Nepmail betalingsherinnering Zilveren Kruis
SeniorWeb ontvangt veel berichten over een valse e-mail namens Zilveren Kruis. De mail gaat over een betalingsachterstand van de premie bij de verzekeraar.
In veel inboxen is de laatste dagen een mail binnengekomen over een openstaande premie bij Zilveren Kruis. Het lijkt een echte mail, omdat de naam en het telefoonnummer van de ontvanger erin staan. Mogelijk zijn deze gegevens bekend via een datalek. Let daarom goed op als u een e-mail ontvangt van de verzekeraar.
Tweede herinnering
In de nepmail staat dat Zilveren Kruis telefonisch contact probeerde op te nemen. Dat lukte niet, daarom stuurt het bedrijf een mail met een tweede herinnering voor de betaling van de premie. De mail zet extra druk op de ontvanger: wie te laat betaalt, krijgt te maken met extra kosten. Onderaan de mail staat een specificatie van het openstaande bedrag. De ontvanger kan betalen via een oranje knop in de mail. Doe dat niet. Ga niet op de mail in, maar gooi 'm weg.
Mail controleren
Twijfelt u over de echtheid van een mail? Leden van SeniorWeb kunnen dit soort berichten mailen naar de phishingchecker. Ze horen uiterlijk de volgende werkdag of het een nepmail is.
Bekijk al het nieuws