Menu Zoek

Hoe weet ik of er storing is? Via AlleStoringen

alle storingen x250 Ligt het aan mij of is er een probleem met de app, site of dienst? Controleer via AlleStoringen de actuele storingen bij bijvoorbeeld Ziggo, KPN, Liander of ING.

AlleStoringen houdt bij of bepaalde diensten, apps of sites haperen. Raadpleeg AlleStoringen bijvoorbeeld als de Facebook-app of de tv niet werkt. Misschien ligt het wel aan de internetaanbieder of een netbeheerder. AlleStoringen baseert zijn informatie op berichten van gebruikers. Klagen zij bijvoorbeeld op Twitter over een probleem, dan pikt AlleStoringen dat op. Ook verzamelt het bedrijf klachten via de eigen site en app. De hoeveelheid meldingen bepaalt of AlleStoringen zegt dat er geen problemen, mogelijk problemen of problemen zijn.

AlleStoringen heeft een fijne website. Doet internet het bijvoorbeeld niet en lukt het niet om de verbinding te herstellen? Kijk dan of de internetaanbieder problemen heeft. Gebruik daarvoor natuurlijk wel een andere verbinding, zoals het mobiele netwerk van de telefoon.

  • Ga naar Allestoringen.nl.
  • Onderaan staan logo's van verschillende bedrijven. Onder elk logo staat een lijn. Die laat zien of er problemen zijn gemeld. De bedrijven met de meeste nieuwe meldingen staan bovenaan.

    Voorbeeld AlleStoringen.nl

  • Typ in de zoekbalk bovenaan de naam van het bedrijf, in dit voorbeeld dus uw internetaanbieder.
  • Druk op de Enter-toets.
  • Er staat of er problemen gemeld zijn. Maak eventueel zelf een melding. Klik onder 'Ik heb een probleem met' op een suggestie.

Zijn er nog geen meldingen van een storing, neem dan contact op met het bedrijf waarvan u denkt dat er storing is. Of raadpleeg onze PCHulp (voor leden) om erachter te komen waarom iets niet werkt.

AlleStoringen heeft de app Downdetector voor Android-toestellen en de iPhone/iPad. Doet de bank-app het bijvoorbeeld niet? Kijk dan zo of er een storing is.

  • Open de app Downdetector.
  • Bij het eerste gebruik van de app:
    • Tik op Volgende.
    • Kies of de app gegevens over u en het apparaat mag verzamelen. Wij kiezen Niet akkoord.
    • Tik op Klaar.
  • Een lange lijst met logo's opent. Achter elk logo staat een lijn die weergeeft of er meldingen zijn gedaan. Is de lijn groen, dan zijn er geen problemen. Bij oranje en rode lijnen staat een uitroepteken, daar is iets aan de hand.
  • Tik rechtsboven op het pictogram 'Zoeken’. Dat is een vergrootglas.
  • Typ de naam van het bedrijf, in dit voorbeeld de naam van uw bank.
  • Tik in de lijst met zoekresultaten op het bedrijf.
  • Bekijk de grafiek over het aantal meldingen, de storingskaart en het type meldingen.
  • Tik eventueel op de rode knop Probleem melden om zelf iets te rapporteren. Tik op een van de opties en op Volgende. De melding wordt direct verstuurd.

Zijn er nog geen meldingen van een storing, neem dan contact op met het bedrijf waarvan u denkt dat er storing is. Of raadpleeg onze PCHulp (voor leden) om erachter te komen waarom iets niet werkt.

Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Woordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.