Menu Zoek

SeniorWeb verwelkomt 150.000e lid

PERSBERICHT

UTRECHT, 15 november 2016 - SeniorWeb heeft een ledenaantal van maar liefst 150.000 bereikt. De organisatie, die dit jaar het 20-jarig jubileum viert, is heel trots op deze mooie mijlpaal. De continue groei van SeniorWeb toont aan dat begeleiding en ondersteuning op het gebied computers en internet voor veel vijftigplussers nog steeds heel belangrijk zijn. Digitale apparaten en toepassingen zijn niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Ook gaan de veranderingen in de digitale wereld onverminderd snel door. Digitaal fit blijven is dan ook essentieel, aldus de organisatie.

Huldiging
Het bereiken van deze mijlpaal is feestelijk gevierd met de huldiging van het 150.000e lid, mevrouw Glas (56) uit Alkmaar. Uit handen van de directeur van SeniorWeb kreeg zij een mooie bos bloemen en een levenslang gratis lidmaatschap cadeau. Tevens kan mevrouw Glas een cursus naar keuze gaan volgen in het SeniorWeb Leercentrum in Alkmaar.
Net als de meeste leden van SeniorWeb is ook het gehuldigde nieuwe lid dagelijks online. Vooral om te e-mailen, zaken op internet op te zoeken of haar bankzaken online te doen. Ze wil graag nog meer leren over het gebruik van haar smartphone, het ordenen van haar computer en hoe je veilig online kunt zijn.

Een leven lang leren
De huldiging vond plaats in Het Slimste Huis te Alkmaar. In dit huis kan men kennismaken met technologische toepassingen en oplossingen die de zelfredzaamheid van mensen vergroten en het mogelijk maken om zo lang mogelijk zelfstandig thuis te wonen. Deze demonstratiewoning is bij uitstek een ervaringsplek om te beleven wat technologie kan betekenen in het dagelijks leven voor senioren. SeniorWeb is dan ook zeer enthousiast over dit initiatief.

Het SeniorWeb Leercentrum in Alkmaar heeft twee locaties, het Slimste Huis en De Rekere. Hier kan men cursussen en workshops volgen over onderwerpen zoals veilig internetten, Windows10, Apple, Excel en smartphones. Ook kunnen geïnteresseerden tijdens thema- en inloopmiddagen of het tabletcafé vragen stellen aan de enthousiaste vrijwilligers. Zij leggen alles rustig en stap voor stap uit.
Dit kan natuurlijk niet alleen in Alkmaar, ook op de 418 andere locaties in het land zijn de deuren geopend voor alle beginnende maar ook ervaren computergebruikers.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Over SeniorWeb
SeniorWeb vindt de digitale samenleving een onmisbaar onderdeel van het leven van senioren. Het is onze missie senioren het gemak en plezier van de digitale wereld te laten ontdekken. De combinatie van informatie, educatie en hulp maakt SeniorWeb uniek. Met 150.000 leden, 3.000 vrijwilligers, een drukbezochte website (11 miljoen bezoeken per jaar), het populaire tijdschrift Enter, computerhulp (via internet, telefonisch en aan huis) en ruim 410 Leercentra in het hele land brengt SeniorWeb de digitale wereld en senioren dichter bij elkaar. Zie ook de SeniorWeb infographic.

Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Saskia Hamminga-Roest, marketing- en communicatiemanager SeniorWeb. E-mail: shamminga@seniorweb.nl, telefoon: 030-2769945.

Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

• Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

• Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.