Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Windows 10 update
Geplaatst op 8 juni 2018 om 19:26 door HenkZ

Bij mij staat de update klaar,word geïnstalleerd als u je de PC niet gebruikt,of nu installeren
Ik hen gekozen voor nu instaleren.
Twee keer mislukt,ook twee maal gestopt bij 80%
Wat moet in doen.Ik gebruik Windows Defender
HenkZ

26 reacties
elgee zegt:

Heb je wel lang genoeg gewacht? Mijn ervaring is dat het vaak lang duurt voor je merkt dat hij toch verder gegaan is.
Leo

8 juni 2018 om 19:43.
Niek. zegt:

Lijkt wel op het probleem van 1709 of 1803
Updates van 1803 gaan niet bij 1709
Welke versie heb je?

Niek

8 juni 2018 om 22:06.
HenkZ zegt:

Goedemorgen
Heb nieuwe laptop gekocht, daar zit versie Windows 10 1703 op.
Processor AMD A9-9420
Gisteravond de PC afgesloten toen stond de update op 90% de andere morgen staat dit nog op 90%

HenkZ

9 juni 2018 om 08:41.
Niek. zegt:

Mijn advies:
Niets aan doen.
Wachten op een grote update die dit oplost.
En die komt zeker.
En daarna is Uw systeem 1803 en alle problemen opgelost.
Dus eigenlijk: gewoon wachten tot U aan de beurt bent.

Het wachten is hierop:

Niek

Schermopname6.png
9 juni 2018 om 10:19.
HenkZ zegt:

We wachten het geduldig af.
Bedankt

9 juni 2018 om 10:44.
HenkW zegt:

@HenkZ, persoonlijk zou ik eerst de 1709 handmatig downloaden. Ik heb dit nog nooit zalf bij de hand gehad want ik haalde de update op en kwam bijna in een keer er goed op te staan.

9 juni 2018 om 13:14.
Trebla zegt:

De Spring Creators Update, naam gewijzigd in Windows 10 April 2018 Update, downloaden en installeren deed er bij mij ruim 4 uur over, startte een 5 tot 6 keer zelf op voordat het gereed was.
Toch kloppen enkele dingen niet zoals het feit dat mijn 'gadgets' niet meer zouden werken, doen het gewoon nog. Verder krijg ik nu als er berichten binnekomen rechts op de monitor een kader te zien waarin de nieuwe mail verschijnt.

9 juni 2018 om 13:19.
elgee zegt:

@Trebla .Er is zoveel geschreven over onderdelenupdates, dat je door de bomen het bos haast niet meer zou zien.
Voor mijn duidelijkheid daarom graag even vergelijken:;-))
Windows 10 April 2018 update ken ik niet meer en verder terugkijken dan 8/5 (KB4103721) gaat niet .
Mijn laatste cumulatieve was op 29/5 KB4100403 en bijna tegelijkertijd kwam ook de onderdelenupdate met de mededeling: de installatie is voltooid op ‎1-‎5-‎2018. ;-)
Ging allemaal vrij vlot en geen problemen gehad met de installatie.
Inderdaad kan ik nu ook rechts op de monitor zien als er post is binnengekomen.
Heb je bij de geschiedenis van updates, apart van de cumulatieve updates, nu ook staan: Onderdelenupdates (1)
Onderdelenupdate naar Windows10 versie 1803?

9 juni 2018 om 15:03.
kareltje zegt:

Het bos heeft nog meer bomen, ik heb géén onderdelenupdate.
Misschien maakt het verschil dat ik 1803 hier zelf heb opgehaald.
Dat ging overigens zonder problemen in één keer.

9 juni 2018 om 15:31.
Trebla zegt:

Ja ik heb inderdaad bij de update geschiedenis Onderdelenupdates 1 apart staan van de kumulatieve. En ik zal nog wel meer afwijkende dingen vinden heb ik het vermoeden.

