SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Bericht AntiSpam
Geplaatst op 7 mei 2019 om 13:20 door Herman99

Om de haverklap krijg ik het bericht Anti Spam OE Hook Launcher linksboven op bureaublad.
Heb al van alles geprobeerd,maar krijg het niet weg.Wie weet hoe te verwijderen?
Groet,
Herman

25 reacties
Willem-B zegt:

Heb je Norton Antivirus geïnstalleerd? Daar hoort het volgens mij bij.

7 mei 2019 om 13:33.
LeoG zegt:

LeoG zegt:
Hi Herman, om te voorkomen dat je onder spam bedolven wordt, verwijder eerst je emailadres even.
Heb op internet gezocht, maar ben niet wijzer geworden.
Waarom neem je niet even contact met Norton op?
Leo

7 mei 2019 om 14:32.
Dirk Boom zegt:

Het hoort inderdaad bij Norton, op internet zie ik dat wel meer mensen er vragen over hebben want de boodschap hoort eigenlijk niet te verschijnen.


Trouwens, je mailadres staat op het plaatje vermeld, dit zou ik weghalen.

7 mei 2019 om 14:37.
LeoG zegt:

Voor ik precies wist wat en waarvoor het was, zou ik nooit mijn wachtwoord vermelden.

7 mei 2019 om 14:43.
Dirk Boom zegt:

Leo, het houdt verband met Norton staat op internet en vragen hierover staan zowel bij Norton als bij Microsoft, het is geen alarm echter ik lees daar na wat navlooien ook dat invullen van het wachtwoord niet helpt dus ik pas mijn antwoord van 14:37 uur aan.
En ... kijk eens naar deze discussie.
In die discussie (tot eind april 2019) staat nog geen oplossing.

7 mei 2019 om 14:45.
LeoG zegt:

Begrijp ook niet goed welk belang Norton heeft bij je Microsoftaccount .
Vandaar ook mijn advies om even contact met hen op te nemen..

7 mei 2019 om 14:49.
Willem-B zegt:

Een alternatief is om in de settings van Norton bij Filters de optie Antispam uit te schakelen.
Er kleven wat nadelen aan deze optie zoals een performanceverlies en het heeft geen nut voor mailaccounts met IMAP protocol.
Overigens kun je geld besparen door over te gaan op Windows Defender, maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

7 mei 2019 om 14:54.
Niekie zegt:

Het Norton forum meldt het ook. Al sinds 2012.
Inderdaad de beste oplossing is dat Norton ding compleet verwijderen en gewoon overgaan op de gratis Defender van Microsoft.
Die zal bij Windows 10 automatisch in werking treden als Norton is verwijderd.
De pc zal ongetwijfeld ook een stuk sneller gaan draaien.

Niek

7 mei 2019 om 17:28.
Herman99 zegt:

Heb inderdaad (nog)Norton,omdat er nog voor betaald is.Ik zal kijken hoe ik verder ga.Zal proberen contact op te nemen met Norton.En anders verwijderen.
Herman

7 mei 2019 om 17:42.
LeoG zegt:

Niek, met je laatste zin ben ik het niet eens. Was misschien vroeger zo, maar nu allang niet meer.
Even buiten het onderwerp, maar wist je trouwens dat Defender en Norton samenwerken?
Ze staan broederlijk naast elkaar op mijn taakbalk. ;-))

Herman, zou ik beslist doen. Heb zelf net even contact gehad met Norton omdat ik door een stommiteit Norton van mijn telefoon had verwijderd. Je wordt prima geholpen.

7 mei 2019 om 17:48.
Herman99 zegt:

LeoG,:En was dat in het nederlands?Wat was het tel.nr.? Ook kan ik mijn e-mail adres niet wegkrijgen.Ik weet niet hoe dat moet.Kunnen jullie misschien dit hele bericht verwijderen?
Hartelijk dank nog
Herman

7 mei 2019 om 18:43.
LeoG zegt:

Herman, het is inderdaad in het Nederlands. Je kunt chatten met een van de medewerkers.
Gewoon even inloggen op hun site en dan wel even zoeken naar ondersteuning.
Toen ik contact zocht was het erg druk, dus je moet waarschijnlijk wel even wachten voor je aan de beurt bent
Je vraag heb ik aangepast.
Succes.
Leo

7 mei 2019 om 19:05.
Herman99 zegt:

Ga het morgen proberen.Buiten kantooruren is het in het Engels...heb ik al gezien.
Hartelijk dank voor je hulp en aanpassing
Herman

7 mei 2019 om 19:08.
LeoG zegt:

Graag gedaan.
Leo

7 mei 2019 om 19:12.
Niekie zegt:

Leo: Defender en Norton werken nooit samen. Als je goed kijkt dan zal je zien dat het antivirus in Defender is uitgeschakeld. Maar Defender blijft altijd aanwezig in Windows 10, ongeacht welk duur pakket je ook installeert.

