Let op! U bezoekt de website met een Windows 10-computer. De ondersteuning van Windows 10 stopt in oktober.
Meer weten? Kijk dan op de speciale pagina hierover: einde Windows 10

Sluiten
U bent hier: Home Tips & Uitleg Nieuws Supermarkten verbeteren privacy van apps
Dit nieuwsbericht is gearchiveerd

U bekijkt een pagina die niet langer door SeniorWeb wordt bijgewerkt. Mogelijk is de informatie verouderd of niet meer van toepassing.
Gearchiveerd op 23 oktober 2019.

Nieuws

Supermarkten verbeteren privacy van apps

Apps van supermarkten

De apps van supermarkten gaan niet allemaal even goed om met de privacy van gebruikers. De winkels beloven de apps aan te passen.

Apps van supermarkten
Saskia van Weert
Saskia van Weert
Gepubliceerd op 23 apr 2019

Onderzoeker Marcel Stalenhoef deed in opdracht van het programma Kassa, onderzoek naar de apps van supermarkten. De apps willen van alles weten van de gebruikers, zoals de samenstelling van het huishouden. Voor het kopen van levensmiddelen is die informatie helemaal niet nodig.

Bezorging

De app van Coop scoort hierbij slecht. Maar die van Albert Heijn en Plus kunnen ook beter, ook op andere vlakken. Zo zien mensen bij Albert Heijn pas of de bezorging gratis is bij het afrekenen, als de juiste actieproducten zijn besteld.

Minder persoonlijke gegevens

Plus belooft om minder persoonlijke gegevens te vragen bij nieuwe klanten. Ook gaat de keten de prijzen van losse artikelen in het digitale winkelmandje tonen. Albert Heijn past de eigen app ook aan, al is niet duidelijk op welke manier. Ook Coop belooft verbetering.

De apps van Jumbo en Picnic scoren beter dan de andere supermarkt-apps.

Meer over dit onderwerp ziet u in de video op de site van Kassa.

Nieuwsoverzicht
Later lezen Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.

naar boven