KLM stuurt familie reizigers WhatsApp-berichten
KLM stuurt WhatsApp-groepen berichten over de status van iemands vlucht.
De dienst heet Family Updates. De reiziger bepaalt zelf wie er in zijn WhatsApp-groep komen. Dus niet alleen familie, ook vrienden of collega’s mogen in de groep. Family Updates is beschikbaar voor mensen die hun boarding pass ook al via WhatsApp krijgen. Elke dag krijgen zo’n 10.000 mensen als een digitale pas. Bij de instapkaart zit een uitnodiging voor Family Updates.
Berichten over de vlucht
De ontvanger voegt mensen toe aan de groep. Iedereen krijgt daarna automatisch bericht als de vlucht is vertrokken, als deze vertraging heeft en als het vliegtuig is geland. Groepsleden kunnen vragen stellen over de vluchtstatus. KLM leest de berichten niet zelf, dat doet een computer. Als de vlucht is geland, gaat KLM uit de groep. De leden van de groep kunnen zelf nog verder chatten als ze willen via de app.
Uitbreiding
Family Updates is alleen in het Engels te gebruiken op het moment. Als de dienst een succes wordt, komen er meer talen beschikbaar.
Bekijk al het nieuws