U bent hier:

Nieuws

Factuur van KPN twee keer betaald

Er gaat een nepbericht rond over een rekening van KPN. Volgens de mail heb je deze per ongeluk twee keer betaald.

Sanne Couperus
Sanne Couperus
Gepubliceerd op

Niemand wil een rekening twee keer betalen. Toch kan het iedereen weleens gebeuren. Oplichters maken daar misbruik van. Zo sturen ze nu een e-mail rond namens KPN. Daarin staat dat je de factuur van oktober dubbel hebt betaald. Om het geld terug te krijgen, moet je klikken op een groene knop.

Binnen 12 uur

Zoals bij de meeste nepmails moet dat snel. Je krijgt het geld alleen terug als je binnen 12 uur regeert. Bij zo'n dwingende boodschap moet er wel een belletje gaan rinkelen: dit is nep. Ga er daarom niet op in en verwijder de e-mail.

Laat e-mails controleren

Twijfel je of een mail echt is? SeniorWeb-leden kunnen verdachte mails doorsturen naar de phishingchecker. Hoor op zijn laatst de volgende werkdag of het een nepmail is.

Nieuwsoverzicht
Later lezen Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Meer over dit onderwerp

Meld je aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in de mailbox.

naar boven