SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
e-mail account
Geplaatst op 28 november 2014 om 18:47 door Tiny G.

Ik ben bezig om een laptop klaar te maken voor een blinde mevrouw die straks over gaat op Windows 8.

Zij heeft altijd gewerkt met outlook express maar moet nu Windows live mail gaan gebruiken.

Ik hoopte dat ze met microsoft outlook zou gaan werken maar ik hen het verkeerde office pakket gekocht waar geen outlook inzat. Maar nu wil het mij niet lukken om mail te versturen wel krijg ik mail binnen, hij zegt steeds verbinding maken met de server is mislukt. voor zover ik kan zien zijn de gegevens allemaal goed ingevuld en de poorten zijn 25 en 100 zoals aangegeven bij de provider.

Heeft iemand nog tips wat ik evt. toch fout doe?

Knipsel2.png
25 reacties
kareltje zegt:

Tiny, vink eens aan "Voor deze server is verificatie vereist".
Een gebruikersnaam ook waarschijnlijk en is 't niet poort 110 i.p.v. 100?

28 november 2014 om 21:38.
Niekie zegt:

Hier de complete stap voor stap handleiding van Lijbrandt voor WLM.

Geen vinkje bij "Voor deze server is verificatie vereist"  en inderdaad de pop server zit op poort 110.

Niek

28 november 2014 om 22:44.
Tiny G. zegt:

Klopt het was ook 110 heb ik verkeerd geschreven.

En ik heb ook geen vinkje bij "Voor deze server is verificatie vereist"

 

Groetjes Tiny

29 november 2014 om 01:13.
Truus zegt:

Controleer de gebruikersnaameens, dit moet het email adres zijn.

29 november 2014 om 10:22.
RuudM zegt:

De gebruikersnaam op tabblad Servers is alleen het gedeelte voor het @ teken. Dus niet het complete emailadres.

Ruud

29 november 2014 om 10:29.
Niekie zegt:

Hmmm ze krijgt wel mail binnen, dus account en wachtwoord zijn goed. In de SMTP instellingen moet iets mis zijn.

Niek

 

29 november 2014 om 11:10.
Truus zegt:

Fout RuudM, de gebruikers naam is het gehele emailadres!! Staat in handleiding waar Niekie naar verwijst

29 november 2014 om 11:25.
Tiny G. zegt:

Het email adres is wel ingevuld maar heb ik even om privé redenen weggewerkt.

groetjes Tiny

29 november 2014 om 11:30.
Tiny G. zegt:

Ja Niek, maar wat? Hij kan de server niet vinden.

groetjes Tiny

 

29 november 2014 om 11:31.
kareltje zegt:

Kijk eens HIER Tiny.

29 november 2014 om 11:39.
RuudM zegt:

@Truus

helemaal niet fout!
In de link van Niek staat in de plaatjes van de SERVERS wel degelijk de gebruikersnaam ZONDER  de adresgegevens. Kijk nog maar eens!
Ruud
 

ScreenShot009.jpg
29 november 2014 om 11:52.
Tiny G. zegt:

Dat klopt Ruud maar als je het verhaaltje er bij leest staat wel terdege het hele e-mail adres.

Kareltje ik heb ook de verificatie aan gevinkt maar daar kom ik ook niet verder mee, ik heb dan ook geen mogelijkheid om te kiezen voor  “Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail”, Bij instellingen heb ik dit wel aangegeven. Ik krijg steeds onderstaande foutmelding.

Groetjes Tiny

Knipsel1.PNG
29 november 2014 om 12:11.
Niekie zegt:

Yep het plaatje wijkt daar duidelijk af van de tekst. Dus je zou nog beiden kunnen proberen. Maar eigenlijk moet dat  bij Tyni goed staan, want ze ontvangt wel mail.  Ik zou de helpdesk van de provider bellen.

Rare vraag, maar mij overkwam zoiets een keer. Toen had ik een komma, inplaats van een punt gebruikt in het smpt server adres. Je kan even kijken.... :-)

Niek

29 november 2014 om 12:12.
Tiny G. zegt:

Ook deze melding krijg ik. maar waar kan ik dit aangeven? Er is maar 1 account en dat is het standaard account. klik ik op ja dan gebeurt er ook niets.

 

Groetjes Tiny

Knipsel3.JPG
29 november 2014 om 12:20.
kareltje zegt:

ik heb dan ook geen mogelijkheid om te kiezen voor  “Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail.
Hoe bedoel je, Tiny? Er staat toch een knop "Instellingen" naast verificatie?

.JPG
29 november 2014 om 12:22.
Tiny G. zegt:

Niekie ik heb gisteren Lijbrandt gebeld en zij kwamen er ook nbiet uit en zeiden dat ze eigenlijk alleen over de webmail gingen en niet over in ons geval Windows live mail. en ik heb ook gekeken of er toevallig een komma stond maar dat was ook niet het geval.

