Valse mail over betalingsachterstand bij KPN
KPN-klanten schrikken mogelijk van een mail over een betalingsachterstand van €56,50. De mail is nep.
Deze phishingmail wordt op grote schaal verstuurd. Ook mensen die geen klant van KPN zijn, kunnen hem krijgen. Wie geen diensten van KPN heeft, zal de mail waarschijnlijk direct herkennen als phishing. Maar wie wél klant is, zal misschien denken: maar ik heb toch alles betaald?
In het bericht doet de afzender alsof u achterloopt met betalen. KPN zou nog € 56,50 tegoed hebben. De mail is zogenaamd een laatste aanmaning. Er staat een link om mee te betalen. Dat is nergens voor nodig, want de mail is phishing.
Krijgt u dit bericht, klik dan niet op de betaallink en verwijder het bericht. Doorsturen naar KPN is niet nodig, dit soort mails worden iedere dag op grote schaal verstuurd. KPN is ervan op de hoogte.
Gratis controle op phishing bij SeniorWeb
Nepmails blijven lastig te herkennen. SeniorWeb-leden kunnen verdachte mails naar ons doorsturen. U hoort uiterlijk de volgende werkdag of het een phishingmail is.
Ga naar de SeniorWeb Phishingchecker.
Bekijk al het nieuws