Menu Zoek

Meer klachten over online bestellingen

maandag 2 december 2019

Veel klachten over online bestellingenWe winkelen met zijn allen steeds meer online. En daarbij gaat soms van alles mis. De helft van de Nederlanders die online shoppen, heeft daar dit jaar een klacht over gehad.

Het CBS onderzocht hoeveel klachten mensen hebben die op internet winkelen en waarover ze klagen. In 2015 bekeek de organisatie dat ook al. Toen had 40 procent van de klanten een klacht, nu is dat 50 procent. De meeste klachten gaan over te late levering: een derde van de ondervraagde mensen had daarmee te maken. Dat is bijna de helft meer dan vier jaar geleden, namelijk 33 procent tegen 23 procent. Ook technische problemen bij bestellen of betalen komen veel voor, net als verkeerde artikelen krijgen, of spullen die kapot aankomen.

Winkelen op internet is tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld. Zo’n 11,8 miljoen Nederlanders kochten dit jaar iets online, en bijna iedereen deed dat ergens in de laatste drie maanden voor het laatst. Bijna de helft van de mensen kocht drie keer of vaker iets online in die periode. Kleding, reizen, kaartjes voor een evenement en eten zijn het populairst om online te kopen.

Bekijk al het nieuws
Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Woordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.