U bent hier: Home Tips & Uitleg Nieuws Nepmail Rabobank over bankmail en nieuwe pas
Dit nieuwsbericht is gearchiveerd

U bekijkt een pagina die niet langer door SeniorWeb wordt bijgewerkt. Mogelijk is de informatie verouderd of niet meer van toepassing.
Gearchiveerd op 20 juni 2017.

Nieuws

Nepmail Rabobank over bankmail en nieuwe pas

Nepmail Rabobankl

Omdat u eerdere mails niet hebt gelezen, hebt u zogenaamd belangrijke informatie gemist.

Nepmail Rabobankl
Edwin van Amstel
Edwin van Amstel
Gepubliceerd op 28 dec 2016

Ze pakken het slim aan die criminelen. Het onderwerp van de nepmail luidt 'U heeft al enige tijd uw bankmail niet geopend'. Dat is natuurlijk heel goed mogelijk. In dit geval vertelt de mail u dat u daarom belangrijke informatie hebt gemist. Om een lang, en plausibel, verhaal kort te maken: onderaan de mail staat een knop. Met de bedoeling: klik erop om een nieuwe bankpas, met meer mogelijkheden, aan te vragen.

Nep natuurlijk. Uw bank stuurt uw vanzelf een nieuwe bankpas indien dat aan de orde is en geeft daarover schriftelijk bericht. Trap er dus niet in en klik niet op de knop in deze nepmail!

De fraudehelpdesk heeft een voorbeeld van de nepmail.

Gratis controle op phishing bij SeniorWeb
Nepmails blijven lastig te herkennen. SeniorWeb-leden kunnen verdachte mails naar ons doorsturen. U hoort uiterlijk de volgende werkdag of het een phishingmail is of niet.

Ga naar de SeniorWeb Phishingchecker

Nieuwsoverzicht
Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Meer over dit onderwerp

Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.

naar boven