9 juni 2018 om 15:52.
HenkZ zegt:

Kom nog even terug over de update Windows 10.
Bij het Bijwerken heeft de update 3 dagen op 85 % gestaan verder ging het niet.
Heb het volgende gedaan nu staat het erop.
Bedankt Allemaal

Knipsel.PNG
9 juni 2018 om 18:42.
HenkW zegt:

@HenkZ, dus handmatig via de update-assistent. Mooi om dat te weten.

9 juni 2018 om 19:02.
elgee zegt:

@HenkZ Das mooi.. ;-))
Heb je al bij de updategeschiedenis gekeken wat er nu staat?

9 juni 2018 om 19:06.
HenkZ zegt:

Bij updategeschiedenis staat niets.
Staat wel bij instellingen info daar staat de laatste versie 1803.
Dat klopt waarschijnlijk wel
Het is handmatig geïnstalleerd, zoals in een vorig bericht is aangegeven.

HenkZ
 

9 juni 2018 om 21:43.
Dirk Boom zegt:

Klopt, na zo'n grote update is de updategeschiedenis weer leeg. Je begint met een nieuwe versie.

9 juni 2018 om 23:26.
HenkZ zegt:

Beste leden,
Bedankt voor jullie reacties.
HenkZ

10 juni 2018 om 09:23.
Niekie zegt:

Als je een nieuwe laptop met Windows 10 koopt, behoort daar de laatste versie van Windows 10 op te staan nl 1803. Als dat niet zo is breng/stuur je hem terug en verzoek je de leverancier om het in orde te maken.

Niek

10 juni 2018 om 12:13.
BenWuring zegt:

Dat gaat niet werken Niek. Misschien bij de plaatselijke leverancier kun je dat 'afdwingen', maar bij bedrijven als Coolblue, Bol.com e.d. krijg je het geleverd zoals het aan hen is geleverd door de fabrikant. Je krijgt geleverd uit de beschikbare voorraad die doorgaans weken tot maanden oud is. Dus zeer twijfelachtig dat daar de laatste Windows versie op staat. Los van dat lijkt het mij geen showstopper. Upgraden van Windows gaat nagenoeg altijd probleemloos.

10 juni 2018 om 12:37.
Trebla zegt:

Ik ben het met Ben eens. Zo gauw je je nieuw verworven PC/laptop of wat dan ook, opstart, begint het zoeken naar updates mits deze op automaties staat. Anders moet je dat zelf even doen en komen ze vanzelf binnen.
Toevallig van de week zelf een nieuwe laptop af gehaald, uiteraard met W'10, voor het bedrijf van mijn dochter, af fabriek 15-5-2018 volgens de sticker, stond op automaties en haalde meteen de laatste updates binnen w.o. de 1803. Wel nog even wat gepiel met de draadloze verbinding maar dat was snel geregeld.
Meteen alles er af gehaald wat niet voor het bedrijf noodzakelijk is zoals een hele hoop games en meer van dat spul zodat er meer geheugen beschikbaar is.

10 juni 2018 om 20:28.
Niekie zegt:

Elk Windows 10 apparaat wat je koopt, krijgt automatisch updates. Dat is met W10 zo verplicht ingesteld, dus daar hoef je na aankoop niet op te letten.
Ik koop computers vrijwel altijd bij een lokale computer boer, omdat ik geen zin heb om een laptop met een probleem 6 weken kwijt te zijn, omdat Coolblue (of wie dan) dat ding opstuurt naar de fabrikant.
Overigens zet ik er meestal tegenwoordig gelijk een schone Windows 10 op, waarbij alle partities van de harde schijf worden verwijderd. Dan ben je alle troep van de fabrikant ook gelijk kwijt en heb je altijd de laatste versie van W10.

En Ben: daarom geen Coolblue of Bol voor mij, of ze moeten wel een geweldige aanbieding hebben.

Niek

10 juni 2018 om 22:54.
BenWuring zegt:

Niek, heb je daar praktijkervaring van? Zelf koop ik, voor mijzelf en klanten, voornamelijk bij Coolblue, voer de updates uit, installeer favoriete software en lever ze daarna af. Nog nooit problemen gehad, ook niet binnen de garantieperiode. Afgezien van een incidentele aanbieding elders, heeft Coolblue vaak de beste prijs. Bovendien, de lokale computerboer repareert de handel ook niet zelf en stuurt deze ook op.

