Menu Zoek

Wachtwoorden, betaalmethoden en adressen bewaren in Edge

Bewaren in Edge In de browser Edge kunnen ingelogde gebruikers wachtwoorden, betaalmethoden en adressen opslaan en automatisch laten invullen.

Edge kan allerlei gegevens bewaren in de digitale portemonnee en automatisch invullen. Dat scheelt een hoop getyp en opzoekwerk.

Belangrijke gegevens, zoals wachtwoorden, creditcardinformatie en je woonadres, bewaren in Edge, is dat veilig? U kunt bij die gegevens via Edge, maar ze worden in uw Microsoft-account opgeslagen. En dat is goed beveiligd. Bent u van plan wachtwoorden en dergelijke in uw account te bewaren, zet dan een extra beveiliging aan: tweestapsverificatie. Anderen hebben dan geen toegang tot uw informatie.

Volg onderstaande stappen alleen wanneer u nog niet bent ingelogd in Edge.

  • Open Edge.
  • Klik linksboven op het icoon van een persoon in een cirkel.
  • Klik onder 'Kies een account' op uw Microsoft-account.
  • Klik op Aanmelden om gegevens te synchroniseren.

De volgende keer dat u op de cirkel klikt ziet u de naam van uw Microsoft-account.

Schakel als volgt de optie in om wachtwoorden op te slaan en automatisch in te vullen:

  • Open Edge.
  • Klik linksboven op de cirkel.
  • Klik op Profielinstellingen beherenProfielinstellingen beheren in Edge .
  • Klik onderaan op Wachtwoorden.
  • Klik links op Instellingen.
  • Scrol naar beneden tot u 'Wachtwoorden' ziet verschijnen.
  • Zorg dat de optie 'Aanbieden om wachtwoorden op te slaan' aanstaat. De functie is ingeschakeld als het schuifje blauw gekleurd is.
  • Zet ook de optie 'Wachtwoorden en wachtwoordsleutels automatisch invullen' aan door te klikken op het schuifje. De optie is ingeschakld als het schuifje gekleurd is.
  • Vanaf nu vraagt Edge, wanneer u ergens inlogt, om de inloggegevens te bewaren. Een volgende keer wordt u automatisch ingelogd.
  • Klik links op Wachtwoorden om te zien van welke websites uw inloggegevens zijn opgeslagen.

Maak online winkelen met een creditcard sneller door deze te koppelen aan uw Microsoft-account. Deze optie is alleen interessant voor mensen die een creditcard hebben.

  • Open Edge en klik linksboven op de cirkel.
  • Klik op Profielinstellingen beherenProfielinstellingen beheren in Edge .
  • Klik op Portemonnee openen.
  • Klik links op Instellingen.
  • Standaard staat de optie ‘Betalingsgegevens opslaan en invullen’ aan. Dat betekent dat Edge aanbiedt om gegevens op te slaan en automatisch in te vullen wanneer dat nodig is.
  • Schakel eventueel de optie 'Betalingsgegevens automatisch opslaan' in.
  • Klik links op Betalingswijzen om opgeslagen creditcards te zien. die u hebt opgeslagen op dit apparaat’ ziet u de opgeslagen creditcards. Voeg eventueel zelf een kaart toe. Klik op Kaart toevoegen.
  • Vul de benodigde informatie in en klik op Opslaan.

Wanneer u een online aankoop doet, moet u natuurlijk uw adres invullen. Anders komt het pakket nooit aan. Edge kan uw adresgegevens bewaren zodat u het niet elke keer hoeft in te vullen. Meerdere adressen bewaren is ook mogelijk.

  • Open Edge en klik rechtsboven op de cirkel.
  • Klik op Profielinstellingen beherenProfielinstellingen beheren in Edge .
  • Scrol indien nodig wat naar beneden en klik op Persoonlijke gegevens.
  • Klik links op Instellingen en scrol helemaal naar beneden.
  • Standaard staan de opties ‘Basisgegevens opslaan en invullen’ en 'Mijn gegevens automatisch invullen in aanmeldingsformulieren' aan. Dat betekent dat Edge aanbiedt allerlei gegevens te bewaren wanneer u ze ergens invult. Dit zijn onder andere adresgegevens, telefoonnummers en e-mailadressen.
  • Klik op links op Persoonlijke gegevens.
  • Klik op Adres toevoegen.
  • Vul de benodigde informatie in en klik op Opslaan.
Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Woordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.