Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Nachtlamp
Geplaatst op 14 juli 2018 om 12:23 door Jedan

Ik wil "nachtlamp" op mijn PC weer uitschakelen. Ik weet dat die mogelijkheid via instellingen en systeem bereikbaar moet zijn. Als ik bij instellingen op systeem klik, opent echter het bureaublad.
Hoe is systeem dan wel bereikbaar? De PC synchroniseert met mijn soundbar waardoor ook het Tv-beeld in de nachtstand overgaat.
Jedan

13 reacties
kareltje zegt:

Hij staat bij Instellingen- Systeem- Beeldscherm. Via het zoekvak kom je er ook in een keer.

14 juli 2018 om 13:46.
Niekie zegt:

Of je klikt helemaal rechts-onder op het "meldingen" vierkantje en schakelt hem daar uit.

Niek

14 juli 2018 om 22:12.
Jedan zegt:

Kareltje en Niekie,
Zoals ik aangaf opent bij klikken op systeem het bureaublad. Ga ik via zoeken naar nachtlamp dan verschijnt wel een scherm met instelmogelijkheden. Als ik daar iets wijzig wordt het niet vastgehouden. Bij opnieuw openen staat alles weer zoals bij zoekopdracht.
Zoeken op "systeem" levert mij geen herstel mogelijkheid.
Ik wil proberen met systeemherstel, maar als het vóór de grote update is veranderd, zal dat ook niets opleveren. Ik kom er dan nog op terug.
Jedan

15 juli 2018 om 11:46.
Trebla zegt:

Gewoon 'nachtlamp' typen in het vergrootglas en je bent er

15 juli 2018 om 13:25.
Dirk Boom zegt:

Heb je vanuit Instellingen gekeken? 'Instellingen' is het 'wieltje', helemaal links bijna onderin het scherm/bureaublad, direct boven de uit-knop. Na starten van de instellingen kies je zoals Kareltje aangeeft.
Ik doe even het plaatje erbij van wat je dan zou moeten zien. Nachtlamp gaat aan/uit met een schuifje (bij mij gaat hij aan vanaf 21:54 uur).

Knipsel.JPG
15 juli 2018 om 14:01.
Jedan zegt:
Bij mijn vraagstelling heb ik al aangegeven dat systeem het bureaublad opent en niet het menu, zoals Dirk Boom aangeeft.
Ik heb de keuze voor nachtlamp dus niet. Voor nachtlamp zoeken, zie mijn vorige bericht.
Bij systeemherstel krijg ik bericht dat deze is mislukt. Heb op meerdere data geprobeerd.
De foutmelding is 0x80070005. Bij googlen lijkt het iets met AVG te maken te hebben, maar dat heb ik niet op mijn PC geïnstalleerd.
Vraag blijft dus: Hoe krijg ik "systeem" terug of "moet ik terug naar fabrieksinstelling".
Jedan
15 juli 2018 om 14:47.
kareltje zegt:

Misschien raar, maar als je op Systeem geklikt hebt en het bureaublad verschijnt, klik dan eens tegelijk op de Windowstoets+D. Wat zie je dan?
Op SeniorWeb staat er dit over die toetsencombinatie:
Windows+D:
Hiermee minimaliseert u in één klap alle geopende vensters en keert u terug naar het Bureaublad. Door nog een keer op Windows+D te drukken keert u weer terug naar de situatie voordat u de eerste keer op Windows+D drukte. In dit geval staat de letter (D) voor een Engels woord namelijk Desktop (Bureaublad).

15 juli 2018 om 14:57.
Dirk Boom zegt:

Ik neem aan dat niet Classic shell (een hulpmenu) wordt gebruikt.
M.b.v. Google vond een soortgelijke vraag, kijk even via deze link.
In die vraag wordt de oorzaak gelegd bij een Windows update in combinatie met de videokaart in de computer. Aangeraden wordt om de driver van de videokaart te updaten.
Of … is er iets in te stellen in de soundbarsynchronisatie? Wat gebeurt er als je hem loskoppelt?

15 juli 2018 om 15:07.
kareltje zegt:

Via die link functioneert hij niet meer, Dirk en bij Jedan doet hij het eigenlijk bijzonder goed.

15 juli 2018 om 15:11.
Dirk Boom zegt:
@kareltje Het is t.b.v. Jedan zoeken naar een oorzaak, dit kan er één zijn (probleem kan soortgelijk zijn: de videokaart wordt niet bereikt)
15 juli 2018 om 15:18.
Jedan zegt:

Ik heb vanmorgen contact opgenomen met Microsoft. Ook voor hun was het een vreemde zaak.
Ze hebben mijn PC overgenomen en na 3 uur was de zaak hersteld.
Alle programma's en mappen zijn weer terug gezet. Ze hebben Windows 10 wel opnieuw geïnstalleerd. Het bijwerken van updates duurde nog ruim een uur.
Alles werkt weer zoals het was. Wat er precies aan de hand is geweest, is me niet bekend.
Ik wil jullie allen bedanken voor de bestede tijd.
Jedan.

16 juli 2018 om 15:52.
Niekie zegt:

Mooi. Bedank voor het terug melden.

Niek

16 juli 2018 om 16:03.
Trebla zegt:

De techniek zet ons wel eens voor raadsels. Ik heb hetzelfde gehad, al weer jaren geleden en heb toen ook MS benadert. Probleem opgenomen, teruggebeld en hebben ze ook mijn desktop overgenomen en duurde het ruim 20 minuten voordat het was opgelost. Daarna geen problemen meer gehad. Een week later kreeg ik een berichtje dat er toch een softwarefoutje was ontdekt dat het probleem veroorzaakte. Diezelfde dag kreeg ik een update binnen.

16 juli 2018 om 16:53.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club