U bekijkt een pagina die niet langer door SeniorWeb wordt bijgewerkt. Mogelijk is de informatie verouderd of niet meer van toepassing.
Gearchiveerd op 8 september 2023.
Oplossing voor inlogprobleem DigiD-app via Safari

Belastingaangifte doen op de iPad of iPhone lukt soms niet door inlogproblemen met DigiD. Dat kan liggen aan een instelling in Safari. Het is eenvoudig op te lossen.

Door de instelling maakt de website (bijvoorbeeld Mijn Belastingdienst) geen verbinding met de DigiD-app op het mobiele apparaat. Inloggen met DigiD kan dan niet.
Eenvoudig oplossen
Zet zo de instelling uit:
- Tik op de app Instellingen.
- Scrol naar beneden en tik op Safari.
- Scrol helemaal naar beneden en tik op Vraag om desktopsite.
- Tik op het schuifje achter ‘Alle websites’ om het uit te zetten.
Is het schuifje grijs? Dan staat de instelling uit, en is het inlogprobleem opgelost.
Meer over dit onderwerp
met videoInloggen met DigiD
Wie wil inloggen met z'n DigiD heeft tegenwoordig ook de DigiD-app óf sms-controle nodig. Maar hoe log je daarmee dan in?
Sms-controle DigiD instellen
Schakel voor extra bescherming bij het inloggen met DigiD de sms-verificatie in. U krijgt dan een code naar de mobiele telefoon gestuurd.
Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb
Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.