Phishing over betalingsachterstand KPN
Een phishingmail heeft als onderwerp ‘Betalingsachterstand Doss: 849586’ en lijkt van KPN te komen.
In de phishingmail staat dat KPN heeft geprobeerd het maandbedrag te incasseren van uw rekening. Dit zou mislukt zijn. Via een link in de mail kunt u alsnog betalen. De mail komt niet van KPN en staat vol taalfouten. De afzender dreigt met allemaal extra kosten als u niet betaalt. Zie hieronder een voorbeeld van de mail.
Geachte Klant,
Bij controle van onze administratie hebben wij geconstateerd dat er een betalingachterstand is ontstaan. U heeft KPN gemachtigd om de termijnbedragen automatisch te incaseren. Helaas is dit op het door u gegeven rekeningnummer niet gelukt. Het huidige openstaande saldo bedraagt €56,50. Thans verzoeken wij u zo spoedig mogelijk het openstaande bedrag te betalen.
Betaal via de onder gegeven link veilig en snel via IDEAL het openstaande bedrag
Betaal hier uw rekening op tijd en voorkom extra kosten!
Wij willen u erop attenderen dat bij nalatigheid van deze betaling, word uw MijnKPNcontract op non-actief gezet en zullen wij daarvoor €9,80- extra kosten in rekening brengen per dag. U loopt verder het risico dat wij voor het verdere aanmaningen volgens de "Wet Incasso Kosten" 15% over het door u verschuldigd bedrag aan kosten in rekening zullen brengen.
Hebt u nog vragen?
wilt u uitleg over uw factuurnummer kijk dan op www.kpn.com/facturen voor een overzicht van veelgestelde vragen.
Met vriendelijke groet,
Johan Westhoff.
Directeur Klantenservice.
Deze mail is nep. Stuur geen bericht terug en klik ook niet op de link in het bericht.
Gratis controle op phishing bij SeniorWeb
Nepmails blijven lastig te herkennen. SeniorWeb-leden kunnen verdachte mails naar ons doorsturen. U hoort uiterlijk de volgende werkdag of het een phishingmail is.
Ga naar de SeniorWeb Phishingchecker.
Bekijk al het nieuws