Menu Zoek

Online boodschappen bestellen bij Albert Heijn

onlline bestellen, AH

De online supermarkt van Albert Heijn is altijd open. Doe ongestoord en op uw gemak alle boodschappen en laat ze bezorgen.

De coronamaatregelen zorgen voor grote drukte bij Albert Heijn. Op veel plaatsen in Nederland zitten alle bezorgmomenten vol tot en met 6 april. Albert Heijn zegt hierover zelf het volgende: 'We ervaren nog steeds enorme drukte op ah.nl. Onze bezorg- en ophaalmomenten zijn eerder vol en de website en app werken soms langzamer dan je gewend bent. We proberen zoveel mogelijk klanten te helpen en kijken daarom continue of we extra bezorgmomenten kunnen toevoegen en passen daar onze beschikbare momenten op aan. We adviseren je dan ook om regelmatig ah.nl in de gaten te houden voor beschikbare momenten.'

Houd er daarom rekening mee als u nu wilt starten met online bestellen. Onze tip: maak een account aan en kijk eerst of er een voor u geschikt bezorgmoment beschikbaar is.

Bij Albert Heijn kunt u ook online terecht voor al uw boodschappen. Selecteer wat u nodig hebt, kies een bezorgdag en -tijd en betaal bij aflevering aan de deur. Het is reuze handig voor wie het wat lastiger wordt om naar de winkel te gaan. Alle producten uit de supermarkt zijn online te bestellen. Plus de producten van Gall & Gall en Etos.

  • Het minimale bestelbedrag is 50 euro.
  • Bestellen kan op 24 uur per dag, 7 dagen in de week.
  • Bezorgtijden zijn zelf te kiezen. Die liggen tussen 07.00 uur en 23.00 uur. Dagelijks, met uitzondering van zondag.
  • Daar betaalt u wel servicekosten voor: minimaal 3,95 euro en maximaal 12,95 euro.
  • De bezorger draagt de spullen tot in de keuken.
  • Betalen doet u aan huis met uw eigen betaalpas. De bezorger heeft voor dat doel een mobiel pinapparaat.
  • Lege flessen en kratten worden mee terug genomen


Of Albert Heijn ook bij u bezorgt gaat u na op deze pagina: www.ah.nl/inschrijven/postcodecheck

Wie boodschappen online wil bestellen moet een account aanmaken. Dat gaat op de volgende manier:

  • Ga naar de site van Albert Heijn.
  • Klik op Inloggen > Inloggen.
  • Klik onder 'Nieuw hier?' op Maak nu een profiel aan.
  • Vul alle gegevens in. Geslacht, voornaam, achternaam, postcode en huisnummer. De rest van uw adres wordt automatisch aangevuld.
  • Vul uw e-mailadres in en bedenk een wachtwoord.
  • Vul uw telefoonnummer in. Dit is een verplicht veld.
  • Vul uw geboortedatum in. Ook dit is een verplicht veld.
  • Selecteer onder 'Heb je al een bonuskaart?', de gewenste keuze.
  • Wilt u de nieuwsbrief of mail met aanbiedingen ontvangen plaats dan een vinkje.
  • Klik op Meld je aan.
  • Hebt u gekozen voor een Bonuskaart, dan krijgt u de vraag of u deze persoonlijk wilt maken. Klik in dat geval op Activeer. Wilt u dat niet klik dan op Overslaan.
  • Het account is actief. U kunt direct beginnen met bestellen. Klik op Verder met mijn online bestelling.
  • Albert Heijn stuurt u een e-mail ter bevestiging van uw account. U hoeft met deze mail verder niets te doen.

Account maken bij AH

Op allerlei manieren kunt u producten toevoegen aan de bestellijst. Bijvoorbeeld via de aanbiedingen die direct zichtbaar zijn op de pagina, via het menu of via de zoekbalk. Voor elke manier geldt dat u het gewenste product toevoegt aan de bestellijst en daarna een volgende product uitkiest.

