Let op! U bezoekt de website met een Windows 10-computer. De ondersteuning van Windows 10 stopt in oktober.
Meer weten? Kijk dan op de speciale pagina hierover: einde Windows 10

Sluiten
U bent hier: Home Tips & Uitleg Nieuws ING-reclame gebaseerd op betaalgedrag mag zomaar niet
Dit nieuwsbericht is gearchiveerd

U bekijkt een pagina die niet langer door SeniorWeb wordt bijgewerkt. Mogelijk is de informatie verouderd of niet meer van toepassing.
Gearchiveerd op 15 januari 2020.

Nieuws

ING-reclame gebaseerd op betaalgedrag mag zomaar niet

Autoriteit Persoonsgegevens

ING kan niet zomaar reclame sturen gebaseerd op betaalgedrag. Dit stelt de Autoriteit Persoonsgegevens in een brief gericht aan de Nederlandse Vereniging van Banken.

Autoriteit Persoonsgegevens
Edwin van Amstel
Edwin van Amstel
Gepubliceerd op 4 jul 2019

Onlangs wijzigde ING het privacystatement omdat de bank klanten advertenties wil aanbieden gebaseerd op hun betaalgedrag. Dit leverde de bank een stortvloed aan reacties op van boze en bezorgde gebruikers. En nu krijgt ING ook nog een tik op de vingers van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

In een brief gericht aan de Nederlandse Vereniging van Banken maakt de AP duidelijk dat het inzetten van betaalgegevens voor marketingdoeleinden niet kan. Omdat het niet overeenkomt met de vorig jaar ingestelde privacywet, de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming).

Nieuwsoverzicht
Later lezen Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.

naar boven