Een op de vijf koopt eten online
Een op de vijf Nederlanders (21 procent) koopt weleens eten via internet. Tien jaar geleden deden twee op de honderd mensen (2 procent) dat.
Dat is een van de uitkomsten van onderzoek door Telecompaper. In de afgelopen tien jaar is er enorm veel veranderd op internet. Zo begon Hello Fresh in 2012 met het bezorgen van maaltijdboxen. In zo’n box zitten alle ingrediënten voor een aantal avondmaaltijden met de recepten erbij. Inmiddels zijn er veel meer aanbieders van zulke boxen, zoals Marley Spoon en Albert Heijn.
Boodschappen bestellen
Ook in 2012 begon Albert Heijn met het thuisbezorgen van boodschappen die via een app werden besteld. Daarvoor kon dat alleen via de website van het supermarktbedrijf. Vrijwel alle supermarkten bieden nu online artikelen aan die thuisbezorgd worden, of die klanten kunnen ophalen. Overigens is de omzet van supers uit online verkoop maar 2,7 procent van de totale omzet.
Bekijk al het nieuws