Menu Zoek

SeniorWeb bedankt vrijwilligers voor hun inzet op online vrijwilligersdag

Utrecht, 26 april – Op zaterdag 24 april heeft SeniorWeb haar 3.000 vrijwilligers bedankt voor hun inzet op hun jaarlijkse vrijwilligersdag. Omdat een fysiek evenement op locatie nog steeds niet mogelijk is, werd het evenement dit jaar voor het eerst online georganiseerd. De vrijwilligers werden verrast met inspirerende sprekers op het gebied van digitale ontwikkelingen en muzikaal entertainment.

Nationaal jaar vrijwillige inzet
2021 is uitgeroepen tot Nationaal Jaar Vrijwillige Inzet om de impact te vieren van de 7 miljoen mensen die vrijwilligerswerk doen. Een extra reden voor SeniorWeb om haar vrijwilligers te bedanken voor de computerhulp die ze de 150.000 leden dagelijks geven. Afgelopen jaar hebben SeniorWeb-vrijwilligers een recordaantal van 70.000 digitale vragen beantwoord. En de vrijwilligers in de 425 SeniorWeb Leslocaties in het hele land zijn flink aan de slag gegaan met hulp op afstand via de telefoon of via beeldbellen en met online initiatieven zoals workshops en webinars.

Jubilarissen extra in het zonnetje gezet
De jubilarissen die 10 of 20 jaar vrijwilliger zijn bij SeniorWeb, zijn extra in het zonnetje gezet op de vrijwilligersdag. Iedere deelnemer van deze online vrijwilligersdag kreeg de ingrediënten voor een kopje koffie of thee met iets lekkers erbij thuisgestuurd. Zo bleven de 700 digitaal aanwezige vrijwilligers op een leuke manier (op afstand) tóch met elkaar in verbinding.

Op de foto ziet u enkele jubilarissen met Ingrid Kock, manager PCHulp en leslocaties bij SeniorWeb. SeniorWeb-vrijwilliger Gerard Verkade, ruim 10 jaar actief bij PCHulp: ‘Vrijwilligerswerk bij SeniorWeb is zeer dankbaar werk. Van de week nog heb ik iemand geholpen met het rechtzetten van het beeld op het scherm. “Ik zou je wel een kusje willen geven!” riep diegene blij uit. Dát soort dingen maken vrijwilliger zijn bij SeniorWeb de moeite waard!’

Op de foto (van links naar rechts): Ingrid Kock (manager PCHulp en leslocaties bij SeniorWeb), Eduard de Vin (20 jaar vrijwilliger bij SeniorWeb), WillyAn Hillebrand en Gerard Verkade (10 jaar vrijwilligers bij SeniorWeb)

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Raquel Wanrooij, adviseur leslocaties SeniorWeb. E-mail: rwanrooij@seniorweb.nl, telefoon 030-2769940.

Beeldmateriaal

De foto kunt u hier in hoge resolutie downloaden. Bij gebruik hiervan, vermeld Sem Dijkman als fotograaf en SeniorWeb als bron.

Over SeniorWeb
SeniorWeb is een landelijke vereniging zonder winstoogmerk die sinds 1996 actief is. Wij vinden de digitale samenleving een onmisbaar onderdeel van het leven van senioren. Het is onze missie senioren het gemak en plezier van de digitale wereld te laten ontdekken. De combinatie van informatie, educatie en hulp maakt SeniorWeb uniek. Met 150.000 leden, 3.000 vrijwilligers, een drukbezochte website (17 miljoen bezoeken per jaar), het populaire computertijdschrift Enter, computerhulp (via internet, telefonisch en aan huis) en 425 leslocaties in het hele land brengt SeniorWeb de digitale wereld en senioren dichter bij elkaar. Zie ook de SeniorWeb infographic.

Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

• Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

• Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.