SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Windows 10 Prof
Geplaatst op 5 september 2019 om 17:48 door Lien Kamp

Goedemiddag,
vanmorgen startte ik de pc op en kreeg een groot blauw scherm te zien met de melding zoals te zien is op de foto in de bijlage, ik heb het zijn gang laten gaan en gelukkig startte de pc daarna weer goed op.
ik heb op de aangegeven url op het internet gekeken en zie dat het een bekend euvel is, maar wat is de oorzaak hiervan, ik kom er niet helemaal uit.
Bij voorbaat dank,
groeten Lien Kamp

dpcwatchdogviolation.jpg
10 reacties
Niekie zegt:

Een lastige. Ik moest er ook voor Googlen, maar deze foutmelding zegt eigenlijk even simpel uitgelegd, dat iets er te lang over doet om mee te werken in de pc.

Vaak ligt dit aan een driver van de hardware die niet up to date is. (videokaart/chip bijv)
Dus kijk eens of u soms updates kunt ophalen.

Soms wordt deze melding veroorzaakt door een nieuw onderdeel in uw pc/laptop. Het kan bijvoorbeeld voorkomen bij het inbouwen van een SSD waarvan de firmware niet is bijgewerkt.

Op deze Belgische site las ik er (voor een normale computer gebruiker) redelijk begrijpelijk stukje tekst over.

Niek

5 september 2019 om 22:50.
Dirk Boom zegt:

Ik heb dit ook wel eens gehad. Het is eigenlijk een vastloper van de computer, iets wat in W10 nog maar weinig voorkomt.
Ik heb er niets aan gedaan, het is een paar keer gebeurd en daarna niet meer. Misschien was er iets in een W10 update wat net niet goed ging op mijn PC, wat later is gerepareerd. Daarom is het nuttig als Microsoft diagnosegegevens van je mag ontvangdn.

5 september 2019 om 23:40.
Lien Kamp zegt:

Hallo Niekie en Dirk,
bedankt voor jullie reacties, de updates van de drivers worden met Driver Max (betaalde versie) goed bijgehouden, ik heb de dag er voor alleen van AnyDesk de gratis versie geïnstalleerd omdat Teamviewer steeds aangeeft dat ik commercieel bezig ben en moet gaan betalen, is het een vast bedrag is dit niet erg, maar het goedkoopste is 9,90 per maand en dat vind ik te veel, ik gebruik dit om vrienden van mijn PaintShopPro groepje (allemaal senioren) te helpen bij problemen
Via een kennis die zelf AnyDesk gebruikt en er zeer tevreden over is heb ik dus het programma geïnstalleerd maar nog niet gebruikt.
Zou dit dan een oorzaak kunnen zijn, verder is er geen verandering op de pc geweest.

6 september 2019 om 11:24.
Niekie zegt:

Om dat uit te testen zou je het systeem terug kunnen zetten naar een eerdere datum voor de installatie van AnyDesk.
Overigens sinds Windows 10 help ik mensen op afstand met Quik Assist van Windows 10. Het zit er gewoon ingebakken en werkt lekker. Het staat bij Accesoires.

Niek
 

6 september 2019 om 13:53.
Lien Kamp zegt:

Ik heb AnyDesk ook op de laptop geïnstalleerd en geen problemen gehad na het opnieuw opstarten, ik ga nog al eens een paar weken naar het huis van mijn zoon en kan dan vandaar uit helpen.
Niekie bedankt voor je tip over de Quick Assist, ik kende het niet, maar ga het nu eerst uitproberen en dan gebruiken.
Ik ga er maar vanuit dat deze melding eenmalig is en bedankt jullie voor de reacties,
groetjes Lien

6 september 2019 om 16:09.
vinnius zegt:

ik doe ook nog een duit in het zakje: ik gebruik tot volle tevredenheid Supremo, zie
https://www.supremocontrol.com/

10 september 2019 om 14:22.
Lien Kamp zegt:

Vinnius bedankt voor je reactie, ik kan voorlopig vooruit met testen, nogmaals iedereen bedankt voor de reacties,
groetjes Lien

10 september 2019 om 17:12.
Marixius zegt:

Op de taakbalk heb je een zoekoptie (vergrootglas), type daar “betr”.
Je krijgt dan betrouwbaarheidsgeschiedenis. Klik dit aan, dan krijg je een overzicht op datum en tijd met een specificatie wat er eventueel is misgegaan.

11 september 2019 om 21:00.
Lien Kamp zegt:

Marixius bedankt voor deze toevoeging, ik kende dit helemaal niet, heb gelijk gekeken en op de datum dat dit gebeurd is staat er helemaal geen fout, het zal dus een raadsel blijven en ik hoop dat het eenmalig is.
Lien

11 september 2019 om 23:33.
vinnius zegt:

Het door u getoonde scherm is een zogenaamd BSoD (Blue Screen of Death), waarmee ik helaas veel ervaring heb. Meestal kom je in een Automatic Repair routine terecht. Hopelijk, maar niet altijd, wordt daardoor het probleem door Windows zelf opgelost Dit lijkt bij u het geval te zijn. Lukt dat niet dan heb je meestal een ernstig probleem met Windows, geheugen, schijf of zelfs Bios. Hopelijk krijg je dan een windows stopcode zodat je gericht kunt gaan zoeken naar een oplossing. Soms zit er niets anders op dan een "clean install" hoewel zelfs dat bij mij nog op problemen stuitte.

12 september 2019 om 11:19.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club