Massaclaim tegen Booking.com om nepkortingen

De Consumentenbond dient een massaclaim in tegen Booking.com. Veel mensen sluiten zich aan bij de opstand tegen nepkortingen.


De Consumentenbond doet dit samen met de stichting Consumenten Competition Claims (CCC). Ze vinden dat Booking.com al meer dan tien jaar hotels dwingt tot dingen die niet mogen. Zo mogen hotels op hun eigen website geen lagere prijzen of betere voordelen aanbieden. Daardoor betalen klanten te veel voor een hotelkamer. Daarnaast vindt de Consumentenbond dat Booking.com misleidt met nepkortingen en verzonnen beperkte beschikbaarheid.
Veel aanmeldingen
Iedereen die vanaf 1 januari 2013 een keer via Booking.com een kamer boekte kan zich aanmelden. Tienduizenden mensen deden dat al. Zij leden volgens de Consumentenbond schade van tientallen tot enkele honderden euro’s per persoon.
Nepkortingen
Nepkortingen en andere methodes zijn niet nieuw op het internet. Als consument denk je dat je veel korting krijgt op een product. Maar eigenlijk is het veel minder. Sinds 2023 is er een nieuwe wet die nepaanbiedingen moet voorkomen. Helaas houden niet alle (web)winkels zich hieraan.
Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb
Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.