Menu Zoek

Miljoenenboetes voor providers om onduidelijke sites

maandag 30 december 2019

Miljoenenboetes voor providers om onduidelijke sitesKPN, Tele2, T-Mobile en Vodafone krijgen allemaal een miljoenenboete. De websites van de providers zijn volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) onduidelijk en niet volledig.

Mensen kunnen via de sites van de providers een abonnement afsluiten. Daarvoor is het belangrijk dat alle informatie over telefoonabonnementen juist en volledig is. Via de site Consuwijzer kreeg de ACM meldingen over onverwachte kosten en hoge rekeningen van telecomaanbieders. ACM bekeek de sites van de providers.

Foute informatie

Na een paar maanden klopt de informatie nog steeds niet. Zo stonden soms de eenmalige kosten van een nieuwe abonnement er niet bij. Of werd een databundel aangeprezen als onbeperkt, terwijl dat niet zo was. Vodafone vergeet soms te melden dat een prijs alleen geldt voor Ziggo-klanten.

Hoogte van de boetes

T-Mobile kreeg de hoogste boete van bijna vier miljoen euro. De laagste boete is voor Tele2: ruim 2,7 miljoen. KPN en Vodafone zitten daartussen. De boetes zijn sinds een paar jaar veel hoger dan eerst. De bedragen hangen samen met de omzet van een bedrijf.

Alle vier de providers zijn het niet eens met de boetes. Ze gaan in beroep.

Bekijk al het nieuws
Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Woordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.