De 7 leukste kerstreclames van 2022
In december zijn er altijd allerlei kerstreclames op tv te zien. Emotionele, grappige of herkenbare. Wat zijn de opvallendste reclames van 2022?
1. Staatloterij (emotioneel)
In de reclame van de Staatsloterij gaat een man naar zijn vader in het verzorgingstehuis. Hij vertelt zijn vader dat ze samen op reis gaan. De reclame laat allemaal mooie beelden van de reis zien. U zou verwachten dat de zoon de reis betaalt doordat hij de Staatsloterij heeft gewonnen, maar niets is minder waar…
2. PLUS (emotioneel)
De reclame van de PLUS is een flinke tranentrekker. De reclame gaat over een gezin waar de vader is overleden. De moeder van het gezin vindt een nieuwe man, maar haar oudste zoon heeft het hier moeilijk mee. Hij zit niet goed in zijn vel en er zijn thuis flinke ruzies.
3. Lidl (emotioneel)
Ook in de reclame van de Lidl lijkt er een botsing in de familie te zijn. Een man durft zijn ouders niet te vertellen dat hij een relatie heeft met een man. Daarom neemt hij zijn partner niet mee met de kerst. Maar een kerstreclame zou geen kerstreclame zijn als het allemaal toch nog goed afloopt.
4. Kruidvat (grappig)
In deze reclame spelen slimme kinderen de hoofdrol. Ze zijn op de kinderboerderij en moeten naar huis. Een medewerker van de kinderboerderij maakt een grapje. Hierdoor denken de kinderen dat het konijn met kerst wordt opgegeten. Daarom bedenken ze een plan.
5. Bol.com (grappig)
De reclame van Bol.com is een grappige reclame, die misschien wel herkenbaar is. U weet dat een geliefde iets heel graag wil hebben en gaat hard op zoek naar dat cadeau. Maar help! Het blijkt dat er heel veel producten op lijken. Welk cadeau is nou perfect?
6. Albert Heijn (grappig)
De reclame laat de fantasie van een jong kind zien. Oma leest een boek voor en het kind beeld alle familieleden op een andere manier in. Oma verandert in de kerstman en de moeder in een koekje. De kleine hond wordt zelfs een rendier.
7. Aldi (herkenbaar)
We sluiten af met een reclame vol van herkenbare kerstsituaties. Hij is anders dan de andere reclames. Op de achtergrond klinkt een nummer over dingen die passen bij kerst. Zoals het hopen op een witte kerst en de kerstlichtjes die het niet blijken te doen. Over geliefdes die er niet meer zijn en stress voor het koken van het kerstdiner. De boodschap uit deze reclames is dat de kerst nergens perfect gaat.