Let op! U bezoekt de website met een Windows 10-computer. De ondersteuning van Windows 10 stopt in oktober.
Meer weten? Kijk dan op de speciale pagina hierover: einde Windows 10

Sluiten

Niet-thuis voorkeur instellen bij PostNL

Artikel

Pakketje besteld, maar niet thuis als het wordt geleverd? Stel bij PostNL in waar het in dat geval wordt bezorgd.

Niveau:
Gemiddeld
Waardering:
2,6 / 5 (5 stemmen)
SeniorWeb
SeniorWeb
Gewijzigd op 14 mei 2025

Pakket bezorgen

Soms komt de pakketbezorger net langs wanneer u niet thuis bent. Waar blijft het pakketje dan? Met de 'niet-thuis voorkeur’ in uw PostNL-account bepaalt u waar bestellingen worden bezorgt als u er even niet bent. 

Niet-thuis voorkeur instellen

Bepaal zo waar een pakket bezorgd moet worden wanneer u niet thuis bent:

  • Ga naar Postnl.nl en log zo nodig in.
  • Klik op Bezorgvoorkeuren.
  • Kies uit een van de volgende opties: PostNL-punt in de buurt, Pakketautomaat, Pakketkluis aan huis of Afgesproken plek.

Kiest u voor levering op een Pakketautomaat of op een PostNL-punt? Klik dan op de betreffende optie en op Opslaan. In de Track en Trace-link van het pakketje staat bij welk PostNL-punt het wordt afgeleverd.

  • Pakketje laten bezorgen op een afgesproken plek? Klik op die optie en kies een plek, bijvoorbeeld 'Tuin'. 
  • Typ in het veld 'Korte omschrijving' waar het precies moet worden achtergelaten. Bijvoorbeeld 'achter de blauwe container'.
  • Zet een vinkje voor 'De bezorger mag mijn pakket op de afgesproken plek achterlaten als ik niet thuis ben.'
  • Klik op Opslaan.
Inhoudsopgave
Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Bent u geholpen met dit artikel?

Laat weten wat u van dit artikel vond, daarmee helpt u de redactie van SeniorWeb én andere gebruikers van de website.

Geef uw waardering:

Meer over dit onderwerp

Bekijk meer artikelen met de categorie:

Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.

naar boven