Tabel maken in Word

Artikel

Presenteer in Word gegevens op een overzichtelijke manier. Gebruik daarvoor bijvoorbeeld een tabel.

Niveau:
Eenvoudig
Waardering:
5,0 / 5 (3 stemmen)
SeniorWeb
SeniorWeb
Gewijzigd op 25 jan 2023

Tabellen in Word

Behoefte aan overzicht? Zet gegevens bij elkaar in een tabel. Denk bijvoorbeeld aan een wandelschema waarin staat wanneer welke groep op welke locatie wandelt.

Tabel maken

  • Open een Word-document.
  • Klik op de plek waar u een tabel wilt invoegen.
  • Klik op het tabblad Invoegen.
  • Klik op Tabel > Tabel invoegen.
  • Vul onder Tabelgrootte' het aantal kolommen en rijen in.
  • Onder 'Werking van AutoAanpassen' staan opties om de grootte van de tabel te bepalen. U kunt de breedte en hoogte van de tabel aanpassen aan de inhoud of kies een vaste breedte. Selecteer uw keuze.
  • Klik op OK.

De tabel wordt ingevoerd.

Inhoudsopgave
Sluiten
Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Bent u geholpen met dit artikel?

Laat weten wat u van dit artikel vond, daarmee helpt u de redactie van SeniorWeb én andere gebruikers van de website.

Geef uw waardering:

Meer over dit onderwerp

Bekijk meer artikelen met de categorie:

Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.

naar boven