29 november 2014 om 12:26.
Tiny G. zegt:

Kareltje dat schreef ik hier boven dat ik dat wel bij instellingen had aangegeven maar er stond op dezelfde pagina en dat had ik niet.

Ik heb nu die socketfout opgezocht en daar werd aangegeven dat evt. de poort werd geblokkeerd door een virusscanner of firewall. Dit heb ik nu ook even uitgeschakeld en opnieuw geprobeerd maar helpt ook niet. Ik snap er helemaal niets van, hier heb ik nog nooit problemen mee gehad.

 

29 november 2014 om 12:43.
Niekie zegt:

Tiny... Kijk even in het Postvak Uit en verwijder daar alle berichten.

Kijk verder even bij de accounts of er soms nog een ander/oud/foutief account staat.

En ho even:  Test je dit thuis uit?   Zo ja dan klopt deze melding tenzij je zelf ook die provider hebt.  Dus eerst even bij die mevrouw zelf testen.

Niek

29 november 2014 om 12:48.
kareltje zegt:

Probeer eens bij Uitgaande e-mail (SMTP) in te vullen:
mailrelay.lijbrandt.nl

29 november 2014 om 13:01.
Tiny G. zegt:

Niekie Het is een nieuwe laptop die ik aan het installeren ben dus er staat verder nog niets op. in de uitgaande mail staat alleen het test mailtje naar mij verzonden. Er is ook maar 1 account. het enige wat ik op dit moment nu kan bedenken is dat het via mijn wifi verzonden moet worden want ik heb de laptop thuis, en dat dit niet mogelijk is.

Ik zal hem volgende week meenemen naar haar en het daar gaan testen want dit is denk ik het probleem. Maar dan nog als je je laptop meeneemt op vakantie dan moet het toch ook mogelijk zijn om je mail te verzenden?

Ik ben nu zo weg, allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken ik zie morgen wel weer verder.

Groetjes Tiny

Knipsel4.JPG
29 november 2014 om 13:17.
Niekie zegt:

Als je toevallig op je vakantie adres dezelfde provider hebt als thuis, kan dat goed gaan. Verder weigeren de meeste providers mail dat via een account van een andere provider binnen komt, verder af te handelen. Daarom is een adres bij Google of Microsoft zo handig.

Dat kan je overal ter wereld gebruiken voor ontvangen en verzenden van email. De enige eis is dan dat je een internet verbinding beschikbaar hebt.

Ik weet zeker, (als de instellingen nu juist zijn) dat het mailen bij die mevrouw thuis zonder problemen zal gaan. Ook het verzenden.

Niek

29 november 2014 om 18:44.
RuudM zegt:

Dit al geprobeerd? (zie plaatje)
Het komt aan de orde als er via een andere provider een emailadres gebruikt wordt dat via de eigen provider loopt.
Als voorbeeld: bij mijn  Tele2 adres hoort een subadres van Veteranen Instituut.  Daar moest ik wel voor de gebruikersnaam het HELE adres invullen. Had ook een eigen wachtwoord!
Ruud

Email.jpg
29 november 2014 om 19:41.
Tiny G. zegt:

Ik ga even mijn kleine laptop opladen en daar op kijken hoe ik dat daar op heb gedaan. Deze nam ik altijd mee op vakantie en kon van waar ook ter wereld mailen. Ik gebruik deze laptop bijna niet meer omdat ik nu de Ipad altijd meeneem. Als ik me goed herinner had ik daar voor inkomende mail gewoon mijn provider en uitgaande mail Gmail staan.

Maar goed dat zie ik dan morgen wel weer als hij opgeladen is.

Groetjes Tiny

 

29 november 2014 om 21:38.
Niekie zegt:

Je kunt bij WLM gewoon bij een te verzenden mailtje kiezen welk account je wilt gebruiken. Met vakantie pak ik dus Gmail of @Outlook.

Nidek

29 november 2014 om 21:58.
Tiny G. zegt:

Beste mensen het is gelukt. Ik heb nu dus inderdaad Gmail geïnstalleerd en daar ook een account van aangemaakt, zo had ik het ook op mijn reis laptop maar er geen moment aan gedacht.

Nu kan ze als het nodig is op plaatsen buiten haar huis met gmail verzenden maar gewoon met haar eigen provider ontvangen.

Achteraf logisch dat ik niet kon verzenden met haar provider omdat ik een ander heb.

Je moet maar denken dat het aan de leeftijd ligt ;-)

Allemaal bedankt voor het meedenken en een fijne zondag

Groetjes Tiny

 

30 november 2014 om 11:46.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club