Valse mail Ziggo over sluiten account
![Nepmail Ziggo over sluiten account](https://files.seniorweb.nl/uploadedimages/wwwseniorwebnl/nieuws/phishingmeldingen/ziggo-phishing.png)
Natuurlijk is uw account bij Ziggo nog actief. Toch twijfel? Log in op de bekende manier en controleer zo het account.
![Nepmail Ziggo over sluiten account](https://files.seniorweb.nl/uploadedimages/wwwseniorwebnl/nieuws/phishingmeldingen/ziggo-phishing.png)
![Edwin van Amstel](/uploadedImages/over_seniorweb/organisatie/medewerkers/edwin_van_amstel.jpg)
Het is natuurlijk even schrikken: een e-mail van Ziggo waarin de provider vertelt dat uw account is gesloten. Maar wees gerust, het is een nepmail. Om de schrik te vergroten, moet u zogenaamd binnen vierentwintig uur reageren. Anders wordt het account permanent gedeactiveerd. Gooi de valse mail gewoon weg. Neem bij twijfel voor alle zekerheid contact op met Ziggo. Natuurlijk langs de bekende weg en niet via de ontvangen mail.
Onderwerp van de nepmail
De oplichters vangen direct uw aandacht. Het onderwerp van de mail is namelijk: 'Uw verzoek om uw account te deactiveren is ontvangen'. Het bericht sluit af met 'Negeer deze melding als het verzoek van u afkomstig is.' Dat oogt geloofwaardig. U denkt: ik heb dat verzoek helemaal niet gedaan. Het zou een vergissing kunnen zijn. Via een knop in de mail is de sluiting van het account te annuleren. Ga eenvoudig na dat de informatie niet klopt: log in bij Ziggo zoals u dat gewend bent. U zult zien dat er niets aan de hand is.
Laat e-mails controleren
Twijfelt u of een mail echt is? SeniorWeb-leden kunnen verdachte mails doorsturen naar de phishingchecker. U hoort op z'n laatst de volgende werkdag of het een nepmail is.
Meer over dit onderwerp
Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb
Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.