Ik krijg hier gemiddeld een pc/laptop of 2 a 3 binnen elke week. Bij de betaalde pakketten tref ik legio Malware aan. Bij defender veel minder.
Eén keer had ik een pc met Norton erop en trof ik zo'n ruim 400 Malware besmettingen aan. En juist op dat onderdeel is Defender veel beter.
Maar we dwalen af en worden het niet eens. Dat is ook niet erg.

Niek

7 mei 2019 om 22:59.
LeoG zegt:

Dit heeft inderdaad weinig met het onderwerp te maken Niek.
Maar, dat we het hierover niet eens zijn is inderdaad niet erg.
Over Norton en Defender kunnen we nog wel eens prive redetwisten. ;-))
Ben benieuwd naar de ervaring van Herman.
Tot zolang wilde ik dit onderwerp afsluiten.
Leo

7 mei 2019 om 23:20.
Herman99 zegt:

Heb vanmiddag meer dan een uur gechat met Norton.Probleem is bekend,maar ze hebben nog geen oplossing.Computer op afstand over genomen,en allerlei diagnostische gegevens verzameld.Zodra ze een oplossing hebben word ik gebeld.Dus nog afwachten.
Herman

8 mei 2019 om 14:14.
LeoG zegt:

OK Herman, we wachten op je nadere bericht. Ben benieuwd.
Leo

8 mei 2019 om 14:18.
Niekie zegt:

Dus een probleem wat in 2012 al wordt vermeld op het forum en bekend is, hebben ze nog niet opgelost? Dat is echt een slechte zaak vind ik.

Niek

8 mei 2019 om 15:26.
LeoG zegt:

We wachten op nader bericht van Herman, Niek.
Andere reacties worden nu verwijderd.
Leo

8 mei 2019 om 15:31.
Herman99 zegt:

Vanmorgen belde de medewerker van Norton weer. Ze dachten dat ze het gevonden hadden,maar wisten dat nog niet helemaal zeker.Hij vroeg om de pc even over te mogen nemen,dan zou hij een paar dingen aanpassen.Heb daarin toegestemd,en nu moeten we afwachten.Helaas kan ik jullie niet vertellen wat hij gedaan heeft,want dat ging allemaal zo snel.Hij vertelde er wel veel bij,maar daar snapte ik he-le-maal niks van.Het heeft in ieder geval te maken met spam en outlook.En dan vooral de wat oudere outlook (ik heb 2013).Achter in de week of volgende week belt hij weer.Sorry,dat ik ook niet meer weet.
Herman

15 mei 2019 om 19:55.
LeoG zegt:

Geen probleem Herman.
Wachten we toch gewoon nog even op nader bericht van Norton?

Leo

15 mei 2019 om 20:01.
Willem-B zegt:

Deze processen zeggen wel iets over de kwaliteit van deze software. Wat mij betreft is dit een achteruitgang in plaats van een verbetering. Mijn advies is afsluiten met deze discussie en overstappen op Windows Defender. Je bent prima beschermd en deze software is maximaal geïntegreerd in het Windows 10 platform.

15 mei 2019 om 21:25.
LeoG zegt:

Willem-B, dit lijkt me weinig met de software van doen te hebben.
Maar we wachten op het bericht van Herman.
Tot dan is deze discussie gesloten.

Leo (beheerder)

15 mei 2019 om 21:35.
Herman99 zegt:

Vandaag belde de medewerker van Norton weer.Of er al wat verbeterd was na vorige sessie.Ik zei hem dat er nog niks veranderd was en het bericht nog elke dag voorbij komt.Hij had ook geen idee meer,zou nog verder zoeken.Maar heb idee dat ik er mee leven moet.Misschien aan eind van het jaar toch naar Defender.Dit kan wel gesloten worden,want ik krijg het idee dat ik hem niet weer hoor. Groet,en veel dank allen
Herman

21 mei 2019 om 19:09.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club