Windows 10 gaat toch door!
Meer weten? Lees dan ons nieuwsbericht hierover: Toch gratis ondersteuning Windows 10 voor iedereen

Sluiten

Wachtwoorden, betaalmethoden en adressen bewaren in Edge

Artikel
 

In de browser Edge kunnen ingelogde gebruikers wachtwoorden, betaalmethoden en adressen opslaan en automatisch laten invullen.

Niveau:
Gemiddeld
Waardering:
3,9 / 5 (10 stemmen)
Edwin van Amstel
Edwin van Amstel
Gewijzigd op

Opslaan in Edge

Edge kan veel verschillende gegevens bewaren in de digitale portemonnee en ze automatisch invullen. Dat scheelt een hoop getyp en opzoekwerk. Maar is het wel veilig om belangrijke gegevens zoals wachtwoorden, creditcardinformatie en je woonadres te bewaren in Edge?

De gegevens worden in Edge en in je Microsoft-account opgeslagen. En dat is goed beveiligd. Het is prettig om wachtwoorden en andere gegevens in je account te kunnen bewaren. Zet dan wel een extra beveiliging aan: tweestapsverificatie voor Microsoft-accounts. Anderen hebben op die manier geen toegang tot jouw informatie.

Inloggen bij Edge

Volg onderstaande stappen alleen wanneer je nog niet bent ingelogd in Edge. 

  • Klik op het programma Edge.
  • Klik linksboven op het icoon van een persoon in een cirkel.
  • Klik onder 'Kies een account' op het uitklapmenu en klik op uw Microsoft-account.
  • Klik op Aanmelden om gegevens te synchroniseren.

Inloggen bij Edge

De volgende keer dat u op de cirkel klikt ziet u de naam van uw Microsoft-account. 

Wachtwoorden opslaan

 Schakel als volgt de optie in om wachtwoorden op te slaan en automatisch in te vullen:

  • Klik op het programma Edge.
  • Klik rechtsboven op de drie horizontale puntjes.
  • Klik op Instellingen.
  • Klik links op Wachtwoorden en automatisch invullen
  • Klik bovenaan op Microsoft-wachtwoordbeheerder
  • Een nieuw tabblad opent. Klik bovenaan op Instellingen
  • Scrol naar beneden tot je 'Wachtwoorden' ziet verschijnen.
  • Zorg dat de optie 'Aanbieden om wachtwoorden op te slaan' aanstaat. De functie werkt als het schuifje naar rechts staat. 
  • Zet ook de optie 'Wachtwoorden en wachtwoordcodes weergeven en automatisch invullen' aan door te klikken op het schuifje. De optie werkt als het schuifje naar rechts staat. 
  • Vanaf nu vraagt Edge, wanneer je ergens inlogt, om de inloggegevens te bewaren. Een volgende keer word je automatisch ingelogd.
  • Klik links in het menu op Wachtwoorden om te zien van welke websites jouw inloggegevens zijn opgeslagen.

Betaalmethoden

Maak online winkelen met een creditcard sneller door deze te koppelen aan je Microsoft-account. Deze optie is alleen interessant voor mensen die een creditcard hebben. 

  • Klik op het programma Edge.
  • Klik rechtsboven op de drie horizontale puntjes.
  • Klik op Instellingen.
  • Klik op Wachtwoorden en automatisch invullen. 
  • Klik op Microsoft-wachtwoordbeheerder
  • Klik bovenaan op Instellingen
  • Scrol naar 'Betalingswijzen'. 
  • Standaard staat de optie ‘Betalingsgegevens opslaan en invullen’ aan. Dat betekent dat Edge aanbiedt om gegevens op te slaan. Ook kan Edge gegevens automatisch invullen wanneer dat nodig is.
  • Klik links in het menu op Betalingswijzen om opgeslagen creditcards te zien. Onder 'Uw opgeslagen kaarten' zie je de opgeslagen creditcards.
  • Voeg eventueel zelf een kaart toe. Klik op Betalingswijze toevoegen.
  • Vul de benodigde informatie in en klik op Opslaan.

Adressen

Wanneer je een online aankoop doet, moet je natuurlijk jouw adres invullen. Anders komt het pakket nooit aan. Edge kan je adresgegevens bewaren zodat je het niet elke keer hoeft in te vullen. Meerdere adressen bewaren is ook mogelijk. 

  • Klik op het programma Edge.
  • Klik rechtsboven op de drie horizontale puntjes.
  • Klik op Instellingen.
  • Klik op Wachtwoorden en automatisch invullen. 
  • Klik op Microsoft-wachtwoordbeheerder
  • Klik bovenaan op Instellingen en scrol helemaal naar beneden.
  • Standaard staat de optie ‘Basisgegevens opslaan en invullen’ aan. Dat betekent dat Edge aanbiedt gegevens te bewaren wanneer je ze ergens invult. Dit zijn onder andere adresgegevens, telefoonnummers en e-mailadressen.
  • Klik links in het menu op Persoonlijke gegevens
  • Klik bovenaan op Toevoegen.
  • Vul de benodigde informatie in en klik op Opslaan.
Later lezen Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Bent u geholpen met dit artikel?

Laat weten wat u van dit artikel vond, daarmee helpt u de redactie van SeniorWeb én andere gebruikers van de website.

Geef uw waardering:

Meer over dit onderwerp

Bekijk meer artikelen met de categorie:

Meld je aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in de mailbox.

naar boven