Menu Zoek

Stocard: app voor klantenkaarten

stocard klantenkaarten-app

Zit uw portemonnee ook vol klantenkaarten? Sla ze met de app Stocard allemaal op de telefoon op. De pasjes kunnen dan thuisblijven.

Veel mensen hebben in de portemonnee ontzettend veel klantenpasjes. Bijvoorbeeld van de bakker, bouwmarkt of van een koffiezaakje. Dat betekent een overvolle portemonnee en lang zoeken naar de juiste kaart. Maar in bijvoorbeeld de app Stocard sla je alle klantenkaarten digitaal op. Open in de winkel de app op de smartphone en kies de juiste kaart. De winkelmedewerker scant die dan op de telefoon.

Voeg zo een klantenkaart toe aan Stocard:

  • Open de app Stocard.
  • Stocard wil meldingen sturen. Tik op Toestaan of Niet toestaan.
  • Tik op Kaart toevoegen (Android) of het plusteken rechtsboven (iPhone).
  • Een lijst met allerlei winkels opent. Typ in het zoekveld de naam van de winkel.
  • Tik op de juiste suggestie.
  • Stocard wil toestemming om een foto te maken. Tik op Tijdens gebruik van de app (Android) of Ok (iPhone).
  • Richt de telefooncamera op de barcode van de plastic kaart. De rode lijn op het telefoonscherm laat zien waarop u moet richten.
  • Tik linksboven op het pijltje om terug te gaan naar het startscherm van de app.

Moet u in de winkel een klantenkaart laten zien?

  • Tik op de app Stocard.
  • Tik op de winkel.
  • Laat de winkelmedewerker de barcode op de kaart scannen.

Naast klantenkaarten van winkels, kunt u ook pasjes van bijvoorbeeld dierentuinen en musea digitaal opslaan in Stocard. Neem naar dit soort plekken wel altijd het plastic pasje alsnog mee. Dat moet u hier namelijk vaak toch nog laten zien.

Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Woordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.