Let op! U bezoekt de website met een Windows 10-computer. De ondersteuning van Windows 10 stopt in oktober.
Meer weten? Kijk dan op de speciale pagina hierover: einde Windows 10

Sluiten
U bent hier: Home Tips & Uitleg Nieuws Webwinkels slordig met terugbetalen retouren
Dit nieuwsbericht is gearchiveerd

U bekijkt een pagina die niet langer door SeniorWeb wordt bijgewerkt. Mogelijk is de informatie verouderd of niet meer van toepassing.
Gearchiveerd op 26 mei 2020.

Nieuws

Webwinkels slordig met terugbetalen retouren

Webwinkels slordig met terugbetalen

Wie iets terugstuurt naar een webwinkel, moet vaak lang op zijn geld wachten. Soms betaalt de webshop helemaal niets terug. Dat ontdekte de Consumentenbond na onderzoek bij meer dan tweehonderd webwinkels.

Webwinkels slordig met terugbetalen
Saskia van Weert
Saskia van Weert
Gepubliceerd op 26 nov 2019

De bond bestelde op drie momenten iets bij de webwinkels. Binnen de bedenktijd van veertien dagen stuurde de klant het artikel terug. Daarna was het wachten op het geld van de bestelling.

Van de wet moeten winkels dat geld binnen veertien dagen terugstorten. Gebeurde dat niet, dan kregen ze tot twee keer een herinnering. Het kon toch weken duren voordat de winkels het geld terugbetaalden.

Te laat geld terug

Een op de drie winkels betaalde minimaal een bestelling te laat of niet terug: 76 van de 203 winkels. Er waren 32 winkels die alle drie de bestellingen te laat terugbetaalden. Zes winkels betaalden helemaal niets terug, waaronder Neckermann.com. Een van die zaken is inmiddels failliet: Tabletpoef.nl.

De bond deed het onderzoek voor de zesde keer. In eerdere onderzoeken handelden minder winkels retouren slordig af. De Consumentenbond heeft deze resultaten naar de Autoriteit Consument & Markt gestuurd.

Nieuwsoverzicht
Later lezen Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.

naar boven