SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
OneDrive, OneNote, I Cloud...
Geplaatst op 4 april 2018 om 21:20 door lianneke

-Dit bericht is ook bij Apple-Club geplaast-

Ik gebruik mijn recentelijk aangeschafte Mac Book Pro alleen om teksten te schrijven die ik daarna opsla op USB en afdruk op papier -['n veredelde schrijfmachine zou ik zeggen]-.
Om te googlen, maak ik gebruik van mijn oude laptop Windows 10.
Zoals u ziet, ben ik 'n saaie computergebruiker die in de war raak met OneDrive, GoogleDrive,Dropbox,OneNote of I Cloud.
-Heb ik voor het boven vermelde gebruik van mijn computers de genoemde attributen/programma's nodig? -Kan ik deze (zonder schade) verwijderen? -Zo ja, hoe?
Met vriendelijke groeten.
ROLAND (echtgenoot van lid Lianneke)

4 reacties
Dirk Boom zegt:

Er zijn veel clouddiensten t.b.v. de opslag van bestanden (documenten, foto's), de bekendste: Onedrive, Google Drive, Dropbox, iCloud.
OneNote is wat anders, dit is een elektronisch notitieblok.
Zowel Mac Book als laptop zijn voor alle soorten werkzaamheden te gebruiken en bovendien met elke clouddienst. Mag wel moet niet.
Wie voor mail een gmailadres gebruikt, krijgt daarbij automatisch ruimte beschikbaar op Google Drive. Zo hoort bij een Microsoft account ruimte op Onedrive, en bij een Apple-id de iCloud. Dropbox is een aparte clouddienst die losstaat van Google of Microsoft of Apple. Dropbox is dan ook desgewenst apart te installeren.
De andere clouddiensten zijn gewoon beschikbaar, afhankelijk van besturingssysteem of soort mailadres, het enige wat je kunt doen is er niet bij inloggen (echter bij inloggen op gmail kun je automatisch bij Google Drive).
Er is meer over te zeggen maar als er geen behoefte is aan cloudgebruik, dan zou ik dit dus laten liggen en er niet op inloggen indien het door de computer zou worden gevraagd.
Zijn de clouddiensten noodzakelijk? Nee. Ik maak er zelf wel gebruik van.

4 april 2018 om 21:48.
kareltje zegt:

Als het om een Mac Book gaat, lijkt het me zinvol om het bericht alleen in de Apple-club te plaatsen. Het is altijd voldoende het in één club te plaatsen, antwoorden gaan niet langs elkaar heen lopen.

4 april 2018 om 22:09.
Niekie zegt:

Voor zover het Windows 10 betreft
Onedrive kunt u uitschakelen bij taakbeheer via het tabblad opstarten.
OneNote is een onderdeel van Microsoft Office en kunt u de-installeren als onderdeel van Office door in het configuratiescherm > programma's verwijderen te kiezen voor verwijderen/wijzigen en dan voor wijzigen te kiezen van uw Office pakket.
De overige "drives" moet u zich voor aanmelden, dus dat blijft vanzelf weg, als u goed leest.

Niek

4 april 2018 om 22:22.
lianneke zegt:

Hartelijk dank voor de informatie die mijn probleem heeft verholpen.
Met vriendelijke groeten.
ROLAND

5 april 2018 om 09:20.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club