U kunt naar hartenlust experimenten met producten vinden en toevoegen op de bestellijst. Ben niet bang dat u per ongeluk een bestelling doet, dat kan niet.

Om het vinden van producten makkelijker te maken werkt de site met afdelingen en schappen die steeds verder worden onderverdeeld. Volg de stappen hieronder om een indruk te krijgen van hoe dat werkt.

  • Klik in het menu bovenaan op Producten.
  • De pagina die volgt is verdeeld in verschillende afdelingen. Daardoor is het makkelijker om het juiste product te vinden. We kiezen in dit voorbeeld een willekeurige afdeling en klikken op Aardappel, groente, fruit.
  • Elke afdeling is onderverdeeld in schappen. Bij 'Aardappel, groente, fruit' zijn dat onder meer de schappen 'Groente', 'Fruit', 'Kruiden, knoflook, pepers' en 'Verspakket'. Daaronder staan allerlei producten die te vinden zijn in ' Aardappel, groente, fruit'. We kiezen een willekeurig schap en klikken op Fruit.
  • Ook op de pagina die volgt vinden we een onderverdeling in schappen. En daaronder producten. We klikken weer op een willekeurig schap. Appels in dit geval.
  • Op deze manier komt u uiteindelijk terecht bij een product dat u wilt kopen. We kiezen weer een willekeurig product op de pagina en klikken op AH Elstar.
  • We zijn nu aangekomen op een productpagina. Die van 'AH Elstar' in dit geval.

AH-elstar

  • U ziet naast de blauwe bestelknop de prijs van het product. Daarboven, in lichtgrijs het gewicht en de kiloprijs. Verder op de pagina allerlei informatie over het product, zoals voedingswaarden. Wilt u het product op de bestellijst plaatsen, klik dan op de blauwe knop Voeg toe.
  • De knop is nu veranderd en geeft de bestelhoeveelheid aan. Klik op het plusteken als u meer van het product wilt bestellen.
  • Klik op het icoon van de vuilnisbak als u het product van de bestellijst wilt halen.

Voeg zo steeds producten toe aan de bestellijst. Lees verder bij het kopje 'Bestelling plaatsen' hoe u de bestelling afrondt.

Een handige manier om producten te vinden is via de zoekbalk.

  • Rechtsboven elke pagina staat een zoekbalk met de tekst 'Zoeken naar'. Klik daarop.

Zoekbalk - AH

  • Typ de naam van het product dat u zoekt.
  • Druk op de Enter-toets.
  • Alle gevonden producten staan in een lijst. Klik op het product dat u zoekt.
  • Naast de blauwe bestelknop staat de prijs van het product. Daarboven, in lichtgrijs het gewicht en de kiloprijs. Verder op de pagina allerlei informatie over het product, zoals voedingswaarden. Wilt u het product op de bestellijst plaatsen, klik dan op de blauwe knop Voeg toe.
  • De knop is nu veranderd en geeft de bestelhoeveelheid aan. Klik op het plusteken als u meer van het product wilt bestellen.
  • Klik op het icoon van de vuilnisbak als u het product van de bestellijst wilt halen.

Voeg zo steeds producten toe aan de bestellijst. Lees verder bij het kopje 'Bestelling plaatsen' hoe u de bestelling afrondt.

Als u een lange bestellijst hebt, wilt u vast tussendoor kijken wat u nog moet toevoegen. Dat kan op elk moment.

  • Rechtsboven staat een icoon van een boodschappentas met een cijfer in een zwarte cirkel. Dat cijfer is het aantal producten dat u op de bestellijst hebt geplaatst. Klik op het icoon van de boodschappentas.
    Boodschappentas
  • De bestellijst wordt getoond. De producten die u wilt bestellen staan onder elkaar.
    • Wilt u een product niet bestellen, klik dan op het icoon van de vuilnisbak naast dat product.
    • Wilt u meer van een product, klik dan op het plusteken naast dat product.
      Toevoegen, verwijderen
    • Wilt u minder van een product, klik dan op het minteken.
  • Mist u nog producten voeg ze dan toe via het menu of via de zoekbalk.

