Let op! U bezoekt de website met een Windows 10-computer. De ondersteuning van Windows 10 stopt in oktober.
Meer weten? Kijk dan op de speciale pagina hierover: einde Windows 10

Sluiten
U bent hier: Home Tips & Uitleg Nieuws Belastingdienst digitaliseert alle formulieren
Dit nieuwsbericht is gearchiveerd

U bekijkt een pagina die niet langer door SeniorWeb wordt bijgewerkt. Mogelijk is de informatie verouderd of niet meer van toepassing.
Gearchiveerd op 13 april 2022.

Nieuws

Belastingdienst digitaliseert alle formulieren

Belastingdienst

De Belastingdienst vertaalt de komende jaren alle papieren formulieren naar een digitale variant. Wie gehecht is aan papier hoeft niet te vrezen, want de papieren formulieren blijven bestaan.

Belastingdienst
Edwin van Amstel
Edwin van Amstel
Gepubliceerd op 8 okt 2021

De belastingaangifte of aanvraag voor een toeslag zijn al jarenlang gedigitaliseerd. Maar de Belastingdienst werkt nog met vijfhonderd papieren formulieren en wil ook hiervan een digitale variant. Te beginnen met de formulieren die het vaakst gebruikt worden. Denk aan  ‘Aanvraag beschikking ANBI’, ‘Verzoek middeling Inkomstenbelasting’, maar ook het klachtenformulier.

Papier blijft

Het zal voor menigeen een geruststelling zijn: alle papieren formulieren blijven bestaan voor hen die liever met de pen invullen en met tante Pos verzenden.

Nieuwsoverzicht
Later lezen Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.

naar boven