Menu Zoek

Senioren ontdekken internet via ‘offline’ hobby

Open Week SeniorWeb-leslocaties in het hele land van 22 t/m 28 januari

Utrecht, 18 januari 2018 - Steeds meer senioren vinden op internet leuke en nuttige informatie over hun hobby en interesses. Voor velen een belangrijke reden om de computer of smartphone te gebruiken. Of om te ontdekken wat de digitale wereld nog meer te bieden heeft.

De vrijwilligers van SeniorWeb, een vereniging zonder winstoogmerk die als doel heeft ouderen digitaal vaardig te maken, helpen hun leeftijdgenoten hier graag bij. Tijdens de Open Week van de SeniorWeb-leslocaties in het hele land van 22 t/m 28 januari, is iedereen welkom. Het thema is 'Beleef uw hobby online'. Want voor elke interesse of hobby is er online altijd meer uit te halen!

Zoveel mensen, zoveel hobby's
Tuinieren, muziek luisteren, verzamelen of fietsen. Zomaar wat populaire vrijetijdsbestedingen onder senioren. En er zijn veel mogelijkheden om die 'offline' hobby een extra dimensie te geven via internet. Denk aan handige filmpjes met tips, uitleg of ideeën. Aan webwinkels met voordelige hobbymaterialen. Of het vinden van leuke fietsroutes in de buurt. Maar ook kennis kunnen uitwisselen met anderen over een minder vaak voorkomende hobby, zoals sleutelen aan oldtimers of een familie-stamboom maken.

Persoonlijke interesses belangrijke reden om online te gaan
Anno 2018 is een groot deel van de senioren online. Maar nog lang niet alle 65-plussers zien het gemak en het plezier die de digitale wereld biedt. Aansluiten bij een hobby of interesse is dan een goede manier om iemand te stimuleren de mogelijkheden van internet te ontdekken, is de ervaring van veel SeniorWeb-vrijwilligers. En dat is belangrijk. Want uit de praktijk blijkt dat senioren die digitaal vaardig zijn, langer zelfstandig zijn.

De vrijwilligers van SeniorWeb bieden geduldige begeleiding. Tijdens de Open Week van de SeniorWeb-leslocaties van 22 t/m 28 januari zijn alle senioren welkom voor persoonlijk advies, workshops en uitleg over de mogelijkheden die internet voor hun persoonlijke liefhebberij biedt.

Leslocaties in het hele land
Er zijn SeniorWeb-leslocaties in het hele land. Voor een overzicht van de deelnemende locaties, openingstijden en het programma, zie www.seniorweb.nl/cursussen/computerles-in-de-buurt. Deelname aan de Open Week is gratis. Senioren die graag hulp willen bij het vinden van een leslocatie kunnen SeniorWeb bellen op 030- 276 99 65 (op werkdagen van 9-17 uur).

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Meer informatie
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met: SeniorWeb, Eva Assink, telefoon: 030- 276 99 45, e-mail: eassink@seniorweb.nl

Over SeniorWeb

SeniorWeb is een landelijke vereniging zonder winstoogmerk met 150.000 leden, 425 leslocaties en 3.050 vrijwilligers. We zijn sinds 1996 actief met als doel de digitale wereld begrijpelijk te maken, zodat iedereen het gemak en het plezier van computer en internet kan ervaren. Op www.seniorweb.nl/over-seniorweb vindt u meer informatie over onze dienstverlening.

Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

• Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

• Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.