Is de bestellijst compleet dan kunt u de bestelling afronden.

  • Klik rechtsboven op het icoon van de boodschappentas.
  • De bestellijst wordt getoond. Controleer of deze compleet is.
  • Mist u niets, klik dan rechtsboven op de blauwe knop Bestellen.
  • Er zijn drie opties, de eerste is geselecteerd. Mocht dat niet het geval zijn, klik dan op AH Bezorgservice.
  • De pagina toont nu alle beschikbare bezorgmomenten en de daaraan verbonden bezorgkosten. Ook tijdstippen die niet beschikbaar meer zijn worden getoond. Daar staat dan 'vol' onder. Klik op de gewenste bezorgdag.
  • Selecteer de gewenste bezorgtijd.
  • Controleer de bestelling.
  • Klik op Afronden.
  • Klik op Volgende.
  • Vul uw wachtwoord opnieuw in en klik op Verder.
  • U betaalt aan de deur met uw bankpas. Klik op Bevestig bestelling.
  • U krijgt een bevestiging van de bestelling in uw e-mail. Daarin staat uw bestelling nogmaals opgesomd. Met daarbij de bezorgdatum en -tijd.
  • Ook bevat de mail een knop 'Wijzig bestelling'. Via deze knop, of gewoon via de site, kunt u de bestelling nog wijzigen. Tot welk moment dat kan vindt u terug in de mail en ook op de site.

De bestelsite van Albert Heijn heeft een paar handige opties die volgende bestellingen vergemakkelijken. Zoals 'Eerder gekocht', 'Mijn bestellingen' en 'Mijn favorieten'. U vindt ze door linksboven, naast het AH-logo te klikken op uw eigen naam.

Producten die u vaak bestelt wilt u snel terugvinden. Dat is heel makkelijk met 'Mijn favorieten'. Bundel producten in aparte lijstje. En gebruik de lijstjes om snel bestellijsten te maken. Het werkt op de volgende manier:

  • Bij elk productoverzicht en op de informatiepagina van een product is in de rechterbovenhoek een icoon van een hartje zichtbaar. Klik op dat hartje. Wie nog geen enkel favoriet product heeft ziet de melding 'Je hebt nog geen lijstjes'.
    Favorieten - AH
  • Klik op Nieuw lijstje.
  • Verzin een toepasselijke naam voor het lijstje. Bijvoorbeeld 'basisboodschappen' of 'lievelingsfruit' of wat u maar handig vindt.
  • Klik op Aanmaken.
  • Het volgende product dat u als favoriet wilt bewaren kunt u toevoegen aan het gemaakte lijstje, of u maakt er een nieuw lijstje voor aan.

Bekijk de favorieten op de volgende manier:

  • Klik naast het AH-logo op [uw naam] > Mijn favorieten.
  • Een overzicht van de lijstjes die u hebt gemaakt opent. Klik op een lijstje.
  • Alle producten op het lijstje staan onder elkaar. Voeg alle producten toe aan de bestellijst door te klikken op voeg toe aan winkelmand.
  • Bestel een selectie van de producten door eerst te klikken op Deselecteer alles. Plaats daarna een vinkje bij de producten die u wilt bestellen.
  • Klik tot slot op voeg toe aan winkelmand.

Onder 'Mijn bestellingen' staan zowel de bestellingen die nog worden geleverd als de afgeleverde bestellingen.

  • Klik naast het AH-logo op [uw naam] > Mijn bestellingen.
  • Klik naast een bestelling op Bekijk.
  • U ziet de producten uit de bestelling. Wilt u de volledige bestelling toevoegen aan de (nieuwe) bestellijst, klik dan op Zet alles op mijn lijst. Let op, u bestelt niet alleen de producten opnieuw maar ook dezelfde hoeveelheden.
  • Bestel één product van de oude lijst door te klikken op het plusje bij het product. Let er wel op dat u de juiste hoeveelheid bestelt.
Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Woordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.