10 juni 2018 om 23:21.
Niekie zegt:

Nou mijn lokale computerboer heeft wel degelijk 5 dagen in de week een reparateur in dienst die ik heel vaak spreek. (niet altijd over computers, wel vaak).
Een keer via de Mediamarkt een Asus laptop gekocht van 700 euro. Na een halfjaar geen wifi meer (kaartje stuk) Nou kan ik dat zelf best wel vervangen, maar ik heb dat officieel afgehandeld.
Werd keurig opgehaald door (ik dacht DHL) en een week of 6 later weer thuis gebracht. En dat duurt mij dus veel te lang.
Maar we dwalen wel erg af van de originele vraag Ben. De ervaringen en de wensen zijn verschillend, laten we het daarop houden.

Niek

10 juni 2018 om 23:38.
HenkZ zegt:

Niekie,
Je hebt helemaal gelijk.
Bij mij stond bij updates Windows 1803 klaar toe 85% daar heeft het 3 dagen gestaan wilde niet meer verder.
De update was ook 3 keer mislukt.
Als ik de computer opnieuw opstartte was de update weer helemaal leeg
Van daar dat ik het handmatig heb gedaan.En werkt daar gaat om.
Hopelijk is alles duidelijk
HenkZ

11 juni 2018 om 08:55.
Trebla zegt:

Ik ben het met Ben eens dat, als je bestelt bij Cool Blue of Wehkamp en hoe ze verder mogen heten, en er is iets mee dat het terug moet kan je beter bij een goed bekend staande lokale shop terecht. Hier heb ik 'More for Less' of Computers F1 en de laatste repareert wel zelf PC's en/of laptops als ik het goed heb als het kleine dingetjes betreft.
Ben is de specialist onder ons denk ik en kan meer doen dan wij als we problemen hebben met deze apparatuur. Ik merk ook dat er met de 1803 verschilletjes zijn, met regelmaat krijg ik nu een kadertje hoe lang de opstarttijd is of dat er nieuwe berichten zijn wat voor die tijd niet gebeurde.
Een ding is niet leuk namelijk dat de beveiligingssleutel voor de WiFi verbinding het niet meer zelf doet en moet ik nu met de hand inbrengen. maar of dat een gevolg is van update 1803, geen idee. Ik heb geprobeerd om deze weer vast te zetten maar helaas nog niet gelukt. Weet iemand een oplossing? 12 karakters die ik nu moet intypen.
Ook het gadgetpakket dat het niet meer zou doen na invoering van 1803, elke keer wéér een waarschuwing, werkt nog gewoon.

11 juni 2018 om 10:43.
elgee zegt:

Op 8 juni meldde HenkZ dat hij problemen had met de Windows10 update.
Op 9 juni dat zijn probleem opgelost was en op 10 juni bedankte hij voor de reacties.
Hiermee was dit onderwerp dus eigenlijk afgesloten.
Daarna ontstond echter weer een hele discussie die in feite niets met het onderwerp te maken had.
Ik vraag me vaak af, waarom het toch zo moeilijk is om je in je reacties aan de vraagstelling te houden.
@Trebla, Gelezen dat je het eens bent met Ben, Ben is trouwens niet de enige specialist onder ons, en dat je bij jou in verschillende winkels voor reparatie terecht kunt. Dat is mooi, echter niet zo interessant voor de andere leden.
Je problemen met wifi hebben m.i. echter niets met 1803 te maken. Als dat zo was, zouden namelijk meer leden hier problemen mee hebben. Bovendien is dit in feite een aparte vraag. Als je er nog steeds problemen hiermee hebt, maak er dan even een korte nieuwe vraag van, dan kunnen we dit onderwerp sluiten.
LG

11 juni 2018 om 13:27.
Trebla zegt:

Je hebt gelijk, begrepen.

11 juni 2018 om 13:38.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club