Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Internet Explorer werkt niet meer
Geplaatst op 21 februari 2015 om 10:30 door Freedom

 

Ineens krijg ik de onderstaande melding dat mijn Internet Explorer niet meer werkt en krijg deze ook niet meer werkend.

Wie weet hiervoor een oplossing ?

Ik werk met Windows 8.1

 

 

InternetExplorer.png
11 reacties
RuudM zegt:

Soundman:

Dat komt ook bij mij ook wel eens voor maar na afsluiten kan het dan wel weer geopend worden, oorzaak blijft duister.

Als niets helpt het programma verwijderen/uitschakelen via Windows onderdelen (configuratiescherm) en IE opnieuw installeren ?

Ruud

21 februari 2015 om 10:47.
RuudM zegt:

Windows onderdelen staat links in het venster van Programma's en onderdelen.

Door dat aan te klikken komt het volgende venster in beeld (zie plaatje)
Ruud

WindowsOnderdelen.jpg
21 februari 2015 om 10:57.
Freedom zegt:

Ja dit had ik al gedaan;

In het configuratiescherm Internet Explorer UITgeschakeld en toen de pc weer opnieuw laten opstarten.Toen Internet Explorer weer IN geschakeld en wéér opnieuw laten opstarten.

Maar tot heden werkt het nu nog steeds niet.

Ga nu proberen Internet Explorer te verwijderen en opnieuw te installeren.

 

21 februari 2015 om 11:27.
Freedom zegt:

Dit "probleem" was wel zéér Hardnekkig"!!

Met het UIT schakelen van Internet Explorer wordt deze óók verwijderd.

Dan moet je weer gaan zoeken naar ontbrekende en beschadigde bestanden, hieraan heb ik mij niet aan gewaagd.

Uiteindelijk gewoon "Systeemherstel"uitgevoerd en het werkt nu weer goed.

"Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan"

Maar werken zàl het !

 

21 februari 2015 om 12:36.
Niekie zegt:

Heb je niet geprobeerd om via het Extra, InternetOpties tabblad Geavnceerd en standaard instellingen te herstellen?

Overigens: Toevallig Norton als Antivirus tool?   Kijk dan hier even. 

Na 12.00 uur is er een goede update beschikbaar van Norton.

Niek

21 februari 2015 om 15:30.
Freedom zegt:

Hallo Niek,

Néé, ik heb niet geprobeerd het "probleem" via het Extra, InternetOpties tabblad Geavnceerd en standaard instellingen te herstellen !!  ( dit wist ik niet)

Ja ik werk al jáááááren met Norton Internet Security en er niet aangedacht dat Norton wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. Dit heb ik van Norton nooit meegemaakt.

Vandaar bij bij het "probleem" zo hardnekkig was. Ik ga nu toch over op "Chrome" die is niet gevoelig voor zo'n probleem.

Uiteindelijk heb ik het opgelost met "Systeemherstel"

Niek bedankt voor je reactie

Soundman

 

 

21 februari 2015 om 16:12.
Freedom zegt:

Niek nog even,  jij schrijft; Na 12.00 uur is er een goede update beschikbaar van Norton.

Mijn vraag is, waar haal jij deze informatie vandaan??

Ik kan dat nergens bij Norton vinden!

Graag nof even je reactie!

Soundman

21 februari 2015 om 16:34.
Niekie zegt:

Dat las ik op het forum van Computer Idee. (zie link helemaal onderaan)

En ik las het in de reacties op tweaker.net (zie de link in mijn vorige post. )

Iemand post daar om 12.44 uur dat er een nieuwe update beschikbaar is.

Overigens werd ik zelf zojuist ook geconfronteerd met het probleem. Een laptop van een ander waar ik mee bezig was, omdat MS Outlook 2013 sinds vandaag vastliep.

Norton geupdate en probleem opgelost. 

link

 

Niek

21 februari 2015 om 17:15.
Freedom zegt:

 

 

Niek, bedankt voor je hulp en uitgebreide informatie.

Soundman

22 februari 2015 om 09:41.
gipsy zegt:

Hallo Soundman,

 

Heb een kennis met het zelfde probleem heeft op mijn aanraden "firefox"als brouwser en werkt perfekt, geen enkel probleem meer !!Zelf gebruik ik al jaren Firefox.

groetjes Cees.

22 februari 2015 om 11:00.
Niekie zegt:

Graag gedaan Soundman.  En nog bedankt voor het terug melden.

Nike

22 februari 2015 om 13:57.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club