Digicoaches ING helpen twee weken met internetten
In pop-upwinkels in heel land helpen Digicoaches van ING klanten met digitaal bankieren en internetten. De bank zet in op het digitaal vaardig maken van mensen, net zoals SeniorWeb dat doet.
Tot en met 21 december strijken deze begeleiders neer op verschillende plekken in ons land. Iedereen die een vraag heeft over mobiel bankieren, internetbankieren, online winkelen en dergelijke, kan er terecht met zijn vragen. Van de ING-klanten van boven de achttien jaar bankiert 11 procent niet via internet of mobiele telefoon, onder 66-plussers is dit 30 procent.
Jeroen Losekoot, manager digitaal bankieren bij ING zegt: ‘We merken dat er bij vooral oudere klanten drempels zijn om digitaal hun bankzaken te regelen, bijvoorbeeld omdat ze bang zijn iets verkeerd te doen. Door klanten persoonlijk wegwijs te maken op het gebied van digitale vaardigheden met behulp van onze Digicoaches in de rondreizende pop-up store, willen we deze drempels wegnemen.’
Meer over digitaal bankieren
SeniorWeb heeft in het thema 'Geldzaken' ook veel informatie over digitaal bankieren. Lees daar onder andere over internetbankieren, betalen met iDEAL of over de bankapps.