelost.
Dirk soms is het wiffi teken een streepje minder en zo nu en dan krijg ik een geel driehoekje te zien maar die is ook zo weer weg.
Ik ga maar op de oude voet verder misschien komt de oplossing een keer voorbij.
Iedereen bedankt als iemand nog een poging wil wagen ik ben berijd om verder te gaan.

1 maart 2018 om 15:23.
Jelle-46 zegt:

Heren nog even een melding van mijn probleem.
Probleem opgelost, heb Malwarebytes gedraaid en niets gevonden, daarna Windows Defender volledige scan gedraaid en toen kwam ik een trojan tegen en die heb ik verwijderd probleem opgelost.
Nu draai ik al weer een paar dagen en geen probleem meer gehad.
En vraag voor de kenners is Windows Defender beter als Malwarebytes daar ben ik niets tegen gekomen en bij Windows Defender wel.
Voor mijn gevoel is mijn laptop iets trager geworden is daar nog iets aan te doen het is verder geen probleem maar als ik dat ook nog kan oplossen zou helemaal top zijn.
Iedereen die mij geholpen hebben heel hartelijk bedankt.

6 maart 2018 om 15:27.
Niekie zegt:

Defender en de gratis Malwarebytes zijn in principe 2 hele verschillende programma's.
Defender is een antivirus programma en vangt ook wat Malware.
Malwarebytes richt zich echt op Malware.

En een trage laptop kan je veel sneller maken door de inbouw van een SSD schijf.

Niek

6 maart 2018 om 16:09.
Dirk Boom zegt:

Die twee zijn naast elkaar te gebruiken. Ik gebruik alleen Defender en draai soms Malwarebytes.

6 maart 2018 om 17:27.
Jelle-46 zegt:

Heren bedankt.

6 maart 2018 om 23:33.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club