U bekijkt een pagina die niet langer door SeniorWeb wordt bijgewerkt. Mogelijk is de informatie verouderd of niet meer van toepassing.
Gearchiveerd op 17 maart 2021.
Bol.com wordt transparanter

Bol.com verkoopt niet alleen eigen producten. Onduidelijk voor de consument, zo oordeelt de Autoriteit Consument & Markt. Bol.com gaat daarom duidelijk aangeven bij wie een klant het product koopt.


Bol.com biedt op de eigen site producten aan van andere winkels. Een tevreden verkoper zal daar niet veel van merken. Maar wie iets retour wil sturen of een klacht of vraag heeft, klopt tevergeefs aan bij Bol.com en wordt doorverwezen naar de winkel in kwestie. Onduidelijk en onwenselijk oordeelt de Autoriteit Consument & Markt. Voor de klant moet altijd helder zijn bij wie hij iets koopt, wat zijn rechten zijn en hoe het zit met de klachtenafhandeling en retouren. Bol.com gaat dit voortaan duidelijk aangeven bij elk product.
Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb
Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.